رییس جمهور با خانواده شهدای مدافع حرم دیدار کرد

کد خبر: 1291541

حجت الاسلام رییسی رییس جمهور با خانواده شهدای خان طومان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دیدار کرد.

رییس جمهور با خانواده شهدای مدافع حرم دیدار کرد

حجت الاسلام رییسی رییس جمهور با خانواده شهدای خان طومان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دیدار کرد.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران شامگاه پنجشنبه در آئین دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با خانواده شهدای خان‌طومان که در مسجد فاطمه الزهرا (س) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد، با تبریک و گرامی‌داشت دهه کرامت و بیان اینکه در آستانه سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر یکی از وقایع مهم، تاریخی و سرنوشت ساز دوران دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: خرمشهرِ قهرمان برگ زرین تاریخ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه خرمشهر قهرمان نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و مبدأ پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس شد، افزود: یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای گرانقدر حماسه خان‌طومان و ۲۵۰ شهید استان مازندران در حماسه فتح خرمشهر را گرامی می‌داریم.

این مسؤول ادامه داد: استان مازندران استان سرافراز افتخار و حماسه آفرین سال‌های انقلاب دفاع مقدس و مقاومت است.

سرهنگ سلامی بیان کرد: رزمندگان فداکار این استان در قالب ۱۲ یگان در ۲۵ عملیات دوران دفاع مقدس پرچمدار، علمدار و خط شکن بودند که حماسه آفرینی در عملیات‌های والفجر ۸ کربلای ۵ و مقابله با منافقین و محاربین در جنگل‌های شمال کشور از نمونه‌های بارز آن است.

وی با بیان اینکه استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ جوان برومند خود را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و کشور تقدیم کرد، گفت: ۱۷۰ هزار رزمنده فداکار پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس امروز در مسیر مجاهدت همچنان مقاوم حضور دارند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه همه آن ایستادگی‌ها مقاومت‌ها مجاهدت‌ها و انتقال مفاهیم و آن ارزش‌ها به نسل جوان امروزی باید در این مرکز فرهنگی تحقق یابد، اذعان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با ۶۰ هکتار مساحت بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است که تاکنون پس از ۱۵ سال از آغاز عملیات آن و در چهار دولت گذشته پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

این مسئول عنوان کرد: امروز متواضعانه و امیدوارانه ما از دولت ولایتمدار و ارزشمدار سیزدهم که با تمام وجود قدردان توجه به ارزش‌ها است درخواست آن داریم که تکمیل نهایی این مجموعه فرهنگی انقلاب که نوعی سرمایه‌گذاری عظیم در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترکیبی دشمنان و از مصادیق جهاد تبیین است در دولت انقلابی سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه علاوه بر درخواست تخصیص اعتبار از سوی دولت محترم ارزشی و خدمتگزار از برخی دستگاه‌های ملی نیز انتظار مساعدت و مشارکت در اقدامات ارزشمند را داریم.

وی به نیازهای این مرکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تنها موزه دفاع مقدس کشور است که بنا دارد در قالب سه تانک فارم نقش وزارت نفت در دفاع مقدس را تبیین کند که انتظار داریم مورد استقبال وزارت نفت قرار گیرد.

وی همچنین احداث پل شهدای غواص را در مرکز فرهنگی دفاع مقدس که در انتظار مشارکت و مساعدت وزارت راه و شهرسازی است از دیگر مطالبات اعلام کرد و عنوان کرد: تهاتر زمین‌های اشخاص ومعارضین مجموعه با زمینی که بنیاد مستضعفان در کنار همین مجموعه دارد مورد انتظار است.

این مسئول مراتب قدرشناسی و تشکر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جامعه ایثارگری استان مازندران را از حضور پر خیر و برکت و پیام‌دار رئیس جمهور به مجموعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اعلام کرد و اذعان داشت: امیدوارم با همت مسئولان ملی و استانی به ویژه استاندار ولایتی و ارزشی استان و نماینده ولی فقیه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران به نتیجه برسد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها