فلاحت پیشه در گفتگو با فردا:

امیدوارم میانگین سنی وزرا شبیه معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور نباشد

کد خبر: 1306969

یک فعال سیاسی گفت: در نهایت آقای پزشکیان باید درباره عملکرد دولتش پاسخگو باشد و امیدوارم این را درنظر بگیرد.

امیدوارم میانگین سنی وزرا شبیه معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور نباشد

گروه سیاسی فردا: هر چند تاریخ اعلام اسامی وزرای پیشنهادی دائم به تعویق می افتد اما مسعود پزشکیان انتصاب معاونان خود را آغاز کرده است. تا اینجای کار منتقدان بر این باورند که انتصابات او بیشتر رنگ و بوی رفاقت داشته تا کارشناسی و کاربلدی.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار فردا درباره انتصابات مسعود پزشکیان گفت: رئیس جمهور تا به حال دو نوع انتصاب داشته است یکی درباره مشاوران و یکی درباره معاونان. معتقدم ارزیابی نهایی را وقتی کل کابینه مشخص می شود، باید انجام داد. امیدوارم میانگین سنی وزرا شبیه میانگین سنی معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور نباشد.

وی افزود: آقای پزشکیان یک فضای مستقل منحصر به فردی دارد چون وابسته به هیچ جناحی نیست، حتی خیلی از استان هایی که جناحی رأی می دادند، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که رأی شان برعکس شد بنابراین او باید از این فضای استقلال استفاده کند و از به کارگیری افرادی که کارنامه موفقی در گذشته نداشتند بپرهیزد.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: عملکرد دولت های گذشته در اجرای قانون برنامه توسعه به 20 درصد هم نمی رسد، این حاصل کار وزرای همیشه حاضر در دولت ها بودند. از این رو دولت چهاردهم باید دولت حاکمیت اعداد و ارقام باشد، به این معنا که وزرا و مدیران ارشد دولت باید خود را مقیّد به تحقق اعداد و ارقامی بدانند که قانون برنامه توسعه حکم می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران می کوشند کشور را دچار جنگ کنند، ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد دولت چهاردهم نمی تواند به شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور عمل کند بنابراین آقای پزشکیان باید مراقب باشد که در ابتدای دولتش دچار غافلگیری در شرایط اضطراری نشود. نمونه اش تنش هایی است که دولت او ناگهان از طرف اسرائیل دریافت کرد. اگر آقای پزشکیان یک طرح عملیاتی تنش زدایی داشت کمتر دولتش تحت تأثیر این شرایط قرار می گرفت.

این استاد دانشگاه درباره رفاقتی بودن انتصابات مسعود پزشکیان تأکید کرد: خیلی افرادی هستند که نزدیکتر به آقای پزشکیان هستند اما در جمع منصوبان در دولت چهاردهم حضور ندارند بنابراین این نقد را به آقای پزشکیان وارد نمی دانم اما معتقدم آقای پزشکیان باید این واقعیت را همواره درنظر بگیرد که او نماینده منتقدان وضع موجود است که حاصل عملکرد یک جناح نیست؛ مردم خواهان تغییر هستند. برخی افراد برای خودشان عکس های کابینه ای منتشر کردند اما اینها بوی کهنگی می دهند. ضمن آنکه در دوران مسئولیت خودشان نیز عملکرد درستی نداشتند. در نهایت آقای پزشکیان باید درباره عملکرد دولتش پاسخگو باشد و امیدوارم این را درنظر بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد