ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با «فردا»:

پزشکیان در انتخاب کابینه گرفتار سهم‌خواهی‌ها نشود

کد خبر: 1306548

یک نماینده مجلس گفت: آقای عارف که به عنوان معاون اول دولت منصوب شده، اصلاح‌طلب میانه‌رویی است اما مسئله در تعریف اصلاح‌طلبی مرسوم است.

پزشکیان در انتخاب کابینه گرفتار سهم‌خواهی‌ها نشود

گروه سیاست سایت فردا: مسعود پزشکیان به تدریج برخی از افراد را در مسئولیت‌هایی منصوب می‌کند و آرام‌آرام تکلیف سِمت‌های انتصابی دولت روشن می‌شود و می‌ماند معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس. اما دولت چهاردهم تا اینجای مسیر در عرصه تشکیل کابینه چگونه عمل کرده است؟

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «به نظر می‌رسد بین مواضع اعلامی و اِعمالی آقای پزشکیان تفاوت‌هایی وجود دارد. او می‌گفت که جناحی نیست و می‌خواهد دولتش فراجناحی باشد اما در عمل و تا اینجای کار مشخص است که کاملا می‌خواهد دولتش، دولت اصلاح‌طلبان باشد. جالب است کار در بین خود اصلاح‌طلبان تا جایی بالا گرفته که میان خودشان هم جدال بر سر گرفتن سهم بیشتر وجود دارد و هر کدامشان یک چیز می‌گویند؛ از آن سمت آقای خاتمی، از سمت دیگر احزاب اصلاح‌طلب و از سویی دیگر جبهه اصلاحات ایران هر کدام به نحوی دنبال سهم خود هستند».

او ادامه داد: «من مانیفست روشنی از سوی آقای پزشکیان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی و اجتماعی نمی‌بینم. واقعیت این است که هنوز دیدگاه‌ها روشن نیست و فکر می‌کنم آقای پزشکیان گرفتار سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان شده است که باید خود را از این فضا دور کند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «آقای عارف که به عنوان معاون اول دولت منصوب شده، اصلاح‌طلب میانه‌رویی است اما مسئله در تعریف اصلاح‌طلبی مرسوم است. واقعا مشخص نیست که نیروهای اصلاح‌طلب ولو میانه‌روهایشان دقیقا می‌خواهند چه چیزهایی را و با چه روش‌هایی اصلاح‌ کنند. آقای خاتمی یک زمانی می‌گفت گفت‌وگوی تمدن‌ها یا آقای روحانی از ارتباط با دنیا سخن می‌گفت که منجر به برجامِ خسارت‌بار شد. گرچه هر دوی آنها هم در رویکردی که ارائه می‌دادند موفق نبودند ولی به هر حال یک چشم‌اندازی را ارائه می‌دادند ولی آقای پزشکیان همین قدر چشم‌انداز هم ارائه نداده است».

ظهره‌وند در پایان گفت: «نمایندگان مجلس کلیت لیست وزرا را بررسی می‌کنند و در نهایت درباره هر کدام از آنها تصمیم‌گیری می‌کنند. اگر بنا باشد رویکرد تقلیلی داشته باشیم و میان بد و بدتر انتخاب کنیم، یک بحث است اما اگر واقعا قرار بر انتخاب بهترین‌ها باشد، باید همه معیارها در نظر گرفته شود و برای مثال تصور نمی‌کنم فردی مانند آقای عراقچی متفاوت از آقای ظریف باشد. به هر حال مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان ویژگی‌های حداقلی برای وزرا را مشخص کردند؛ از جمله کارآمدی، مؤمن به انقلاب و باورمند به مردم‌سلاری دینی و انقلاب اسلامی. حتما اگر وزیری پیشنهادی این میعارها را نداشته باشد نمی‌تواند از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد