حسن بیگی در گفتگو با فردا مطرح کرد؛

چالش‌های دولت پزشکیان

کد خبر: 1306279

فعال سیاسی گفت: بیکاری، معیشت و تورم لجام گسیخته چالش های جدی هستند که نیاز به تدبیر دارند. در بُعد دفاعی نیز این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که باید برای تهدیدهای احتمالی آماده بود بنابراین باید بنیه دفاعی کشور را تقویت کرد.

چالش‌های دولت پزشکیان

گروه سیاسی فردا: «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، این ضرب المثلی است که برای توصیف شرایط سخت پیش رو به کار می رود. هنوز ساعاتی از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان نگذشته بود که او متوجه شد اجرای آن فرضیه که «با مذاکره می توان تحریم ها را در اسرع وقت برداشت و حال اقتصاد را خوب کرد» چندان ساده نیست چون از فرضیه تا عمل چالش های غیرمترقبه ای امکان وقوع دارند.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار فردانیوز درباره چالش‌های پیش‌روی دولت مسعود پزشکیان گفت: غرب امروز با مشکلاتی ناهنجار به ویژه در حوزه اقتصادی مواجه است، از این رو ما می توانیم با سیاست پیش برویم و منافع مان را هم از درون دنیای غرب و هم از درون دنیای شرق احصا کنیم.

وی با بیان اینکه در مقطعی در عسلویه از سرمایه گذاری 160 میلیارد دلاری توتال استفاده کردیم اما این روند ادامه پیدا نکرد، افزود: متأسفانه وقتی ترامپ رئیس جمهور شد خیلی راحت زیر میز برجام زد و ما نه تنها نتوانستیم از همکاری اقتصادی با غرب استفاده کنیم بلکه تحریم های بیشتری نیز بر کشورمان تحمیل شد.

این فعال سیاسی با اشاره به ظرفیت های همکاری با دنیای شرق به ویژه هند، روسیه و چین اظهار کرد: نخستین چالش آقای پزشکیان این است که یک حالت تعادل در همکاری اقتصادی با شرق و غرب برقرار کند تا جمهوری اسلامی بتواند به همه اهداف خود در این حوزه برسد. به عبارت دیگر آقای پزشکیان دیگر نماینده تبریز نیست، او باید در اعتدال با جهان صحبت کند تا منافع ملی تأمین شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مسیر را ترسیم و حمایت های لازم و کافی را از آقای پزشکیان اعلام کردند. آقای پزشکیان باید سریع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را دریابد و در حوزه اجرا عملیاتی کند، نه آنکه خودش چالش بیافریند. خط قرمز ما در همکاری های بین المللی، اسرائیل است؛ حتی می توانیم با آمریکا همکاری برد-برد تعریف کنیم.

این نماینده ادوار اظهار کرد: امروز باید در عرصه جهانی حاضر بود و تکاپو داشت چون با نشستن در تهران نتیجه ای حاصل نمی شود. هنر دولت چهاردهم باید این باشد که اقتصاد ایران را با اقتصاد سایر کشورها گره بزند. عملیاتی کردن برنامه 25 ساله با چین و تسهیل صادرات نفتی و غیرنفتی کشور از جمله اقداماتی است که گام های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به سه چالش بزرگ اقتصادی در داخل کشور افزود: بیکاری، معیشت و تورم لجام گسیخته چالش های جدی هستند که نیاز به تدبیر دارند. در بُعد دفاعی نیز این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که باید برای تهدیدهای احتمالی آماده بود بنابراین باید بنیه دفاعی کشور را تقویت کرد.

حسن بیگی گفت: اگر قوی باشیم می توانیم با دنیا تعامل کنیم اما اگر ضعیف باشیم همیشه نگاه دیگر کشورها به ما تحقیرآمیز خواهد بود. در مجموع امروز غرب برای خروج از بحران اقتصادی به همکاری با ما به ویژه در حوزه انرژی نیاز دارد و دولت آقای پزشکیان باید زمینه ارتباط اقتصادی با غرب را تسهیل کند. اروپا و آمریکا نیز درک می کنند فشارها تا یک جایی می تواند ادامه پیدا کند و از آن به بعد امکان دارد اقتصاد آنها با چالش های شدیدتر مواجه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد