سلیمی نمین در گفت‌وگو با «فردا»:

معقول نیست چند نفر جریان دولت را در انتخابات نمایندگی کنند

کد خبر: 1294040

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بهتر است اعضای دولت دور هم بنشینند و از میان خود یک نفر را انتخاب کنند تا او جریان دولت سیزدهم را در انتخابات ریاست جمهوری نمایندگی کند.

معقول نیست چند نفر جریان دولت را در انتخابات نمایندگی کنند

گروه سیاست سایت فردا: هشتم تیرماه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. اخبار رسمی و غیررسمی حکایت از صف طویل اعضای کابینه دولت سیزدهم دارد که خود را برای ثبت نام در انتخابات آماده می کنند. این سبقت گرفتن دولتمردان از یکدیگر برای حضور در ستاد انتخابات کشور جای بسی تأمل دارد.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره صف طولانی اعضای دولت سیزدهم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: این اتفاق با عرف سیاسی مطابقت ندارد. دولت یک جریان است وقتی می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند یک نماینده بیشتر نمی تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه اصلا معقول نیست چند نفر جریان دولت را در انتخابات ریاست جمهوری نمایندگی کنند، افزود: آمدن چند نفر از دولت در صحنه انتخابات این تلقی را نزد افکار عمومی ایجاد نمی کند که قرار است آنها گفتمان دولت را نمایندگی کنند چون اگر یکی شان بگوید «من جریان دولت را نمایندگی می کنم» بلافاصله شاید فرد دیگری ادعای او را تکذیب کند و این نمایندگی را از آن خود بداند. این اتفاق به نوعی خلاف عرف سیاسی عمل کردن است.

فعال سیاسی اظهار کرد: جریانات مختلف سیاسی در جریان اصولگرا قرار دارند که یکی از آنها جریان دولت آقای رئیسی است. آقای رئیسی به دلیل ویژگی های شخصی دارای یک منزلت والایی بود. اگر مردم مشاهده کنند تعداد زیادی از دولتمردان در عرصه انتخابات حضور پیدا کردند، این مسئله به آقای رئیسی و عملکرد شایسته او ضربه می زند.

سلیمی نمین با اشاره به لزوم پاسداری از جایگاه سیدابراهیم رئیسی افزود: بهتر است اعضای دولت دور هم بنشینند و از میان خود یک نفر را انتخاب کنند تا او جریان دولت سیزدهم را در انتخابات ریاست جمهوری نمایندگی کند. این روش هم مصداق شایسته سالاری است و هم تلقی منفی از آن نزد افکارعمومی نخواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها