برگزاری نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین

کد خبر: 1306744

نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین با محوریت مرور آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود برای برگزاری این مراسم در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

برگزاری نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین

نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین با محوریت مرور آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود برای اجرای مراسم اربعین ۱۴۰۳ با حضور علیرضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه، مدیران و کارشناسان این وزارتخانه، دبیر ستاد اربعین، کارشناس وزارت بهداشت و همچنین از طریق وبینار با مشارکت روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق، رایزن فرهنگی در بغداد، نمایندگان هلال احمر، راهور، پلیس مهاجرت و گذرنامه، سازمان حج و زیارت و ... برگزار شد.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی - کنسولی اربعین که ریاست این نشست را برعهده داشت، ضمن تشکر از اقدامات نمایندگی‌ها و سایر دستگاه‌های فعال در حوزه اربعین تأکید کرد که دستگاه دیپلماسی تلاش می‌کند تا بیشترین کمک ممکن را به حرکت باشکوه اربعین ارائه کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین، از اهتمام و همراهی رئیس جمهور در پیشبرد هر چه باشکوه‌تر این مراسم قدردانی کرد.

بیکدلی با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای انجام وظایف محول شده به وزارت امور خارجه صورت گرفته، گفت که تاکنون ٩ جلسه این کمیته برگزار شده و دستگاه دیپلماسی مهیای انجام وظایف محوله در خصوص خدمت رسانی به هموطنان در حوزه کنسولی و صیانت از حقوق ایرانیان، هماهنگی با هیأت‌های عراقی، موضوعات مربوط به زوار خارجی که از ایران به شکل ترانزیت عبور می‌کنند و همین طور پایش اقدامات سایر دستگاه‌های فعال در خصوص اربعین است.

در این جلسه روسای نمایندگی‌های ایران در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل دیدگاه‌های خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین اربعین حسینی (ع) مطرح کردند.

مسائلی نظیر بیمه زوار، انتقال زوار، بازه زمانی برگزاری مراسم اربعین، ممنوعیت های طولانی و حتی دائم ورود به عراق برای اشخاصی که مواد مخدر همراه دارند، زمان بندی برای برپایی مواکب و... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین نمایندگان سایر ارگان‌ها در این نشست، تمهیدات در نظر گرفته شده توسط این سازمان‌ها را تشریح کردند.

بیکدلی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، از روسای نمایندگی‌های ایران در عراق خواست تا نظارت بر امور و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مسئول در حوزه اربعین را مدنظر قرار دهند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد