بیانیه جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه در حمایت از قالیباف

کد خبر: 1298899

جمعی از دیپلمات های وزارت امور خارجه طی بیانیه ای حمایت خود از محمد باقر قالیباف را اعلام کردند.

بیانیه جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه در حمایت از قالیباف

جمعی از دیپلمات های وزارت امور خارجه طی بیانیه ای حمایت خود از محمد باقر قالیباف را اعلام کردند.

متن پیام به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پس از شهادت رئیس جمهور پر تلاش و مغتنم شهید سید ابراهیم رئیسی برگزار میشود پرسشی که ذهن مردم را درگیر میسازد آن است که چه کسی می تواند کشور را در این لحظه خطیر از خطر تشتت تنش و بی عملی برهاند و با ایجاد اجماع در تمام سطوح، گره های در هم پیچیده اقتصاد و دیپلماسی پیش روی کشور را با بهره گیری از تمام ظرفیتهای مردمی و نخبگانی باز کند.

سیاست خارجی کشور عرصه سعی و خطا نیست و امروز شرایط جهان به گونه ایست که ما هیچ فرصتی برای آزمون و خطای ایده های نسنجیده و یا تعلل در اتخاذ تصمیمهای درست و بهنگام نداریم حل نشدن یا تشدید منازعه های داخلی و چند پاره شدن ظرفیتهای حل مسئله و تصمیم گیری در کشور آتشی در انبار فرصت های پیش روست و می تواند کشور را چند دهه عقب بیندازد امروز نیاز به مدیری که اولویت خود را تامین منافع مردم بر اساس منویات و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری بداند بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

تجربه ما در زمینه مدیریت مسائل خرد و کلان کشور ثابت کرده است که هیچ فرد یا گروهی به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و باید سیاست منازعه، جای خود را به سیاست اجماع و سیاست تنش جای خود را به سیاست ثبات بدهد. به جای فریاد کشیدن باید با هم گفتگو کنیم و به جای فاصله گرفتن باید به هم نزدیک شویم.

 دولت اجماع ساز باید شکاف ها را ترمیم کند،  مسئولیت حل مشکلات را بپذیرد و در این راه از توان تمام نخبگان، متخصصان و شایستگان کشور بهره گیرد.

ما جمعی از مدیران و دیپلماتهای ارشد جمهوری اسلامی ایران به عنوان امضا کنندگان این بیانیه با اشراف بر شرایط حاکم بر کشور و پس از استماع و مطالعه برنامه های اقتصادی و سیاست خارجی کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، ضمن احترام به تمامی نامزدهای محترم ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدیم که در شرایط امروز کشور جناب آقای محمدباقر قالیباف نامزد اصلح در انتخابات پیش رو هستند و میتوانند با ایجاد اجماع و همدلی، از تمام ظرفیت های سیاسی و اجتماعی کشور برای حل مشکلات و تأمین منافع و مصالح کشور در حوزه های دیپلماسی و اقتصادی استفاده کند.

امید داریم با مشارکت فعال و گسترده ملت شریف و موقعیت شناس ایران اسلامی در انتخابات روز هشتم تیر ماه، دولتی مسئولیت پذیر با توان حل مسائل پیش روی کشور استقرار یابد.

:

جناب آقای سیدعلی سقاییان 

جناب آقای وحید احمدی 

جناب آقای محمدرضا رئوف شیبانی 

جناب آقای فریدون انتظاری 

جناب آقای محمدحسین سلطانی فر 

جناب آقای علی فکری

جناب آقای عبدالرحیم هماتاش 

جناب آقای محمدرضا مرشدزاده 

جناب آقای محمدباقر بهرامی

جناب آقای علیرضا بهرامی 

جناب آقای نصرت الله مالکی 

جناب آقای ماشاالله شاکری 

جناب آقای حمیدرضا شاکری

جناب آقای احمد حیدریان 

جناب آقای علیرضا رجایی 

جناب آقای محمدتوانا 

جناب آقای سیدعبدالله حسینی آملی 

جناب آقای رامین مهمانپرست 

جناب آقای سید مجید حسینی

جناب آقای ابوالمحسن شریف محمدی 

جناب آقای سید کمال یاسینی 

جناب آقای سیدمجید حسینی/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها