شهریار حیدری در گفتگو با فردا:

پزشکیان رفقای توانمندتری برای انتصاب در برخی مسئولیت‌ها داشت

کد خبر: 1306755

یک نماینده ادوار مجلس گفت: جا داشت آقای پزشکیان با سابقه چند دوره نمایندگی مجلس، افراد توانمندتری را در مسئولیت معاونت پارلمانی و معاونت اجرایی انتصاب می کرد.

پزشکیان رفقای توانمندتری برای انتصاب در برخی مسئولیت‌ها داشت

گروه سیاسی فردا: مسعود پزشکیان این روزها مشغول همکاران خود است و تا کنون نیز در احکامی جداگانه محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول، «محسن حاجی‌میرزایی» را به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی، «محمدجعفر قائم پناه» به عنوان معاون امور اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، «علی طیب‌نیا» را به عنوان مشاور عالی رئیس جمهور، «شهرام دبیری» را به عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور و «سید حمید پورمحمدی» را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد و به گفته محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس دولت چهاردهم قرار است لیست وزرای پیشنهادی نیز شنبه نهایی شود.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره انتصابات مسعود پزشکیان گفت: تا به حال رئیس جمهور برای کسانی حکم زده است که از لحاظ فکری با او هماهنگ و عموما نیز اصلاح طلب هستند. معتقدم اصولگرایی و اصلاح طلبی یک موضوع فرع بر مسائل و مشکلات کشور است.

وی افزود: کابینه دولت آقای پزشکیان باید توانمند، با دانش، با تجربه و متعهد باشد چون اوضاع کشور مساعد نیست. او در زمان انتخابات وعده اصلاح وضع موجود، بهبود شرایط اقتصادی و معشیتی مردم، رفع تحریم ها و تقویت روابط ایران با سایر کشورها را داد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: چند انتصاب آقای پزشکیان خوب ارزیابی می شود. آقای حمید پورمحمدی توانمند و متخصص در حوزه اقتصادی است. آقای محمدرضا عارف نیز تجربه معاونت اولی رئیس جمهور را در کارنامه دارد و این انتخاب آقای پزشکیان نیز مثبت ارزیابی می شود اما از آن طرف انتخاب آقای دبیری برای معاونت پارلمانی جای سئوال دارد.

وی افزود: معاون پارلمانی رئیس جمهور فقط وظیفه ارتباط پاستور با مجلس را برعهده ندارد بلکه تمام معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی را باید هماهنگ و تنظیم کند، ضمن آنکه شناخت خوبی هم از معادلات داخل مجلس و نوع ارتباط با نمایندگان داشته باشد. جا داشت آقای پزشکیان با سابقه چند دوره نمایندگی مجلس، فردی توانمندتر را در مسئولیت معاونت پارلمانی انتصاب می کرد.

وی با اشاره به اهمیت ترکیب وزرای دولت چهاردهم ادامه داد: مهمتر از معاونان رئیس جمهور، وزرا هستند چون آنها کار اجرایی را برعهده دارند بنابراین انتظار داریم آقای پزشکیان به دور از معیارها و مسائل حاشیه ای سیاسی، فقط کسانی را که توانمند هستند و تخصص و بینش لازم را برای تصدی کرسی وزرات دارند انتخاب کند.

حیدری گفت: تا به اینجای کار آقای پزشکیان به کسانی مسئولیت داده است که با او آشنایی و رفاقت داشتند اما در همین آشنایی و رفاقت باید توانمندی ملاک و معیار باشد. آقای پزشکیان از این افراد توانمندتر نیز رفیق دارد

وی ادامه داد: آقای پزشکیان یک دوره وزیر و چند دوره نماینده مردم در مجلس بود، بعد از دولت اصلاحات، کار مدیران اجرایی سه دولت آقایان احمدی نژاد، روحانی و شهید رئیسی دیده است و آنها را می شناسد بنابراین این امکان را دارد که یک کابینه قوی و توانا تشکیل دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد