حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا» پاسخ داد:

چرا دوره کنونی مجلس خبرگان بسیار مهم است؟

کد خبر: 1292434

یک فعال سیاسی گفت: پیامی که رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه این مجلس ارائه دادند و قرائت شد، حکایت از اهمیت بالای این دوره از مجلس خبرگان داشت.

چرا دوره کنونی مجلس خبرگان بسیار مهم است؟

گروه سیاست سایت فردا: مجلس خبرگان در دوره ششم خود کارش را آغاز کرد؛ مجلسی که به گفته بسیاری از کارشناسان دارای اهمیت فراوانی است.

«در ابتدا شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم ایران، آیت‌الله آل‌هاشم، آقای امیرعبداللهیان و دیگر عزیزان همراه ایشان را تسلیت عرض می‌کنم که همه آنها جزو خدوم‌ترین افراد بودند. اما درباره موضوع این گفت‌وگو باید بگویم که ششمین دوره مجلس خبرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش این دوره مجلس خبرگان قرار دارد. پیامی که رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه این مجلس ارائه دادند و قرائت شد، حکایت از اهمیت بالای این دوره از مجلس خبرگان داشت که در رأس وظایف این مجلس، انتخاب رهبر آینده قرار دارد».

او ادامه داد: «نمایندگان خبرگان باید بتوانند در شرایط کنونی ویژگی‌های مقام رهبری را بر فردی تطبیق دهند و او را برای این جایگاه بسیار مهم انتخاب کنند. در حقیقت این مردم هستند که به طور غیرمستقیم و از طریق نمایندگانشان در خبرگان، رهبر را تعیین می‌کنند و از این جهت نمایندگان حاضر در این مجلس دارای وظیفه سنگینی‌اند. از طرفی نمایندگان خبرگان باید در طول زمان بر عملکرد رهبری نظارت داشته باشند. به همه این دلایل وظیفه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بسیار بالاست».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «وقتی حضرت امام(ره) دار فانی را وداع گفتند، کشورهای غربی طوری القاء می‌کردند که در ایران جنگ قدرت در می‌گیرد اما دیدیم که مجلس خبرگان به سرعت یک انتخاب بی‌نظیر داشت و مقام معظم رهبری را برگزید؛ انتخابی شایسته و در همه این‌سال‌ها هم دیدیم که رهبر انقلاب به بهترین شکل نظام اسلامی را اداره کردند. بیدار و آگاه و آشنا به شرایط روز و دنیا باشد و فردی که برای این جای گاه باید در نظر گرفته شود این از جمله وظایف این مجلس است بی تردید نقش و جایگاه رهبری بالاست».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «مقدر بود که آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله آل‌هاشم به دیار باقی بشتابند و به این دلیل مجلس خبرگان از حضور این دو بزگوار محروم ماند. اگر این دو عزیز می‌بودند حتما می‌توانستند منشأ خیر باشند و واقعا جایشان در مجلس خبرگان خالی بود. آیت‌الله رئیسی که سابقه درخشانش مشخص بود و همه او را سید محرومان می‌نامیدند و در دوره ریاست‌جمهوری‌شان نشان داد که لحظه‌ای از فکر مردم غافل نیست و آیت‌الله آل‌هاشم هم در میان مردم آذربایجان شرقی بسیار محبوب بود؛ او زندگی‌ای ساده داشت و همیشه سعی می‌گرد از مشکلات مردم گرهی بگشاید. در عین حال آیت‌الله آل‌هاشم انسانی بسیار خوشفکر بود. به هر حال تقدیر الهی اینگونه بود که از وجود این دو عزیز محروم باشیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها