دیدارهای عصر امروز مسعود پزشکیان قبل از مراسم تحلیف؛

در دیدار معاون نخست وزیر قرقیزستان /پزشکیان: آماده همکاری اقتصادی، تجاری، صنعتی و آموزشی با قرقیزستان هستیم

کد خبر: 1305250

رئیس جمهور همکاری در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه و تقویت روابط ایران و قرقیزستان عنوان کرد و گفت: باور داریم تحکیم و تقویت روابط میان دو کشور در قالب سند همکاری‌های تجاری نتایج بسیار خوبی برای دو ملت به همراه خواهد داشت.

در دیدار معاون نخست وزیر قرقیزستان /پزشکیان: آماده همکاری اقتصادی، تجاری، صنعتی و آموزشی با قرقیزستان هستیم

رئیس جمهور همکاری در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه و تقویت روابط ایران و قرقیزستان عنوان کرد و گفت: باور داریم تحکیم و تقویت روابط میان دو کشور در قالب سند همکاری‌های تجاری نتایج بسیار خوبی برای دو ملت به همراه خواهد داشت.

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار «باکیت توروبایف» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشاورزی قرقیزستان ضمن تشکر از پیام تبریک مقامات عالی این کشور و همچنین قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت قرقیزستان در ابراز همدردی با ملت ایران در پی فقدان رئیس جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی، بر توسعه روابط با همسایگان از جمله قرقیزستان به عنوان راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد و همچنین برای تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی، در دولت چهاردهم اعلام آمادگی کرد.

رئیس جمهور در ادامه همکاری در بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی را از جمله زمینه‌های مناسب برای توسعه و تقویت روابط ایران و قرقیزستان عنوان کرد و افزود: باور داریم تحکیم و تقویت روابط میان دو کشور در قالب سند همکاری‌های تجاری نتایج بسیار خوبی برای دو ملت به همراه خواهد داشت.

«باکیت توروبایف» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشاورزی قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران و همچنین گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی، روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای قرقیزستان بسیار با اهمیت و پشتوانه مستحکمی در تعاملات بین‌المللی دانست و گفت: ایران و قرقیزستان از ظرفیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و ترانزیت برخوردارند و ما نسبت به فعال‌سازی این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط میان دو کشور آمادگی داریم.

معاون نخست‌وزیر و وزیر کشاورزی قرقیزستان همچنین ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان بیش از گذشته گسترش یابد./ایرنا

معاون نخست وزیر ترکمنستان- پزشکیان

در دیدار با معاون نخست وزیر ترکمنستان؛پزشکیان: تعمیق روابط با همسایگان محور سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور در دیدار با معاون نخست وزیر ترکمنستان گفت: تعمیق روابط با همسایگان محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که این رویکرد علاوه بر منافع و مزیت فراوان برای دوکشور و منطقه، امری متکی بر توصیه‌های دینی نیز هست.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار «رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ارتباطات دو کشور را دارای سابقه‌ای دیرین و متکی بر اشتراکات فرهنگی و تمدنی دانست و تصریح کرد: تعمیق روابط با همسایگان محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که این رویکرد علاوه بر منافع و مزیت فراوان برای دوکشور و منطقه، امری متکی بر توصیه‌های دینی نیز هست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم با تحکیم و تقویت تعاملات، هر چه بیشتر مرزهای جغرافیایی را به دروازه‌های دوستی و مودت دو ملت تبدیل کنیم، افزود: اگر چه بدخواهان روابط دوستانه ایران و ترکمنستان می‌خواهند ما را از هم دور کنند، اما اراده ما بر خواست آنها غلبه خواهد کرد.

پزشکیان همچنین مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی مشترک ایران و ترکمنستان را ظرفیت مناسبی برای تحکیم بیش از پیش روابط سیاسی فیمابین دانست و بر تلاش بیشتر برای ارتقای تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

«رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان از سوی مردم ایران اظهار داشت: حضور بنده در ایران به منظور اعلام عزم و اراده سران ترکمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه و برادرانه فیمابین است.

معاون نخست وزیر ترکمنستان با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان درباره اینکه اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور بستر مناسبی برای ارتقای سطح روابط است گفت: روابط دو ملت ایران و ترکمنستان فراتر از همسایگی است و ما کاملا مصمم و علاقمند به توسعه همه جانبه این روابط هستیم.

رئیس مجلس ازبکستان

دیدار رئیس مجلس ازبکستان با رئیس جمهورپزشکیان: اسناد همکاری‌ها میان ایران و ازبکستان نشانه روابط رو به رشد دو کشور است

رئیس جمهور توافقات و اسناد همکاری‌های متعدد میان ایران و ازبکستان را نشانه روابط عمیق و رو به رشد دو کشور دانست و بر اهتمام ویژه دولت چهاردهم برای اجرای این توافقات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار آقای «نورالدین اسماعیل‌جان‌اف» رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، ضمن تشکر از پیام‌های تبریک مقامات عالی رتبه این کشور، با تاکید بر اهمیت جایگاه همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را ریشه‌دار،‌ راهبردی و مبتنی بر پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی عنوان کرد و افزود: ما در دوره جدید مصمم به تحکیم و ارتقای روابط با ازبکستان به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی و ارتباطات فرهنگی هستیم و در این مسیر هیچ مانعی نمی‌تواند در اراده ما خللی ایجاد کند.

پزشکیان همچنین توافقات و اسناد همکاری‌های متعدد میان ایران و ازبکستان را نشانه روابط عمیق و رو به رشد دو کشور دانست و بر اهتمام ویژه دولت چهاردهم برای اجرای این توافقات تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه تقویت روابط پارلمانی میان ایران و ازبکستان را پشتوانه مناسب تلاش دولت‌ها برای شتاب‌بخشی به تقویت روابط عنوان کرد و نقش‌آفرینی بیشتر نهادهای قانونگذاری دو کشور در این زمینه را خواستار شد.

«نورالدین اسماعیل‌جان‌اف» رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، بر علاقمندی کشورش برای ارتقا و گسترش همکاری‌ها با ایران در دوره جدید تاکید کرد و گفت‌: ازبکستان، ایران را شریک اصلی و راهبردی خود در منطقه می‌داند و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی با اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط باشیم.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک را از جمله زمینه‌های مناسب در جهت توسعه همکاری‌ها میان دو کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 300 شرکت مشترک در بخش تجاری و اقتصادی دو کشور فعالند و ازبکستان علاقمند است در دوره جدید حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را به دو برابر حجم فعلی برساند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد