رای‌گیری تمام شد/شروع شمارش آرا/ اسلامی: فرآیند شمارش آرا در برخی روستاها آغاز شده است+ فیلم

کد خبر: 1300606

نمایندگان نامزدها نیز در شعب رای‌گیری و همچنین ستاد انتخابات حضور دارند.

رای‌گیری تمام شد/شروع شمارش آرا/ اسلامی: فرآیند شمارش آرا در برخی روستاها آغاز شده است+ فیلم

سخنگوی ستاد انتخابات:در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.

رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از ۸۰۰ هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند. 

نمایندگان نامزدها نیز در شعب رای‌گیری و همچنین ستاد انتخابات حضور دارند. 

انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با تشخیص وزیر کشور قابل تمدید است. شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری آغاز می‌شود. 

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص نداریم.

تعداد شعبه‌های اخذ رأی هم مانند مرحله اول انتخابات است. همچنین تعداد تعرفه‌های رأی مثل مرحله اول به تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن با یک درصد اضافه به‌صورت احتیاط و رزرو در نظر گرفته شده است.

هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها پیشنهادی برای افزایش شعب اخذ رأی دارند که فرمانداران بررسی و متناسب با شرایط تأیید می‌کنند.

تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۸۵ مبنای تولد واجدان شرایط رأی است و فقط متولدین قبل از این تاریخ می‌توانند رأی دهند، بر اساس ماده ۱۹ قانون انتخابات، مردم باید دو مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی را در روز برگزاری انتخابات همراه خود داشته باشند؛ کسانی که هنوز دارای شناسنامه قدیمی هستند، باید کد ملی خود را به یاد داشته باشند.

طبق قانون، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند. در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

رهبر انقلاب: شنیدم شوق مردم بیشتر از قبل است اگر این‌جور باشد خرسندکننده است

رهبر انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: بحمدالله روز خوبی است روز حضور مردم، روز شرکت مردم، روز فعال شدن مردم عزیزمان در یک امر مهم سیاسی کشور یعنی انتخابات.

شنیدم که شوق و علاقه‌ی مردم بیشتر از قبل است. خدا کند این جور باشد و اگر این جور باشد خرسندکننده است. و ان‌شاءالله مردم عزیزمان موفق باشند رأی بدهند و بهترین را انتخاب بکنند.

در این مرحله، مردم قاعدتاً باید همت‌شان بیشتر باشد برای اینکه کار را تمام می‌کنند و ان‌شاءالله فردا رئیس جمهورمان را داشته باشیم.

خداوند ان‌شاءالله ملت را موفق کند و کشور را آباد کند و همه‌ی کسانی که در این راه زحمت می‌کشند مشمول لطف و رحمت خودش قرار بدهد.

آغاز فرایند اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در ترکمنستان

فرایند اخذ رأی مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از دقایقی پیش در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ترکمنستان آغاز شد.

همزمان، در سرکنسولگری شهر مرو نیز رأی‌گیری انجام می‌شود. یک صندوق سیار هم جهت اخذ رأی رانندگان به پایانه‌های لطف‌آباد و عشق‌آباد اعزام می‌شود.

ناطق‌نوری رای خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام ناطق نوری با حضور در حسینه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

حسینیه ارشاد؛ ناطق‌نوری رای خود را به صندوق انداخت

ناطق‌نوری

وزیر کشور رأی خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی وزیر کشور رأی خود برای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دور دوم «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» رأی خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند

دستور وزیر کشور برای آغاز رای گیری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (جمعه)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای برگزیدن رییس جمهور آینده از بین دو نامزد مطرح در سراسر کشور در ۵۸۶۳۸ شعبه در داخل کشور و همه شعبات خارج از کشور را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: از همه عزیزان و مردم شریف دعوت می‌کنیم در آغازین ساعات روز در صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و با رای خود استحکام و اقتدار ملت ایران را بار دیگر به نمایش بگذارند./ مهر

وجود تبلیغات نامزدها در اطراف شعب اخذ رای ممنوع است

ستاد انتخابات کشور صبح جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۸ تاکید کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی، نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

به گزارش مهر، ستاد انتخابات کشور صبح جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۸ تاکید کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور به این شرح به اطلاع می‌رسد:

بسمه تعالی

در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور:

همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

به گزارش ایرنا، در متن اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور آمده است: نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) هستند.

یادآور می‌گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

پخش اطلاعیه‌های ستاد انتخابات از تلویزیون به منزله دستور کتبی است

ستاد انتخابات کشور به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور رساند، اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیما پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی است.

به گزارش مهر، اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود؛ بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ این ستاد، خطاب به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی سراسر کشور، به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی است.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی سراسر کشور می‌رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.

مسعود پزشکیان با شناسه ۲۲/سعید جلیلی با شناسه ۴۴

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برای آگاهی عمومی منعکس کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برای آگاهی عمومی منعکس کرد.

این اطلاعیه به این شرح است.

بسمه تعالی

پیرو اطلاعیه‌های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می‌رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد؛

۱- آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

۲- آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

زارع پور:چهارصد تیم مشغول پایش زیرساخت‌های کشور هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چهارصد تیم مشغول پایش زیرساخت‌های کشور هستند و برخی خرابکاری‌هایی از روز گذشته اتفاق افتاد، اصلاح شد.

به گزارش مهر، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همانند سه انتخابات در ۶ ماه گذشته، ارتباطات نقش کلیدی در این فرایند دارد و استعلام هویت و احزار به شکل برخط انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاهد پوشش صد در صدی شبکه‌های احراز هویت هستیم، گفت: این برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است که پوشش شبکه‌ای در سراسر کشور ایجاد کرده است. طی یک بازه زمانی کوتاه و مشخص حدود ۲۵ میلیون نفر در دور قبل از این زیر ساخت‌ها استفاده کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۹ و نیم درصد استعلامات به شکل برخط انجام شده که نشان می‌دهد شبکه هم وجود داشته و هم با کیفیت بوده است.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه از جمعه گذشته چهارصد تیم مشغول پایش زیرساخت‌های کشور هستند، گفت: برخی خرابکاری‌هایی از روز گذشته روی داده اصلاح شد.

دارندگان شناسنامه‌های قدیمی برای رای دادن شماره ملی داشته باشند

 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۳ ضمن بر ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی توسط شخص رای دهنده برای اخذ رای تاکید کرد.

به گزارش مهر، اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری همانند مرحله اول، اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی «بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی‌باشد.

اطلاعیه جدید ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی‌باشد.

ضمناً به کلیه دارندگان شناسنامه‌های قدیمی توصیه می‌شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رأی شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

یادآور می‌گردد، در مرحله دوم انتخابات مذکور همانند مرحله اول، اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی «بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی‌باشد.

دخالت در انتخابات و تبلیغ نمایندگان نامزدها مساوی با اخراج

ستاد انتخابات کشور خطاب به نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای اعلام کرد: حق تبلیغ له یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارید در صورت تخلف اخراج می‌شوید.

به گزارش مهر، ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۴ را خطاب به نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری منتشر و اعلام کرد:

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می‌رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی حق تبلیغ له یا علیه هیچیک از نامزدها و یا دخالت در کار هیأت‌های اخذ رأی، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج می‌گردند.

اثر انگشت مردم فقط در تعرفه اخذ رای ثبت می‌شود

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ اعلام کرد: اثر انگشت از رای دهندگان فقط در تعرفه های اخذ رای آنها ثبت می‌گردد.

به گزارش مهر، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ اعلام کرد: اثر انگشت از رای دهندگان فقط در تعرفه‌های اخذ رای آنها ثبت می‌گردد.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به آگاهی نمایندگان محترم فرماندار و اعضای شعب اخذ رای می‌رساند؛ در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همانند مرحله اول انتخابات مذکور، اخذ اثر انگشت از رای دهندگان در دستگاه‌های احراز هویت مستقر در شعبه ممنوع بوده و ضرورتی ندارد و فقط اثر انگشت شرکت کنندگان در تعرفه‌های اخذ رای آنها ثبت می‌گردد.

هموطنان محروم از سواد و دارای نقص عضو با معتمد خود برای رای دادن مراجعه کنند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 18 اعلام کرد: آن دسته از هموطنانی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای نیستند، برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و ثبت رای به همراه شخصی از افراد خانواده یا فرد مورد اعتماد به شعب مراجعه کنند.

به گزارش  ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه به این شرح به اطلاع مردم ایران اسلامی می رسد:

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در مرحله دوم  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند .

انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۱۸ ادامه داد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: فرایند اخذ به صورت روان در تمامی شعب که ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور است از ساعت ۸ آغاز شده است  و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: فرایند اخذ به صورت روان در تمامی شعب که ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور است از ساعت ۸ آغاز شده است و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

وی افزود: پس از ساعت ۱۸ با تشخیص وزیر محترم کشور این زمان قابلیت تمدید دارد و ستاد انتخابات کشور از مردم شریف ایران به جهت حضور در پای صندوق‌های رأی در ساعات اولیه و مدیریت زمانی که انجام گرفته است که موجب یاری همکاران ما در شعب اخترک شده است، تشکر می‌کند.

اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارش دریافتی شاهد افزایش مشارکت در مقایسه با دور اول انتخابات در همین ساعت هستیم و امیدوارم این مشارکت ادامه یابد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با قرائت اطلاعیه شماره ۱۴ گفت: بر اساس اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور، به آگاهی نمایندگان محترم در شعب اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی حق تبلیغ علیه هیچکدام از نامزدها و دخالت در کار هیأت‌های اخذ رأی و بازرسان شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج می‌گردند.

وی ادامه داد: تشخیص تبلیغ با هیئت‌های اجرایی است.

نحوه اخذ رأی شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد: نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، این اطلاعیه که بعدازظهر جمعه منتشر شد به این شرح است:

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می­ رساند، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، لذا از رأی دهندگان گرامی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می بایست رأی گیری بعمل آید.

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن می­توانند در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند .

ستاد انتخابات کشور

انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۰ تمدید می‌شود.

قائم مقام شورای نگهبان: تخلفی که در روند انتخابات موثر باشد، مشاهده نشده است

انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲۲ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۲ تمدید می‌شود.

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از مسجد لرزاده

طحان‌نظیف: فرآیند اخذ رای به صورت روان و با حضور خوب مردم در شعب سراسر کشور در حال انجام است و پس از اینکه رای‌گیری طبق قانون به پایان برسد، بلافاصله شمارش آرا انجام می‌گیرد.

انتخابات تا ساعت ۲۴ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۴ تمدید می‌شود.

اسلامی: فرآیند شمارش آرا در برخی روستاها آغاز شده است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: فرآیند شمارش آرا به خصوص در روستاها از ساعت ۱۸ و در برخی شعبه‌ها از ساعت ۲۰ آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: فرآیند شمارش آرا به خصوص در روستاها از ساعت 18 و در برخی شعبه‌ها از ساعت 20 آغاز می‌شود.

وی افزود: از ساعت 24 کار شمارش آرا در همه شعب آغاز می‌شود و بعد از آن نتیجه آرا در کل شهرستان و استان تجمیع می‌شود.

اسلامی ادامه داد: آماری که در فضای مجازی منتشر می‌شود نمی‌تواند سندیت داشته باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه استقبال بیشتر مردم اتفاق افتاده است، گفت: آمار نهایی را ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد کرد./تسنیم

طحان نظیف: هر اعلام نتایجی در حال حاضر مردود است 

شمارش با حضور ناظران شورای نگهبان و نماینده کاندیداها انجام می‌شود.

آمار مشارکت در انتخابات از مرز ۴۷ درصد گذشت

تاساعت ۲۲:۳۰ حدود ۲۹ میلیون نفر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

یک‌ساعت و نیم مانده به پایان مهلت قانونی رأی‌گیری در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درصد مشارکت در انتخابات از مرز 47 درصد عبور کرده است.

میزان مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 40 درصد بوده که تا الان بیش از 7 درصد رشد دارد.

در مرحله اول این انتخابات که با حضور 4 کاندیدا برگزار شده بود، مسعود پزشکیان 10415991 رای، سعید جلیلی 9473298 رای، محمدباقر قالیباف 3383340 رای  و مصطفی پورمحمدی 206397 رای کسب کردند و به این ترتیب آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرایند رای گیری مرحله دوم از ساعت 8 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت 24 ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز، این زمان تمدید خواهد شد. رای‌گیری در حدود 59 هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود. بیش از 800 هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رای فعال هستند.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.

رای‌گیری تمام شد/شروع شمارش آرا

پس از اتمام مهلت مقرر اخذ رای از سوی وزارت کشور، درب شعب رای دهی بسته و شمارش آرا آغاز شد.

با رسیدن به ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳، فرآیند اخذ آرای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و پس از آن صندوق‌های رأی باز و شمارش آرا آغاز شده است.

نتایج آرای مأخوذه پس از تجمیع و ارسال به وزارت کشور، از سوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور قرائت خواهد شد.

حضور چهره های سیاسی و مسئولان پای صندوق رای اینجا مشاهده کنید

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها