در نشست جمعی از معلمان نمونه کشور با قالیباف چه گذشت؟

کد خبر: 1288949

معلمان نمونه کشور در نشستی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتند به بیان برخی دغدغه‌ها در حوزه آموزش و پرورش کشور پرداختند همچنین وزیر آموزش و پرورش نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه گزارشی ارائه داد و بر ضرورت حفظ منزلت معلمان تأکید کرد.

در نشست جمعی از معلمان نمونه کشور با قالیباف چه گذشت؟

جمعی از معلمان نمونه کشور به همراه رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز(چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه 1403) با حضور در بهارستان با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت گرامیداشت روز معلم دیدار و گفت و گو کردند.

رضامراد صحرایی ضمن تبریک روز معلم در خصوص انتخاب معلمان نمونه کشور که امروز در این جلسه حضور داشتند،  گفت: فرهنگیان نمونه‌ای که در این جلسه حضور دارند از شهرها و روستاهای مختلف کشور و از میان معلمان آموزشی، معلمان پرورشی، مربیان بهداشت، مدیران و معاونان مدرسه هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برای انتخاب فرهنگیان نمونه به دنبال کشف معلم نمونه بودیم، توضیح داد: برخی معلم‌های نمونه کشور به دلیل سطح فعالیت خود همواره در دسترس هستند اما بسیاری از آنها در دسترس نیستند و باید کشف شوند.

وی افزود: ما معلمان برجسته و نمونه را از طریق کانون‌های ارزیابی مشخص شده در همه استان‌های کشور انتخاب کردیم و شاخص‌های مختلفی را در این حوزه در نظر گرفتیم.

این عضو کابینه سیزدهم در ادامه خطاب به دکتر قالیباف با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نهضت عمومی بالندگی معلمان، عنوان کرد: شما اولین مسئولی هستید که با نیت خیر خود به این دستور ولی فقیه لبیک گفتید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه معلمان باید به عنوان قهرمانان ملی دانایی کشور برشمرده شوند، اظهار داشت: قطعاً حل معیشت از نکات مهمی است که باید نسبت به آن توجه شود اما معیشت مسأله اصلی معلمان نیست و بیش از آن باید حرمت و منزلت معلم حفظ شود.

معاون پارلمانی وزیر آموزش: مجلس یازدهم بسیاری از موضوعات بر زمین مانده آموزش و پرورش را به سرانجام رساند

قاسم احمدی لاشکی نیز در این جلسه با بیان اینکه ریل گذاری در خصوص مسائل مختلف در مجلس صورت می گیرد، گفت: در مدتی که دکتر قالیباف مسئولیت قوه مقننه را عهده دار بود اقدامات مهمی انجام شد. در دوره یازدهم مجلس بود که لایحه ای برای رتبه بندی معلمان به مجلس آمد، تقویت شد و به تصویب رسید.

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه مدارس غیردولتی نیز اشکالاتی وجود داشت که دکتر قالیباف اجازه نداد معلمان از محل اشکالات موجود آسیب ببینند.

وی افزود: تصویب حکم تخصیص 2 دهم درصد از مالیات ارزش افزوده به آموزش و پرورش نیز از اقدامات مهم مجلس یازدهم بود.

احمدی لاشکی ادامه داد: برخی معلمان سوابق کاری از گذشته داشتند و نگران استفاده از این سوابق در استخدام خود بودند که ما باید ضمن حفظ ضوابط، کار این عزیزان را نیز راه اندازی می کردیم و امروز به واسطه مصوبه مجلس ضریب این سوابق در استخدام معلمان دیده می شود.

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: سازماندهی و تغییر اساسنامه نهضت سوادآموزی نیز کار بزرگی بود که همراهی همه مسئولان را می‌طلبید و رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدام کرد.

معلم نمونه آموزش ابتدایی استان چهارمحال بختیاری: دانشگاه فرهنگیان تنها مسیر جذب معلم در کشور باشد

سلمان رستمی به عنوان معلم نمونه از حوزه آموزش ابتدایی با بیان اینکه امروز از استان خودم به نمایندگی از معلمان ایران اینجا ایستاده‌ام، گفت: دو روز پیش در حضور رئیس جمهور از تلاش برای رسیدن به اجماع قلبی و عملی برای به رسمیت شناختن حقیقی آموزش و پرورش در دولت گفتیم و امروز از شما می خواهم آن را در روح قوانین بگنجانید.

این معلم نمونه کشوری از استان چهارمحال بختیاری در ادامه با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید قاب و چارچوب قوانین باشد، اظهار داشت: همانطور که دولت وظیفه ذاتی اجرای قوانین را دارد، مجلس باید ریشه این همگرایی باشد و چاره ای برای حفظ حقوق معلمان بیاندیشد تا قوانین آن به صورت یک کل منسجم باشد.

رستمی همچنین تصریح کرد: الزام آموزش برای فرزندان این سرزمین یکی از چالش های آموزش و پرورش است که باید قانونی قاطع برای الزام آن لحاظ شود.

این معلم نمونه کشور در ادامه یکی از ظرفیت‌های حکمرانی کشور را اعتماد میان مردم و حاکمیت دانست و افزود: ما تأکید داریم که مسئول جذب و آموزش نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان باشد.

معلم نمونه آموزش متوسطه استان ایلام: ارزش اقتصادی تولیدی آموزش و پرورش ابتدایی 10 برابر بیشتر از دانشگاه‌ها و صنعت است

فاطمه مطاعی به عنوان معلم نمونه از حوزه آموزش متوسطه با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور ناایمن هستند، گفت: در مجلس سابقه تصویب اعتبار 4 هزار میلیارد دلاری برای نوسازی مدارس را داشتیم و جهشی در این خصوص انجام شد اما باز هم خواستار توجه ویژه به این حوزه هستیم چرا که کمبود تجهیزات به خصوص در هنرستان ها با توجه به امر متوازن سازی رشته ای و نیاز به توجهی که دارد باید جبران شود.

این معلم نمونه کشوری از استان ایلام در ادامه با بیان اینکه رهبری در دیدار امروز فرمودند باید توجه ویژه ای به آسیب های اجتماعی شود، گفت: مدرسه، ارزان ترین نهاد برای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی است از این رو می‌خواهم با اختصاص بودجه به این موضوع، در پیشبرد فرمایش رهبری همراهی و همیاری صورت گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ارزش اقتصادی که آموزش و پرورش ابتدایی تولید می‌کند 10 برابر دانشگاه‌ها و صنعت است، بیان داشت: از این رو باید توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش شود و با اختصاص بودجه مسیر رسیدن آن به هدفی که تعریف شده یعنی ساخت یک انسان با هویت ایرانی و اسلامی آن تسهیل شود.//خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها