معجزه اصلاح‌طلبان از راه رسید!

کد خبر: 1306719

سازندگی تعریف و توصیفات مثبت زیادی از پورمحمدی می‌کند و با توجه به تیتر «در انتظار معجزه» معلوم است خوشحالی زیادی از این انتصاب دارد و حتی از زندان رفتن پورمحمدی هم وصف مثبت درمی‌آورد و می‌نویسد: «پورمحمدی مدیری چشم وگوش بسته نیست

معجزه اصلاح‌طلبان از راه رسید!

روزنامه سازندگی خبر انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه از سوی پزشکیان را با تیتر «در انتظار معجزه» بازتاب داده است. مطلب البته در مورد معجزه‌ای که حزب کارگزاران در انتظار آن است، چیزی ننوشته و صرفاً به توضیح درباره رستوران رفتن سید حمید پورمحمدی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه و سوابق مدیریت‌های اقتصادی او در دولت‌های مختلف از زمان محمود احمدی‌نژاد تا حسن روحانی و ابراهیم رئیسی پرداخته است. سازندگی البته این ابقای پورمحمدی در دولت‌های مختلف را توانایی بالای او دانسته: «پورمحمدی مدیری با نگرش باز و تکنوکراتی با انعطاف بالاست که توان همکاری با همه دولت‌ها را دارد.»

سازندگی تعریف و توصیفات مثبت زیادی از پورمحمدی می‌کند و با توجه به تیتر «در انتظار معجزه» معلوم است خوشحالی زیادی از این انتصاب دارد و حتی از زندان رفتن پورمحمدی هم وصف مثبت درمی‌آورد و می‌نویسد: «پورمحمدی مدیری چشم وگوش بسته نیست؛ او گاهی مخالفت می‌کند و پای حرف خود می‌ایستد و حتی زندان می‌رود...». در حالی که در همین گزارش آورده که «در اوایل آبان ۱۳۹۰ در جریان یک پرونده قضایی که به اختلاس ۳ هزار میلیاردی معروف شد، حمید پورمحمدی برای مدتی بازداشت، اما در ۲۸ آذر همان سال با وثیقه ۵ میلیارد ریالی آزاد شد.» بعد گفته پورمحمدی بی‌گناه بوده است: «سیدحمید پورمحمدی در ماجرای فساد بانکی ۳ هزار میلیاردی بی‌گناه بوده و حتی در بخش‌هایی از گزارش‌ها به نقش ایشان در مقابله با جریان اختلاسگر اشاره شده است.»

پورمحمدی در همه دولت‌های گذشته سمت بالای اقتصادی داشته و طبعاً نقش او در وضعیت موجود اقتصادی کشور پررنگ است، پس اگر قرار بود حضور او معجزه کند، این معجزه باید تاکنون رخ می‌داد. 

نکته مهم‌تر آنکه این ایام و در روز‌های آغاز کار دولت، رسانه‌های اصلاح‌طلب مدام از تغییرات مثبت و بزرگ می‌گویند و حتی تعبیر به معجزه می‌کنند، با این حال تجربه دولت روحانی نشان می‌دهد آن‌ها بعداً که کاستی و در پی آن نارضایتی رخ دهد، می‌گویند معجزه که نمی‌توانستیم بکنیم! پس کاش از هم اکنون انتظارات را بالا نبرند و از پزشکیان و دولتش سوپرمن نسازند. برای مثال، دی ماه ۹۶ و با بالا گرفتن انتقادات از روحانی و دولتش، مهدی مازنی، رئیس شاخه جوانان حزب اعتماد ملی گفت «سیر مطالبات و این توقع که همه خواسته‌ها به صورت شش یا ده ماهه به نتیجه برسد و آقای روحانی با یک معجزه آن‌ها را محقق کند، با واقعیت منطبق نیست. این مطالبه از نگاه صحیح به عرصه سیاسی به دور است و واقع‌گرایانه نیست.» در حالی که روحانی پنجمین سال ریاست جمهوری‌اش را می‌گذراند و بحث شش ماه و ده ماه نبود. همان ایام محمد هاشمی هم در تحلیل وضعیت دولت حسن روحانی، اظهار داشت که «دولت آقای روحانی نمی‌تواند معجزه کند، روحانی در شرایطی که دولت را تحویل گرفت، وضعیت کشور از جهات مختلف خیلی بد بود.»

بنابراین، اصلاح‌طلبان متوجه باشند که تا کجا دولت چهاردهم را بالا می‌برندو اگر هم قرار است اکنون دولت را معجزه بنامند، حواس‌شان باشد اگر فردا انتقادات بالا گرفت، به این معجزه کافر نشوند!

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد