کنعانی: جامعه بین‌الملل باید به مصونیت رژیم صهیونیستی پایان دهد

کد خبر: 1306395

سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت «جامعه بین‌المللی باید به مصونیت غیر قابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچ‌یک از اصول اولیه حقوق‌بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود».

کنعانی: جامعه بین‌الملل باید به مصونیت رژیم صهیونیستی پایان دهد

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به مناسبت چهارم آگوست (چهاردهم مرداد) «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» نوشت: سازمان همکاری اسلامی در سال ١٣۶٩، اعلامیه حقوق بشر اسلامی را در سطح دولت‌های اسلامی تصویب و در سال ١٣٨٧ به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، چهاردهم مرداد را روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری نمود. 

او با اشاره به این موضوع که «اسلام بزرگ‌ترین منادی حقوق مادی و معنوی بشر است»، نوشت: همان‌گونه که در روزگار غلبه جهل بشری اسلام از حق حیات و کرامت ابناء بشر سخن راند و آداب زیستن شرافتمندانه را عرضه نمود، امروز نیز دولت‌ها و ملت‌های اسلامی شایسته آن هستند که بزرگترین مدعیان و پرچمداران راستین حقوق بشر باشند و مروج این معارف و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی باشند.

کنعانی نوشت: رشد و تعالی مفهوم حقوق‌بشر و ارزش‌های واقعی ناظر بر آن در جهان پرآشوب و سردرگم امروز، نیازمند عزمی جهانی و مصلحانه و ممانعت قدرتها از سوءاستفاده از آن به‌منظور دستیابی به اهداف نامشروع سیاسی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه به نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، توجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به حمایت عملی‌تر و مؤثرتر از حقوق طبیعی و انسانی میلیون‌ها انسان فلسطینی تحت محاصره، بمباران، آواره و یا در بند که دهه‌هاست مصداق بارز و مثال زدنی تضییع فاحش حقوق بشر می‌باشند، فرا می‌خوانیم؛ ملتی که بدیهی‌ترین حقوق اولیه و انسانی آنها توسط رژیمی اشغالگر نقض گردیده و اکنون نیز با شدیدترین و شنیع‌ترین رفتارها و اقدامات ضدبشری و ضدانسانی که در تاریخ معاصر سابقه نداشته است، در آستانه نسل‌کُشی توسط همان رژیم قرار گرفته‌اند.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: جامعه بین‌المللی باید بر اساس وظیفه انسانی خود، به مصونیت غیر قابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچیک از اصول اولیه حقوق بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان داده تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود.

او در پایان نوشت: بدیهی است در راه رسیدن به این هدف مهم، مسئولیت کشورها و ملت‌های اسلامی، مسئولیتی محوری و تعیین کننده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد