چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

کد خبر: 1305334

رئیس جمهور تاجیکستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حاشیه مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

چه مقاماتی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

جمعی از مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف در پی برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مراتب تبریک کشور خود را به رهبری و ملت ایران اعلام کردند.

 

رهبر انقلاب: برای مقابله با مخالفان گسترش روابط ایران و تاجیکستان برنامه وجود داشته باشد

2

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد.

 

ایستادگی ایران بر موضع خود؛ مسیر زنگزور به ضرر ارمنستان است

 

3

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تاکید کردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان دو کشور بر اساس منافع تعریف شده و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور پاشینیان در مراسم تحلیف آقای پزشکیان رئیس جمهور و همچنین مراسم تشییع شهید رئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.

 

رهبر انقلاب: امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

4

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النَّخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، با تجلیل از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیرمردم مظلوم غزه، تاکید کردند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.

رهبر انقلاب اسلامی یک از دغدغه‌های همیشگی متفکرین اسلامی را چگونگی ترویج اسلام و ارائه یک الگو از جامعه اسلامی برشمردند و افزودند: گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک و حمایت و بشارت‌های الهی باشند./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد