جوادی حصار: اصلاح‌طلبان از گزینه‌های «ماهی صفت» پرهیز کنند

کد خبر: 1293717

فعال اصلاح‌طلب و عضو مرکزیت حزب اعتماد‌ ملی می‌گوید: اصلاح‌طلبان از گزینه‌های «ماهی‌صفت» پرهیز کنند.

جوادی حصار: اصلاح‌طلبان از گزینه‌های «ماهی صفت» پرهیز کنند

محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با فرارو اظهار کرد: از منظر جریان مدیریتی حاکم، سیگنال‌هایی که می‌رسد حاکی از ادامه وضع موجود یا یک گزینه مشابه است. برای مثال معاون اول یا فردی مثل او از اردوگاه اصولگرایی رئیس‌جمهور شود که بتواند برنامه‌های اعلام شده و به جای مانده آقای رئیسی را ادامه داده و در حقیقت دولت ۸ ساله آقای رئیسی را حداقل به ۷ سال و یا در حداکثر ۱۱ سال امتداد دهند. این سیگنال‌هایی است که می‌بینیم. اما این که نگاه حاکمیت نسبت به ۴ و ۸ سال آینده چه خواهد بود، بستگی به شیوه عمل آن‌ها در انتخابات پیش رو دارد.

وی افزود: با توجه به بحران‌های فعلی کشور، از جمله بحران‌های اقتصادی نیز نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که مردم فورا تغییر نظر داده و با ابعاد گسترده‌ای در انتخابات مشارکت داشته باشند. اما این که در آستانه انتخابات، جریان‌های سیاسی اظهار نظر و تحلیل داشته باشند و گزینه‌هایی معرفی کنند و به نقد نظرات ارائه شده بپردازند، امری بدیهی و طبیعی است. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر جریان اصلاح‌طلبی به یک گزینه واحد برای حمایت برسد، شورای نگهبان با این گزینه چه برخوردی خواهد کرد.

جوادی حصار گفت: معتقدم اجماع اصلاح‌طلبان باید روی گزینه‌ای باشد که دوز اصلاح‌طلبی بالایی دارد و کاملا شناخته شده است. با گزینه‌هایی که

«ماهی صفت» هستند و از دست اصلاح‌طلبان سر می‌خورند و از جریان اصلاح‌طلبی به حاشیه می‌روند نباید به میدان بیاییم. این کار، چندان امیدآفرین نخواهد بود؛ بنابراین من تصور می‌کنم که یا اصلاح‌طلبان به گزینه‌ای نخواهند رسید، یا اگر برسند به گزینه‌ای می‌رسند که کارنامه اصلاح‌طلبی قابل قبولی داشته باشد و به لحاظ اجتماعی نیز مقبولیت بالایی داشته باشد.

سخنان جوادی حصار در حالی است که محمد علی ابطحی اخیرا گفت اصلاح‌طلبان به خاطر حمایت از حسن روحانی، ضربه خوردند. در همین حال زمزمه‌هایی درباره حمایت طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی شنیده می‌شود.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها