سفیر ایران در مسکو: حکمرانی جدید جهان از اهداف گروه بریکس است

کد خبر: 1294872

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه جهان در دوره سرنوشت‌ساز و مهمی قرار دارد، گفت:‌ گروه بریکس به دنبال آن است که سازوکار جدید حکمرانی را بر دنیا حاکم کند که در آن نقاط ضعف سازوکار پرچالش کنونی رفع شده باشد.

سفیر ایران در مسکو: حکمرانی جدید جهان از اهداف گروه بریکس است

 کاظم جلالی روز دوشنبه در آیین آغاز به کار زنان کارآفرین گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس که با شعار "با هم آینده را می‌سازیم" در مسکو آغاز به کار کرد، افزود: امروز در جهان، نظام غربی حاکم کارآمدی خود را از دست داده است و تمام جنبه‌های بشری با چالش‌های جدی مواجه شده است و جای خوشحالی است که به سمتی حرکت می‌کنیم که سیستم جایگزین را در دنیا حاکم کنیم.

بریکس نیازمند سازوکارهای جدید از جمله در حوزه بانوان

سفیر ایران در روسیه همچنین گفت:‌ گروه بریکس نیازمند سازوکارهای جدید در عرصه اقتصادی، تجاری، مالی و بانکی است و مایه خرسندی است که رهبران کشورهای عضو به شکل هوشمندانه‌ای به دنبال تحقق این سازوکارهای جدید هستند.

وی افزود: در این سازوکارهای جدید، ‌نقش زنان کشورهای عضو بریکس می‌تواند بسیار مهم باشد، به ویژه آنکه، بانوان بسیاری در کشورهای عضو در عرصه‌های اقتصادی و مالی متخصص و در تجارت فعال هستند.

جلالی گفت:‌ اگر زنان نقش فعال‌تری در عرصه‌های مختلف برای اداره دنیا ایفا کنند، دنیا به سمت بهتری خواهد رفت و این توانمندی باید در دنیای جدید مورد استفاده جدی قرار گیرد.

وی افزود: مجمع زنان کارآفرین بریکس، محل مناسبی برای برقراری گفت‌وگوهای منظم بین زنان تأثیرگذار در کشورهای بریکس، شناخت مشکلات، تنگاها و ارائه راه‌حل های مناسب برای رفع چالش‌ها است. نتیجه این نشست‌ها می‌تواند به رشد و توسعه پایدار کشورهای عضو و شکل‌گیری جهان عادلانه‌تر کمک کند.

سفیر ایران در روسیه گفت‌: به هر میزان، نقش زنان به درستی در جهان تعریف شود، جامعه بشری به سمت عدالت بیشتر هدایت می‌شود.

به دنبال ارتقای جایگاه زنان در نظام تصمیم‌گیری و کارآفرینی ایران هستیم

جلالی با بیان اینکه از توان بانوان متخصص کشورهای عضو برای ایجاد این سازوکارهای جدید باید استفاده بیشتری شود، گفت: ما هم در جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ارتقای جایگاه و نقش زنان هم در نظام تصمیم‌گیری و هم در سیستم کارآفرینی هستیم.

وی یادآور شد: دراین نشست، جمعی از بانوان کارآفرین و فعال از حوزه های مختلف حضور دارند که مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران و مردم ما هستند.

سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه امروز بانوان در ایران در حوزه‌های مختلفی مشغول فعالیت و کار هستند، به حضور برخی بانوان در مناصب سطوح ارشد مدیریتی اشاره کرد و گفت: در برخی حوزه‌ها از جمله تحصیل در دانشگاه‌ها، جایگاه بانوان از مردان برجسته‌تر است و بانوان تحصیلکرد ۵۵ درصد آمار فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داده‌ و در حال ارتقای جایگاه خود نیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که با حضور پررنگ‌تر بانوان در عرصه‌های مختلف زندگی بشری، می‌توانیم به سمت دنیای عادلانه‌تر حرکت کنیم.

جلالی یادآور شد: ایران اسلامی برای گذر از مشکلات ناشی از تحریم ها، مدل اقتصاد مقاومتی را در داخل کشور پیگیری می‌کند و علاوه بر آن، توسعه تجارت در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همانند اتحادیه اقتصادی اوراسیا و گروه بریکس را مورد توجه قرار داده است.

نشست زنان کارآفرین بریکس روز دوشنبه با حضور سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و شرپا (نماینده ملی) فدراسیون روسیه در این گروه، برخی دیپلمات‌ها و همچنین نمایندگانی از بانوان ۲۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

نشست با کارآفرینان بزرگ،‌ جلسات کارگروهی درباره اقتصاد خلاق، امنیت غذایی، گردشگری، بهداشت و اقتصاد فراگیر و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و مسابقه استارتاپی زنان کارآفرین از دیگر رویدادهای این نشست دو روزه است.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها