دانشجویان ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند

کد خبر: 1288607

به رغم تشدید فشارها برای توقف مخالفت‌های دانشجویی علیه همدستی آمریکا با نسل‌کشی اسرائیل در غزه، معترضان یک ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند.

دانشجویان ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند

در شرایطی که خبرها از آغاز موج دستگیری و روند تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا حکایت دارد، رسانه‌های آمریکایی از تسخیر ساختمان موسوم به «سالن «همیلتون» در این دانشگاه خبر می‌دهند.طبق گزارش نیویورک تایمز و سی‌ان‌ان، تعدادی از دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا، این ساختمان معروف را تسخیر کردند؛ ساختمانی که در جریان اعتراضات علیه جنگ ویتنام و اعتراضات علیه رژیم آپارتاید هم تسخیر شده بود.

دانشگاه کلمبیا بامداد سه‌شنبه به وقت تهران اعلام کرده بود که به دلیل مخالفت دانشجویان معترض با پایان دادن به تحصن در محوطه این دانشگاه، روند تعلیق آنها از تحصیل آغاز شده است.بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، معترضان در دانشگاه کلمبیا ساعاتی پس از آن که دانشگاه روند تعلیق دانشجویان را آغاز کرد، در سراسر محوطه دانشگاه راهپیمایی و ساختمانی همیلتون را اشغال کردند.گفته می‌شود که ده‌ها دانشجو وارد این ساختمان 118 ساله شدند که به نام الکساندر همیلتون اولین وزیر خزانه داری نامگذاری شده است. همزمان با این تحول، به مدت 20 دقیقه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال 1968 علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی در سال 1985 هم تسخیر شده بود. نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که «روز سه شنبه نوید یک روز پرتنش دیگر در پردیس کلمبیا است» چرا که دانشجویان بیشتر آماده می‌شوند و مدیران دانشگاه منتظرند تا ببینند آیا تصمیم آنها برای تعلیق دانشجویان، اعتراض را کم رنگ خواهد کرد یا خیر».

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها