منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «فردا» پاسخ داد:

انتخابات شوخی نیست| از رهگذر چسبندگی با رئیسی نمی‌توان به خواسته‌ها رسید

کد خبر: 1293899

یک فعال سیاسی گفت: اینکه هر فردی تصور می‌کند که می‌تواند رئیس جمهور شود، به شوخی‌گرفتن انتخابات است.

انتخابات شوخی نیست| از رهگذر چسبندگی با رئیسی نمی‌توان به خواسته‌ها رسید

گروه سیاست سایت فردا: در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم و هر روز نام‌های تازه‌ای به لیست نامزدهای انتخاباتی افزوده می‌شود. در این بین حضور نسبتا پر تعداد نیروهای دولت سیزدهم هم به شکل محسوسی قابل ملاحظه است.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برخی از افرادی که می‌خواهند در انتخابات نامزد شوند، بهتر است در پیش از آنکه وارد عرصه انتخابات شوند، سری به لغت‌نامه دهخدا بزند و ترکیب لغوی رجل سیاسی را پیدا کنند و با دقت معنایش را بخوانند و خودشان را با آن معنا تطبیق دهند و ببینند که واقعا رجل سیاسی هستند یا خیر! به نظرم درست نیست که برخی افراد که به هیچ وجه در حد ریاست‌جمهوری نیستند شأن جمهوری اسلامی را تا این حد پایین می‌آورند. بهتر است همه اجازه دهند که مفاخر نظام در انتخابات ثبت نام کنند».

او ادامه داد: «اینکه شنیده می‌شود تعدادی از نیروهای دولت سیزدهم می‌خواهند در انتخابات نامزد شود، جای تعجب دارد زیرا آیا همه آنها تصور می‌کنند بهترین خدمتی که می‌توانند ارائه دهند نامزد شدن در انتخابات است؟ افرادی باید نامزد شوند که کارنامه پربار و موثق سیاسی در شأن و حد ریاست‌جمهوری داشته باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اکنون برخی که در دولت حضور داشته‌اند چون فضا، فضای آقای رئیسی شده است می‌خواهند به هر نحوی چسبندگی خود به آن مرحوم را اعلام کنند تا شاید از این رهگذر بتوانند به خواسته‌هایشان خود برسند. هیچکس نباید انتخابات را به شوخی بگیرد. متأسفانه اینکه هر فردی تصور می‌کند که می‌تواند رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی شود، به شوخی‌گرفتن انتخابات است».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «برخی افراد می‌گویند هنوز قصدی برای نامزدی در انتخابات نداریم اما خودشان به طور غیرمستقیم نامشان را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند که به این افراد می‌گوییم نامزدهای خودخوانده. هنوز مشخص نیست که نفرات نهایی حاضر در انتخابات چه کسانی هستند و نمی‌شود به راحتی پیش‌بینی کرد و باید صبر کنیم و ببینیم که چه پیش می‌آید. شورای نگهبان هم اگر نگاه موسعی در بررسی صلاحیت‌ها داشته باشد، حتما مشارکت مردمی در انتخابات بالا می‌رود و می‌شود حدس زد که در آن صورت شاید تا بالای 50درصد برود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها