رضایی: شهادت «هنیه» بر پیشبرد آرمان فلسطین اثرگذار خواهد بود

کد خبر: 1305768

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عملیات صهیونیست‌ها و حمایت‌های آمریکایی‌ها از آنها حتماً بی‌نتیجه خواهد بود، گفت: ترور «شهید هنیه» اثرگذاری بیشتری برای پیشبرد اهداف و آرمان فلسطین خواهد داشت.

رضایی: شهادت «هنیه» بر پیشبرد آرمان فلسطین اثرگذار خواهد بود

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلویزیونی، گفت: شهادت رهبر بزرگ مقاومت فلسطین شهید اسماعیل هنیه را به همه مسلمانان و مدافعان مقاومت تسلیت عرض می‌کنم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور مردم در تشییع پیکر اسماعیل هنیه اظهار کرد: بنده اکنون از دانشگاه تهران به صداوسیما آمده‌ام و در مراسم حضور داشتم. ناخودآگاه به یاد روز تشییع شهید بزرگوار و شهید جاوید تاریخ ایران شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس‌جمهور شهید رئیسی افتادم. 

وی افزود: استقبال مردم از شهیدی که علی‌الظاهر شناسنامه ایرانی هم ندارد اما مسلمان است و در قلب ملت ماست. همه ملت ما امروز عزادار شهید هنیه است و به‌وضوح شاهد هستیم که ملت ما در کنار ملت فلسطین و به‌مثابه این ملت عزادار هستیم.

رضایی گفت: پیام اصلی حضور مردم در تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه و محکومیت جهانی جنایت بزرگ و زشت صهیونیست‌ها در ترور بزدلانه او، خون‌خواهی این شهید بزرگ است. این شهید در وهله اول قهرمان دفاع از سرزمین و وطن خود و حقوق بشر است و در این ماه‌ها به‌عنوان یک شخصیت دیپلماتیک و سیاسی از حق‌وحقوق فلسطینی‌ها دفاع و با قطری‌ها و مصری‌ها برای پایان آتش‌بس مذاکره می‌کرد لذا ایشان قهرمان حقوق دفاع از بشر است.

وی با اشاره به اینکه امروز حضور مردم تهران پرشور بود، اظهار کرد: سردار قاانی فرمانده نیروی قدس سپاه ما نیز در سیل جمعیت حضور داشتند و هر کسی به ایشان می‌رسید تقاضایش خونخواهی این شهید عزیز و والامقام بود.

جبهه مقاومت پاسخ محکمی به جنایت صهیونیست‌ها خواهد داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی نیز بارها گفته‌اند و این بار هم تأکید کرده‌اند که خونخواهی حتماً به وقوع بپیوندد و ما پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به جنایت صهیونیست‌ها خواهیم داد و در این تردیدی نیست البته پاسخ ما همچون صهیونیست‌ها دزدانه نخواهد بود.

رضایی ادامه داد: صهیونیست‌ها بسیاری از رهبران مقاومت را دزدانه و یواشکی به شهادت رساندند اما ما با اقتدار همچون وعده صادق پاسخ می‌دهیم. در عملیات وعده صادق نیز رسماً و علناً اعلام کردیم و در برابر صهیونیست‌ها و همه حامیانش ایستادگی کردیم و به این رژیم سیلی مؤثر زدیم همچنین باید بگویم که جبهه مقاومت نیز حتما پاسخ محکمی به این رژیم منحوس خواهد داد.

وی افزود: طبق منشور ملل متحد که غربی‌ها نوشته‌اند دفاع حق ما است، بنابراین باید با توجه به اینکه این جنایت در تهران و در تمامیت ارضی ما رخ‌داده است، پاسخ محکمی بدهیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: حمله به شخصی که میهمان ما بوده، حمله به تمامیت ارضی ما است و طبق قوانینی که خود غربی‌ها نوشته‌اند امروز ما حق داریم که پاسخ بدهیم و حتماً پاسخ خواهیم داد.

جنایات صهیونیست‌ها حتماً بی‌نتیجه خواهد بود

وی در مورد پاسخ دولت‌ها و مجامع بین‌المللی در مورد این جنایت، گفت: ما خیلی به دولت‌ها نمی‌توانیم امیدی داشته باشیم، در این حدود ۳۰۰ روزی که از طوفان‌الاقصی‌ گذشته است چندان بخاری از دولت‌ها بلند نشده است و آنچه که ما در آمریکا و در تمام دنیا شاهد آن بوده‌ایم، قیام ملت‌ها برای دفاع از مظلوم بوده است لذا بهتر است ما با ملت‌ها متحد شویم‌.

رضایی تأکید کرد: اینکه می‌گوییم مقاومت زنده است و اینکه می‌گوییم شهادت اسماعیل هنیه حتماً منجر به پایدارتر شدن و توسعه مقاومت می‌شود لذا این مبتنی بر تجربیات گذشته است. من معتقدم که بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق در دوران جدیدی به سر می‌بریم لذا حتماً اثرگذاری‌ها فلسطینی‌ها در کشورشان بیشتر از قبل خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، عنوان کرد: عملیات صهیونیست‌ها و حمایت‌های آمریکایی‌ها از آنها حتماً بی‌نتیجه خواهد بود بنابراین ترور شهید هنیه اثرگذاری بیشتری برای پیشبرد اهداف و آرمان فلسطین خواهد داشت.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد