قالیباف در برنامه میزگرد اقتصادی:

امروز خانواده‌های ایرانی دخل و خرجشان باهم نمی‌خواند / یکی از مهم‌ترین تمرکزهای من این است که باید اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر کنیم

کد خبر: 1296805

محمدباقر قالیباف در میزگرد اقتصادی گفت: به طور روشن برای رسیدن به نقطه مطلوب ۲ کار را باید حتماً انجام دهیم. اولین کار مهار تورم است و دومین مورد رشد.

امروز خانواده‌های ایرانی دخل و خرجشان باهم نمی‌خواند / یکی از مهم‌ترین تمرکزهای من این است که باید اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر کنیم

محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در میزگرد تخصصی اقتصادی برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات گفت: اول لازم می‌دانم یک نکته را عرض کنم بحث‌ها انتقادی حق این است که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی افتخارات بزرگی هم آفریده است.وی افزود: بدون شک ما در زمینه‌های دفاعی در حوزه علم ، دانش و تحقیق در حوزه مسائل گفتمانی، فرهنگی و  قدرت نرم، در حوزه مردم سالاری دینی اینکه مردم ما برای خود تعیین تکلیف می‌کنند امروز کشوری مستقل و آزاد هستیم که یکی از افتخارات ما است.

امروز خانواده‌های ایرانی دخل و خرجشان باهم نمی‌خواند

قالیباف ادامه داد: ولی هرگز نباید از چالش‌ها فاصله بگیریم. مخصوصاً در این دهه اخیر،  دهه‌ای که وقتی نگاه می‌کنیم رشد متوسط سالانه کشور کمتر از یک درصد بوده است. این در شرایطی است که رشد نقدینگی کشورمان ۲۶ برابر شده است. خروجی این حرف به چه معنا است. امروز همه خانواده‌های ایرانی حس می‌کنند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند به ویژه آن عزیزانی که درآمد ثابت دارند مانند کارگران، کارمندان، بازنشستگان صندوق‌های کشوری، لشکری و تامین اجتماعی این‌ها مشکلات جدی ما هستند.

قالیباف بیان کرد: طبیعتاً چه اتفاقی می‌افتد آنها خدمات جانبی‌شان مثل سلامت ، معیشت، آموزش و اوقات فراغت  باید این‌ها را از دست بدهند. در بخش سرمایه‌گذاری چه اتفاقی می‌افتد مثلاً در پارس جنوبی با افت فشاری که در حال اتفاق است که در سال ۱۴۲۰ تقریبا می‌توانیم بگوییم در پارس جنوبی دسترسی کامل و استخراجی که امروز انجام می‌شود را نداریم.

قالیباف ادامه داد: حتی ما در چند سال آینده ظرفیت ما به نصف می‌رسد. فقط گازی که بخواهیم وارد کنیم ۵۰ درصدی که کاهش پیدا می‌کند بیش از ۳۱ میلیارد دلار فقط بدهیم گاز وارد کنیم که همین وضعیت فعلی را بتوانیم دنبال کنیم.

نباید رئیس‌جمهوری بیاید که تازه بخواهد ایده‌هایش را تمرین کند

قالیباف گفت: شرایط حساسی است معنی آن این است که دیگر نمی‌توان آزمون و خطا کرد. نمی‌شود مدیریت کشور را در سطح عالی اجرایی به کسی داد که نتواند دولت را مدیریت کند. مدیریت قوی اساس کار است. چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. نباید رئیس دولتی بیاید که ایده‌هایش را بخواهد تمرین کند.  تجربه این کار را نداشته باشد. کارنامه لازم را نداشته باشد. آگاه به این مسائل نباشد. وی افزود: اقتدار لازم برای اجماع سازی و تصمیم گیری در شرایط سخت را نداشته باشد و اجرای قوی مهمترین نکته‌ای است که باید داشته باشد.  باید بتواند در طول برنامه هفتم دقیقاً به مردم بگوید که چه روی زمین دارد. چه چیزی در سفره مردم دارد. یعنی در زیرساخت‌ها چه اتفاقی می‌افتد در پیشرفت‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد در تولید نیز چه اتفاقی خواهد افتاد و آثارش را در سفره مردم کجا است.

ناکارآمدی ریشۀ اصلی فساد و حیف‌کردن سرمایه‌هاست

قالیباف اظهار کرد: طبیعتاً باید اصلاحات اقتصادی انجام بدهیم در این مورد نیست. بخشی از اصلاحات ما ریشه در مسائل داخلی کشورمان دارد برخی در حوزه مسائل خارجی است. معتقد هستم ه بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند بخشی را دشمنان ما طراحی کرده‌اند که نمونه آن فشار اقتصادی و تحریم اقتصادی است. ولی از این نباید غافل باشیم که بخشی هم اشکالات خود ماست. بی تدبیری و بی‌عرضگی در کار و ناکارآمدی اول از همه ریشه اصلی فساد و حیف کردن سرمایه‌های مااست. این مورد یکی از مشکلات جدی است که داریم. قالیباف بیان کرد:  اگر نتوانیم با یک روش مشخص با ابزار مشخص با یک مدیریت قوی و راه حل‌های درست فرصت‌ها را از دست می‌دهیم این ظلم به مجموعه است. به طور روشن برای رسیدن به نقطه مطلوب دو کار باید حتماً انجام دهیم.  اولین کار مهار تورم است و دومین مورد رشد است.

قالیباف گفت: در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی باید  برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

قالیباف ادامه داد: ممکن است مردم عزیزمان بگویند قالیباف در حوزه قانون گذاری چه کار انجام داده‌اید. ما بعد از ۵۰ سال به کمک جناب آقای دکتر بحرینی موضوع قانون دائمی بانک مرکزی را تغییر دادیم و قانون جدیدی تصویب شد و همه این اختیارات داده شد و یک برنامه هفتم هم داریم که هر دو  این‌ها آماده این موضوع هستند که در کسری بودجه و در حوزه ناترازی بانکی که مهم‌ترین موضوع تاثیرگذار در مهار تورم است انجام بدهیم.قالیباف تصریح کرد: با صراحت این موضوع را عرض می‌کنم که همه این دو مورد مهم است ولی یک کاغذ بیش نیست . این نیازمند یک مدیر قوی است. آشنا و آگاه نسبت به این موضوع است که کاغذ را تبدیل به واقعیت کند. همونطور که گفتم هم روی زمین دیده شود یعنی در  زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها و هم در سفره مردم دیده شود.

بیشتر از صادراتمان در کشور سرمایه از بین می‌بریم

قالیباف اظهار کرد: می‌توانیم یک نتیجه بگیریم نتیجه آن است که قانون دائمی داریم بحث نظام تامین مالی در قانون دائمی مجدداً در مجلس یازدهم ایستادیم و آن را تامین کردیم. برای یک جهش اقتصادی از جهت قانون دائمی در مجلس یازدهم همه اصلاحات را در حد توان انجام دادیم.وی گفت: در قوانین مشکلی نداریم. بیشترین قوانین اصلاح شده‌اند و تصویب شده‌اند. نکته دوم این است که برنامه هفتم هم آماده شده است. می‌دانید که شش برنامه داشتیم زیر ۳۰ درصد اجرا شده است.قالیباف ادامه داد:  تاکید می‌کنم قانون هر چقدر هم خوب و دقیق نوشته شده باشد اگر اجرای آن تحقق پیدا نکند. قانون مثل گواهینامه است. گواهینامه نمی‌تواند رانندگی نمی‌کند. رانندگی را باید راننده با مهارت انجام دهد.وی گفت: ما برای سرمایه‌گذاری به اندازه صادرات نفت و گازمان  پیش از آن در داخل حیف می‌شود و از دست می‌دهیم. یک مدیر قوی می‌خواهد که این را برگرداند به چرخه سرمایه‌گذاری همین مقاومت‌های سختی که در دستگاه‌ها هستند باید این مقاومت‌ها شکسته شود تحقق پیدا کند تا امنیت سرمایه باشد.قالیباف تصریح کرد: وگرنه مردم ریال را تبدیل به ارز طلا می‌کنند یا از کشور خارج می‌کنند و سرمایه از کشور خارج می‌شود. این‌ها قابل اجرا نیست الا یک کارنامه دقیق اینکه ما این را انجام می‌دهیم. آیا در ۴۵ سال گذشته کارنامه‌ای دارید که انجام داده‌اید. ما نمی‌توانیم ریسک کنیم و نمی‌توانیم آزمون و خطا کنیم. چنین فرصتی را نداریم. امیدوارم که این اعتماد بشود بنده متعهد هستم این تحول را انشاالله دنبال کنم.

قالیباف در پاسخ به پرسشی گفت: معتقدم یک مدیر قوی و آگاه و مسلط به امروز می‌تواند این کارها را انجام دهد که ضمانت آن عملکرد اینجاب است. در گذشته در هر بخشی بعد از دوران دفاع مقدس بودم  در قرارگاه سازندگی مهم‌ترین پروژه‌ها را مدیریت کردیم. تحول عظیم در هوا و فضا امروز شما آثار آن را می‌بینید چه در علم و چه عملیاتی آن می‌بینید.وی ادامه داد: در پلیس سهم ماه از بودجه دولت ۳/۲ درصد از بودجه عمومی بوده است روزی که من از نیروی انتظامی خداحافظی کردم دو دهم درصد هم کاهش پیدا کرده است تحول در نیروی انتظامی اتفاقی افتاد. چه کسی فکر می‌کرد در خانه‌اش بنشیند در خیابان یا در روستا باشد به سامانه ۱۱۰ زنگ بزند در کمتر از ۵ دقیقه پلیس در خدمت آن باشد.

قول شرف می‌دهم برنامه هفتم را اجرایی کرده و با قدرت آن را پیاده کنم

وی بیان کرد: هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی خیلی مهم است و با هوشمندسازی می‌توان بر دیوان‌سالاری مقابله کرد. اگر مدیر ارشد نتواند مشکل را تبدیل به مساله کرده و با استفاده از کارشناسان قدرت حل مساله نداشته باشد، وضعیت فعلی ادامه پیدا می‌کند. قول شرف می‌دهم برنامه هفتم را اجرایی کرده و با قدرت آن را پیاده کنم. درخواست تاخیر در تعویق قانون بانک مرکزی بود که در جلسه سران قوا مخالفت کردم.

تمام مشکلات خودرو را حل خواهم کرد

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که آیا در دولت او درآمد اقشار متوسط جامعه افزایش پیدا می‌کند؟ گفت: باید سپر حمایتی برای این ها پیش بینی کرد تا وقتی فردی می‌خواهد ازدواج کند حداقل چند قلم کالای اساسی را بتواند تامین کند که آن هم از طریق  ثابت کردن قیمت‌ها نیست.وی ادامه داد: اگر ۲۰ درصد حقوق را در سال افزایش می‌دهیم در سبد حمایتی مابه تفاوت را یارانه داده و کمک کنیم و درکنارش سرمایه گذاری تقویت و کیک اقتصادی را بزرگ کرده و  درآمد دولت هم از مبادی مختلف از جمله مالیات تامین کرد.چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  یادآور شد؛ من در شهرداری به جای کلنگ زدن تایمز می‌گذاشتم و پاسخ می‌دادم. تا وقتی سپر حمایتی می‌گذاریم یعنی در سال اول باید اثرش در سفره مردم دیده شود.وی در پاسخ به سوال مربوط به وضعیت بازار خودرو بیان کرد: به جای آن که مردم را در اقتصاد مداخله دهیم در زندگی مردم و اقتصاد آن ها مداخله می کنیم که نمونه آن خودرو است.وی توضیج داد:  سهم دولت در ایران خودرو7 درصد و سایپا 17 درصد است. ولی برای همه هیئت مدیره آن تصمیم می‌گیرد مدیرعامل می‌گذارد همه این‌ها هم غیرقانونی است بعد هزینه‌ها رو بالا می‌برد دیون اضافه می‌کند عقب مانده اونجا می‌گذارد و بعد قیمت خودرو را دستوری می کند بعد خودرویی تحویل می‌دهد که اگر بخواهیم در تراز کشورهای همسایه مقایسه کنیم بین ۳ تا ۴ برابر گرانتر است در تعداد و تیراط هم کمتر است.

وی ادامه داد: نیسان آبی تحویل ما می‌دهند با مصرف سوخت صدی ۱۲ بعد تا حرفی می‌زنیم می‌گویند بنزین را باید با قیمت فوب خلیج‌فارس بفروشیم. ماشین‌های منطقه صدی ۴ مصرف می‌کنند اما مصرف شما صدی ۸ و 9 است. خب شما بیا خودرو را به قیمت فوب خلیج‌فارس بفروش بعد بنزین را هم به همین قیمت بدهید.

وی مجددا گفت: همه این مشکلات را اصلاح می‌کنم به ضمانت کارنامه و شناخت و آگاهی و برنامه‌ای که نوشته‌ام؛ وقتی برنامه را می‌نوشتیم می‌گفتیم خدایا فرصت می‌شود مدیری آید که برنامه را اجرایی کند. پا به میدان گذاشتم تا در شرایط سخت به مردم خدمت کنم.

به سمت استقلال بانک مرکزی می‌رویم

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره استقلا بانک مرکزی گفت: به سمت استقلال بانک مرکزی می‌رویم که در قانون جدید این استقلال را داده است؛ اقتدار  بدان معنا که دخالت دولت در امورات بانک مرکزی حداقلی شده است.قالیباف درباره تسهیلات تکلیفی گفت: گاهی دولت به خاطر تامین هزینه هایش تکلیف مالایطاق به بانک مرکزی و بانک‌های عامل می‌کند؛ لذا حتما این کار را نکرده و به سمت مولدسازی می‌رویم و جلوی اتلاف انرژی ها را می‌گیریم که باعث تامین درآمدهای بزرگ می‌شود.وی درباره موضوع دستمزد گفت: اکنون نیروهای قرادادی، ساعتی و پیمانی داریم که با حقوق کمتر و بدون امنیت شغلی داریم که انکار آن ها شهروند درجه یک هستند و انگیزه ندارند؛ این را حل می‌کنیم.

تصدی‌گری را از دولت جدا کرده و به مردم می‌دهیم

قالیباف ادامه داد: طبق برنامه هفتم، به جای خرید خدمت، خرید خدمات کرده که به معنای کوچک کردن دولت است؛ بر همین اساس، برنامه هفتم هر گونه تولید خدمت در شرکت های دولتی ممنوع شده که نتیجه آن چابک شدن دولت است.وی با بیان این‌که «تصدی‌گری را از دولت جدا کرده و به مردم می‌دهیم» گفت: نقش دولت تولی‌گری و سیاستگذاری و تنظیم‌گری است که این‌ها را به سرعت واگذار کرده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهیم.قالیباف اظهار کرد: اگر بنا بر سپر حمایتی باشد به انتهای زنجیره است؛ باید به تولید کمک و به مالیات بخش تولید توجه و ابتدای زنجیره را توجه کنیم.وی درباره مسکن گفت: طبق قانون، کار دولت در تصدی‌گری در بخش مسکن ممنوع است؛ مگر دولت ساختمان ساز است؟ دولت زمین دارد که طبق طرح آمایش می تواند ۳۳۰ هکتار دهد که آن هم با در نظر گرفتن اولویت‌ها باید اجرایی شود.

دولت خانه ساز نیست

قالیباف با بیان این‌که «دولت خانه ساز نیست»، درباره برنامه‌اش برای استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی گفت: ما به امنیت سرمایه اعتقاد داریم؛ از ایرانیان خارج از کشور دعوت کرده و با استفاده از ارتباطات سیاسی همچون بریکس و شانگهای، در سال اول دولت شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود.وی ادامه داد: اولین کارمان این است که اطمینان به مردم داده شود تا در کشور سرمایه‌گذاری کنند؛ کار ما این شده که بنگاه‌های بزرگ مثل هفت تپه را یکی می‌فروشد و دیگری پس می‌دهد بعد بخش خصوصی می‌گوید برای چه در این عرصه وارد شود؛ این وضعیت را اصلاح می‌کنم.قالیباف درباره سیاست های دستمزد گفت: باید به گونه ای عمل شود که آن ها قدرت خرید داشته باشند؛ مثلا حداقل حقوق باید به اندازه تورم افزایش پیدا کند.وی گفت: امسال حداقل حقوق حدود ۱۲ میلیون تومان است؛ براساس تورم، مابه تفاوت به قشر پایین اضافه می‌کنیم و بقیه را به صورت پلکانی پیش می‌بریم.

دولت با سودهای بالای بانک‌ها در حال منهدم‌کردن بورس است

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره بهبود وضعیت بازار بورس گفت: هدف اصلی‌ام در حل چالش‌های اقتصادی این است که اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر کنم. قبل از سال ۹۹، دولت مردم را به بورس دعوت کرد و بعد نتیجه اش این وضعیت شده است.وی بورس را بهترین مکان برای نظام تامین مالی کشور دانست و افزود: وقتی دولت مداخله در بورس نکرده و قیمت‌گذاری را دستوری نکند، وضعیت بورس بهتر می‌شود.  این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بدون  بازار ثانویه نمی‌توان بازار اولیه را رونق داد که باید به این سمت برویم.وی افزود: وقتی بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد که سپرده‌های دراز مدت ۳۰ درصد تعیین کرده و بعد تا ۴۰ درصد می‌رسد، آیا مردم باید در بورسی که منفی ۴ است، حضور پیدا کنند؟ طبیعتا مردم به جای بورس به سمت سپرده بانکی می‌رود؛ در واقع دولت بورس را منهدم می‌کند.

وی توضیح داد: می‌توان روابط مالی دو جانبه با کشورهای بزرگ دنیا داشت و به جای دلار و یورو با ارزهای خودشان عملیات اقتصادی کنیم که از این ظرفیت ها استفاده نمی‌کنیم؛ این فرصت در شانگ‌های و بریکس وجود دارد.قالیباف بیان کرد: در تحریم، نفت می‌فروشیم و پول می‌گیریم و بعد تبدیل ارز می‌شود در نتیجه ۳۰ درصد در جابجایی پول‌ها حیف می‌شود؛ ما خودتحریمی به دلیل بی تدبیری و بی عرضگی و ناآگاهی درست کردیم. وی گفت: باید دولت طوری در عرضه و تقاضای ارز دخالت کند که پایان سال خالص آن صفر باشد. اقتصاد ما یا این و یا آن نیست. مردم حاضر به هزینه برای پیشرفت کشور هستند اما هزینه برای بی‌تدبیری نخواهند داد.قالیباف ادامه داد: نرخ نیمایی باید در کانالی باشد که نرخ آن قابل پیش‌بینی و رشد ملایم داشته باشد. معتقدم تصمیم یک‌شبۀ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان یا دیگر نرخ‌ها به ضرر اقتصاد است.‌‌این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره وضعیت نیروهای شرکتی گفت: اشتباه بزرگ اینجا بود که نیروی دستگاه دولتی را به شرکت‌های بزرگ ارجاع داده و دولت حقوق را به شرکت خدماتی داد که آن شرکت هم با خویشاوندان افراد تشکیل شد. نتیجه آن شد که نیروهای شرکتی تبدیل به شهروند درجه دو شده‌اند.وی با تشریح چگونگی رفع این مشکل در زمان شهرداری تهران و نیروی انتظامی گفت: حتما وضعیت نیروهای شرکتی را حل می کنم تا عدالت اجتماعی در اینجا برقرار شود.قالیباف در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با مدیریت علمی و آگاه و شجاعانه در خدمت مردم باشیم. اگر مردم ما را قابل دانسته و اعتماد کنند./فارس

قالیباف: شرایط کشور چنان حساس است که نمی‌توان در آن آزمون و خطا کرد | نمی‌توان مدیریت کشور را در سطح عالی اجرایی به فردی داد که نتواند مدیریت کند | مدیریت قوی اساس کار است

قالیباف: نباید رئیس‌جمهوری بیاید که تازه بخواهد ایده‌هایش را تمرین کند، کارنامۀ لازم را نداشته باشد و نتواند در شرایط سخت اجماع درست کند

 قالیباف: حتماً بخشی از مشکلات به‌خاطر تحریم‌هاست، اما بخشی هم حاصل بی‌تدبیری داخلی است | ناکارآمدی ریشۀ اصلی فساد و حیف‌کردن سرمایه‌هاست

مهار تورم و رشد اقتصادی: دو محور اصلی برنامۀ اقتصادی قالیباف

شاکری: دکتر قالیباف نسبت‌به رقبای خود تسلط بهتر و بیشتری دربارۀ تنظیم قانون برنامۀ هفتم و قانون بانک مرکزی دارد | قالیباف آمادگی ایستادگی دربرابر هزینه‌های سیاسی اصلاح نظام بانکی را دارد

برنامۀ هفتم توسعه و قانون بانک مرکزی در مجلس یازدهم ابزارهای بی‌سابقه‌ای را در اختیار دولت برای مهار تورم و ناترازی قرار داده است

قالیباف: حتی بهترین قانون‌ها یک کاغذی بیشتر نیستند؛ یک مدیر آگاه و قوی باید آن‌ها را تبدیل به واقعیت کند و آن را بر روی زمین و به سفرۀ مردم بیاورد

سیاح: تمام‌کردن انحصار مجوزهای کسب‌وکار به مردی جنگی همچون قالیباف نیاز دارد | با دو قانون مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزها در مجلس یازدهم گام بزرگی در حل مشکل تحریم داخلی برداشته شد

 قالیباف: قانون مثل گواهی‌نامه‌ای است که به فرد حق رانندگی می‌دهد؛ اما قانون رانندگی نمی‌کند | نمی‌توانیم ریسک آزمون و خطا را برای ادارۀ کشور بپذیریم

قالیباف: شما از من ضمانت برای وعده‌هایم می‌خواهید؟ کارنامۀ من در بخش‌های مختلف ضمانت من پیش شماست

قالیباف: در مسئولیت‌های اجرایی، دستورهایم را تا کانکس و کارگاه دنبال می‌کردم؛ نمی‌گذاشتم مثل دیگران در اتاق بعدی متوقف شود 

قالیباف: من در مجلس شبانه‌روز با برنامۀ هفتم زندگی کردم | در جلسۀ سران قوا، به‌شدت با به‌تأخیرافتادن اجرای قانون بانک مرکزی مخالفت کردم | باید یک سپر حمایتی برای اقشار ضعیف درست کنیم

قالیباف: باید لوازم اولیۀ جهیزیه را برای جوانان تضمین کنیم و برای اقشار ضعیف سپر حمایتی ایجاد کنیم  

قالیباف: در شهرداری، به‌جای زدن کلنگ افتتاح، تابلوی روزشمار نصب می‌کردم تا مردم بر من نظارت کنند

قالیباف: هزینۀ بی‌عرضگی خودروساز دولتی را نباید از جیب مردم برداشت | خودروهایی که عرضه می‌شود در مقایسه با خودروهای کشورهای همسایه بین ۳ تا ۴ برابر در قیمت گران‌تر است  

قالیباف: چون مطمئنم می‌توانم در این شرایط سخت به مردم کمک کنم پا به میدان گذاشتم

قالیباف: دویست کیلومتر مترو را چگونه ساختم؟ در هر سه دولت هم تحریم خارجی بودیم، هم تحریم داخلی | ایران ده‌ها برابر ظرفیت بیشتری از تهران دارد

قالیباف: نیروهای شرکتی با علم بیشتر و کار بیشتر حقوق کمتر از کارمند می‌گیرند و این اشتباه است | آن‌ها شهروند درجه‌دو شده‌اند!

 قالیباف: هرچه کار تصدیگری هست از دولت می‌گیریم و به مردم می‌دهیم؛ دولت باید تولی‌گری کند

قالیباف: باید امکان ساخت مسکن را به روستاها ببریم تا کاربری‌های توریستی، تولیدی و تولیدات کوچک توسعه یابد

 قالیباف: با اقدامات سلبی بخش خصوصی را از سرمایه‌گذاری فراری ندهیم

قالیباف: ما حتماً مابه‌التفاوت تورم را به حداقل حقوق قشر پایین خواهیم داد

قالیباف: یکی از مهم‌ترین تمرکزهای من این است که باید اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر کنیم

قالیباف: بدون بازار ثانویۀ بورس نمی‌توانیم شرکت‌های بزرگ و تولید داشته باشیم | آیا با نرخ بهرۀ ۳۵درصد مردم پولشان را به بورس می‌برند؟

تحلیل قالیباف از فرصت بریکس برای استفاده از نرم‌افزار انتقال پول آن به‌جای سوییفت

سیاست ارزی قالیباف در دولت آینده | سیاست‌های غلط موجب شده واردات جذابیت بیشتری نسبت به صادرات داشته باشد

 روایت قالیباف از پیرمرد پاکبانی که باعث شد سیستم پرداخت حقوق شرکت‌های قراردادی با شهرداری تغییر کند ‌‌

روایت قالیباف از پیرمرد پاکبانی که باعث شد سیستم پرداخت حقوق شرکت‌های قراردادی با شهرداری تغییر کند ‌‌

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها