در جهت گشایش، نه تنش

کد خبر: 1304158
در جهت گشایش، نه تنش

محبوبه نیاورانی، سردبیر روزنامه صبح نو نوشت: در دو انتخابات مهم اخیر کشور که به فاصله کوتاهی از هم برگزار شد، ادبیات رقابت در این دو انتخابات با گفتمان انقلابی فاصله معنی‌داری داشت؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب چندین مرتبه پشت بلندگو نسبت به بداخلاقی‌ها و لجن‌پراکنی‌های سیاسی و تبلیغاتی نهیب دادند. 

برخی گروه‌های بی‌سابقه و فاقد کارنامه‌ای در این انتخابات‌ها برای جلب توجه افکارعمومی به کارهای پوپولیستی روی آوردند و با افشاگری و تهمت زدن، به دنبال پر کردن سبد رأی خود بودند. جریانی که مخالف هر‎ گشایشی و دلبسته رکود و رسوب بود و با تحجر و افراطی‌گری، آینده‌ای برای کشور به تصویر کشیده بود که آرزوی دشمنان دیرینه این نظام و براندازان پلاستیکی آن بود. از‌این‌رو قالیباف به هدف مشترک طیف های مختلف بی اخلاق و اپوزیسیون تبدیل شد.

این جریان‌ها با صدها اکانت ناشناس در جریان انتخابات مجلس دوازدهم، بیشترین تأثیر در تخریب قالیباف را داشتند. تخریب رئیس‌ مجلس به شدت از سوی آن‌ها پیگیری می‌شد و افشاگری‌های فراوانی درباره او کردند که البته دروغ بودن همه آنان مشخص شد و امروز توسط قوه قضائیه در حال پیگیری است. حال روز گذشته قالیباف طی سخنانی، سکوت خود را شکست و از بداخلاقی‌های صورت گرفته در انتخابات گلایه کرد. البته همان‌گونه که قالیباف در سخنانش گفت؛ «ناسزا شنیدن و پاسخ ندادن سخت است.» اما او در طول سیاست‌ورزی خود و به ویژه طی این دو انتخابات نشان داده که یک سیاستمدار بالغ است و به دور از کینه‌توزی و احساسات عمل می‌کند و همواره منافع نظام را بر منافع خود ترجیح داده است.

سخن قالیباف دیروز از آن جهت بود که این دوقطبی‌های جعلی را برای مسیر پیشرفت مضر می‌داند که جز تباه‌کردن عمر و سرمایه مردم نتیجه‌ای ندارد . او اعتقاد دارد: «به عقلانیت انقلابی نیاز داریم و نه با وادادگی و نه با تحجر به جایی نمی‌رسیم.» عقلانیت انقلابی درست همان نقطه تقابل با افراطیون است که دکان متحجران را می‌بندد. گروهی که هنوز هم عبرت نگرفته‌اند و علی‌رغم توصیه‌های مؤکد، پیام تغییر فصل رقابت به رفاقت را درک نمی‌کنند.  رادیکال‌های جریان راست بر افراطی‌گری خود افزوده‌اند و حتی از اندرزها، توصیه‌ها و هشدارها هم عبور می‌کنند. همان‌طور که پیش از این قالیباف در رقابت‌های انتخاباتی گفت: «برای رشد ایران به جای ‎تنش به سمت ‎گشایش برویم. گشایشی که در نتیجه اجماع و همبستگی ملی و شنیدن صدای واحد در کشور حاصل خواهد شد. بنابراین امروز تازه کار شروع شده و باید با عقلانیت انقلابی، مسیر پیشرفت و حل مشکلات کشور را فراهم سازیم.»، عقلانیت انقلابی حرکتی در جهت گشایش است نه تنش.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد