اظهارات نمایندگان مجلس در مراسم بزرگداشت دبیرکل سابق کنفرانس بین‌المللی فلسطین

کد خبر: 1293873

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: شهید امیرعبداللهیان نقش پررنگ و مهمی در حوزه فلسطین ایفا کرد لذا فقدان و نبود وی، خلاء بزرگی برای جهان اسلام خواهد بود.

اظهارات نمایندگان مجلس در مراسم بزرگداشت دبیرکل سابق کنفرانس بین‌المللی فلسطین

مراسم بزرگداشت شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه (۸ خردادماه) در سالن همایش‌های فردوسی برگزار شد.

سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در این مراسم با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان مردی غیرقابل تکرار شدن است، گفت: بدون شک خلاء شهیدان خدمت را فقط خداوند متعال می تواند برای ملت آزاده ایران پر کند.

سیدمجتبی ابطحی

وی در ادامه، اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی، سید مظلومان این حادثه را می توان بهشتی عصر جدید و گام دوم انقلاب اسلامی نامید.

ابطحی با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان نقش پررنگ و مهمی را در حوزه فلسطین ایفا کرد، افزود: وی از همه داشته هایش برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده کرد و هیچگاه نظریات خود را بر نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترجیح نداد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در خصوص اخلاق شهید امیرعبداللهیان، تصریح کرد: در این میان حسن خلق شهید امیرعبداللهیان مثال زدنی بود؛ به عنوان مثال اگر بیش از هفتاد کشور در پی این حادثه پیام تسلیت دادند و مقامات و وزراء خارجه دیگر کشورها به ایران آمدند و در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی نیز مراسم یادبود برگزار شد، بخش مهمی از آن برای جایگاه عظیم ایران در سیاست خارجی است اما هر فردی شهید امیرعبداللهیان را میدید، جذب حسن خلق وی میشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر وی بطری آب وزیر خارجه سوریه را برایش باز می کند، نشان دهنده نوع تربیت احسن وی است؛ چراکه شهید امیرعبداللهیان با همه افراد در هر جایگاهی یکسان برخورد می کرد و هیچگاه در رفتارش تناقض نداشت./

خالد قدومی

شهید امیرعبداللهیان برای فلسطین زیست/ میراث شهدای خدمت را دنبال خواهیم کرد

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: شهید امیرعبداللهیان برای فلسطین زیست و زندگی اش سراسر در خدمت فلسطین و مقاومت بود.

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران عصر امروز سه شنبه (۸ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، گفت: فقدان این دیپلمات مجاهد و مقاوم را به مردم ایران و خانواده معزز ایشان تسلیت می گویم و به نیابت از مردم فلسطین خصوصا غزه برای آن فرد بزرگ رحمت واسعه الهی را خواستارم.

وی با اشاره به اینکه خداوند عاقبت و سرنوشت برادر عزیزمان امیرعبداللهیان را شهادت در حین خدمت به مردم و ارزش ها رقم زد، اظهار کرد: وی روان گویی و خوش بیان بودن از جمله ویژگی های دیپلمات ها محسوب می شود اما یکسان بودن گفتار و عمل خیلی سخت بشمار می رود که این ویژگی در وی مشهود بود؛ شهید امیرعبداللهیان موضوعات مربوط به محور مقاومت خصوصا فلسطین را به دقت دنبال و پیگیری می کرد لذا واقع گرایی عملی در امور داشت.

قدومی افزود: شهید امیرعبداللهیان هیچگاه در دشواری ها تسلیم نمیشد و از تهدیدها برای فرصت سازی های لازم در جهت موفقت مقاومت استفاده می کرد؛ این شهید والامقام در حوزه گفتار متوقف نشد و می توان اذعان کرد بعد از طوفان الاقصی در راس حرم مقاومت قرار گرفت.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان همواره منویان رهبر معظم انقلاب اسلامی را عملی و اجرایی می کرد، تصریح کرد: در این میان نباید فراموش کرد که شهید امیرعبداللهیان پس از عملیات طوفان الاقصی، صدها تماس تلفنی با رهبران جهان داشت و با مقامات کشورهای مختلفی دیدار کرد؛ وی لحظه به لحظه در کنار رهبران مقاومت بود و برای بهبود امور ایده های خلاقانه زیادی را طرح می کرد.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان اقدامات زیادی برای تحت فشار قرار دادن دشمن صهیونیستی و فراهم شدن بسترهای دیپلماتیک انجام داد تا از مقاومت پشتیبانی صورت بگیرد، اظهار کرد: وی همواره در عرصه های بین المللی اتهام زنی تروریست بودن مقاومت را رد می کرد و تاکید داشت که خط مشی مقاومت تنها راه حل و نجات بخش مردم غزه است.

قدومی در ادامه به هم افزایی برای حمایت بیشتر از مقاومت از سوی شهید امیرعبداللهیان اشاره کرد و گفت: وی همدوش شهید رئیسی ایستاد و همواره تاکید داشت وحدت میان ارکان و مولفه های امت، کارآمدترین و کارسازترین  روش رویارویی با دشمن مشترک امت است لذا در این مسیر از مسئله فلسطین، عاملی وحدت آفرین برای امت و آزادگان جهان ایجاد کرد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان همیشه بر اصل مسئله فلسطین و پرهیز از بروز اختلافات جانبی تاکید داشت؛ وی تلاش های مردمی را به موازات فعالیت های دولتی پیش میبرد لذا شاهد ارتباط گیری وی در پنج قاره جهان با  صدها سازمان مردم نهاد فعال در عرصه فلسطین بودیم و همزمان شبکه ارتباطی وی با کشورهای اسلامی و عربی و نهادهای بین المللی فعال بود.

وی ادامه داد: جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی امروزه در حال ارتکاب نسل کشی در غزه هستند و از تسلیم شدن در برابر انسانیت سرباز می زنند لذا بایستی با مقاومتی که شهید امیرعبداللهیان از آن سخت میگفت، با آنها مواجه شد.

قدومی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان برای فلسطین زیست و زندگی اش سراسر در خدمت فلسطین و مقاومت بود؛ اگرچه از دست دادن ایشان غم بار است اما مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید اذعان کرد که میراث آنها دنبال خواهد شد./

مهدی شوشتری

شهید امیرعبداللهیان میدان و دیپلماسی را پیوند عمیق داد/ وی وزیر امور خارجه مقاومت بود

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه گفت: شهید امیرعبداللهیان، میدان و دیپلماسی را به درستی پیوند عمیق داد و مواضع وی در عرصه های بین المللی نسبت به مقاومت و فلسطین محکم و بی نظیر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی شوشتری دستیار ویژه وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه عصر امروز سه شنبه (۸ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، گفت: شهادت حسین امیرعبداللهیان داغ بزرگی برای ملت ایران تلقی می شود لذا امیدواریم راهی که وی در وزارت امور خارجه به منظور حمایت از مقاومت نهادینه کرد، بیش از پیش ادامه یابد.

وی اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان شخصیتی مدبر، با اخلاق و متواضع داشت و از هوش سیاسی فوق العاده ای بهره میبرد لذا این مولفه ها در عرصه مذاکرات دیپلماتیک از سوی وی، مشهود بود.

شوشتری با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان عاشق مقاومت و فلسطین بود، افزود: وی میدان و دیپلماسی را به درستی پیوند عمیق داد و مواضع وی در عرصه های بین المللی نسبت به مقاومت و فلسطین محکم و بی نظیر محسوب می شود؛ بدون شک شهید امیرعبداللهیان زبان گویای مردم  فلسطین خصوصا زنان و کودکان مظلوم فلسطینی بود.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در واقع به تعبیر آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید امیرعبداللهیان تنها وزیر امور خارجه ایران اسلامی نبود بلکه وزیر امور خارجه مقاومت بود./

ناصر ابوشریف

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان حمایت از فلسطین را واجب شرعی می‌دانستند

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان هر دو حمایت از مسئله فلسطین را واجب دینی و شرعی برای خود می دانستند.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران عصر امروز سه شنبه (۸ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، گفت: سالیان طولانی از آشنایی بنده با شهید امیرعبداللهیان می گذرد لذا باید اذعان کنم وی به مسئله فلسطین ایمان کامل داشت که امری قابل تامل است.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مسئله فلسطین را چارچوب اساسی غیر قابل تغییر می دانند و شاگران آنان نیز در این مسیر حرکت کرده و حرکت می کنند؛ بر این اساس باید گفت که شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان هر دو حمایت از مسئله فلسطین را واجب دینی و شرعی برای خود می دانستند.

ابوشریف افزود: باید یادآور شد از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی مستقیما شاهد تلاش های شبانه روزی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در عرصه داخلی و بین المللی بودیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: امیدواریم خداوند بابت حمایت های شهید امیرعبداللهیان از مردم فلسطین، جزای خیر دهد و ما نیز راه آنان را با قدرت طی کنیم./

نبویان در مراسم بزرگداشت دبیرکل سابق کنفرانس بین‌المللی فلسطین؛

نبویان

ایمان به باورهای دینی در عرصه دیپلماسی، ویژگی بارز شهید امیرعبداللهیان بود

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان یک وزیر انقلابی بود، گفت: به عبارتی وی در عرصه دیپلماسی به باورهای دینی اعتقاد داشت لذا امروزه مشاهده می شود که مردم فلسطین پیروز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عصر امروز سه شنبه (۸ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، گفت: شهید امیرعبداللهیان یک وزیر انقلابی بود؛ بر این اساس باید سوال کرد این انقلاب چیست که ده‌ها نفر از شهدا جانشان را برای انقلاب تقدیم کرده اند؟.

وی اظهار کرد: باید عنوان کرد که انقلاب ایران، اسلامی است؛ امام خمینی (ره) فرمودند "دو نوع اسلام داریم؛ اسلام ناب و اسلام آمریکایی". شهید امیرعبداللهیان، شهید مسیر اسلام ناب است و اسلامی که ما بیان می کنیم کل قرآن را در بر می گیرد.

منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق آیات قرآن کریم مبارزه با استکبار که مصداق بارز آن آمریکا و رژیم صهیونیستی محسوب می شود دارای اهمیت است، تصریح کرد: بر این اساس پذیرش هژمونی آمریکا و کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، انگلستان و رژیم صهیونیستی در جهان ممنوع است لذا شهید امیرعبداللهیان این دیپلماسی را دنبال می کرد.

نبویان افزود: بر این اساس شهید امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی به باورهای دینی اعتقاد داشت لذا امروزه مشاهده می شود که مردم فلسطین پیروز هستند و حماس شکست پذیر نیست. این موضوع در مورد یمن نیز صدق می کند و مشاهده می شود که آنان نیز پیروز شدند.

وی با تاکید بر اینکه مطابق آیات قرآن کریم اگر برای خداوند قدمی بردارید، خداوند نیز قدم های بیشتری برای جبران بر می دارد، خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه شهید کشورمان ایمان داشت و همه کارهایش برای خداوند بود؛ در واقع افراد زیادی در کشور هستند که زحمت می کشند اما تلاش هایشان برای خودشان بوده نه رضایت خداوند. باید مسیر شهدای خدمت با جدیت دنبال شود از این رو مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد با تدوین قوانین مورد نیاز در این مسیر گام های استواری بردارد./

اقدامات شهید امیرعبداللهیان جایگاه ایران اسلامی در میان کشورهای دنیا را ارتقاء داد

نماینده سفیر کشور یمن گفت: شهید امیرعبداللهیان دیپلمات قوی و ثابت قدم بود و راه شهید سلیمانی را ادامه داد لذا این اقدام وی موجب شد جایگاه ایران اسلامی در میان کشورهای دنیا ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد الشامی نماینده سفیر کشور یمن عصر امروز سه شنبه (۸ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سابق دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی، گفت: به نمایندگی از ملت یمن شهادت حسین امیرعبداللهیان را به رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت می گویم زیرا شهادت وی موجب حزن و اندوه همگان شده است.

وی اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان دیپلمات قوی و ثابت قدم بود و راه شهید سلیمانی را ادامه داد لذا این اقدام وی موجب شد جایگاه ایران اسلامی در میان کشورهای دنیا ارتقاء یابد.

الشامی تصریح کرد: همواره قدردان ملت ایران اسلامی بابت ایستادگی و حمایت از مردم یمن هستیم لذا مجددا یادآور می شوم که ملت یمن نیز در کنار مردم ایران، اندوهگین شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان هستند./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها