وزیر کشور: رتبه‌بندی سمن‌ها در دستور کار است

کد خبر: 1288191

وزیر کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: رتبه‌بندی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور: رتبه‌بندی سمن‌ها در دستور کار است

 احمد وحیدی امروز یکشنبه – ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در جریان برنامه پاسخگویی وزارت کشور به درخواست‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و اینبار به صورت چهره به چهره پاسخگوی پیام‌ها، نظرات، ایده‌ها و شکایات مخاطبان شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با قدردانی از زحمات وحیدی و اقدامات این وزارتخانه، وزارت کشور را وزارت مردم نامید و از اقدامات فرهنگی و جهادی اخیر مجموعه فراجا که تحت نظارت و مدیریت و فرماندهی این وزارتخانه تحقق پیدا کرده است، تشکر و قدردانی کرد.

صالحی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این وزارتخانه در برخورد با مسائل و مشکلات مردم دارد اولین وزارتخانه‌است که پاسخگوی مشکلات و مسائل مردم به صورت چهره به چهره است.

احمد وحیدی نیز ضمن تبریک روز شوراها که نمادی از حضور مردم و تصمیم‌گیری‌های مردمی، گفت: وظیفه دولت است که سخنان مردم را بشنود و در جهت خواست مردم قدم بردارد.

در ابتدای دیدار و گفت‌وگوی مردمی، مجتبی مختاری مدیرعامل سازمان جوانان آستان قدس رضوی به بیان دغدغه‌های خود در حوزه جوانان پرداخت.

وزیر کشور نیز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: جذب جوانان با توجه فطرت توحیدی آنان میسر است و در این راه باید امور در همه راه‌ها توسعه پیدا کند.

وزیر کشور: رتبه‌بندی می‌تواند در ارتقا و بهبود عملکرد تشکل‌ها کمک کند

فولادپور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها دومین کسی بود که به صورت چهره به چهره دغدغه‌های خود در جهت تحقق شعار سال، جهش تولید و مشارکت مردم را مطرح کرد و گفت: متولی همه تشکل‌ها که می‌توانند به تحقق فرمایشات رهبر انقلاب کمک کنند و نیاز است همه تشکل‌هایی که مجوز دریافت کرده شناسایی و از توانمندی آنان در جهت تحقق شعار سال بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به عدم رتبه‌بندی تشکل‌ها به عنوان یکی از معضلات فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی می‌تواند در ارتقا و بهبود عملکرد تشکل‌ها کمک کند و تاثیر خوبی در روند توسعه نهادهای مردمی داشته باشد.

پیگیری تصویب قانون سازمان‌های مردم نهاد، دستیابی به مردمی‌سازی که دو سال است توسط دولت سیزدهم در حال پیگیری است و همچنین تشکیل قرارگاه مشارکت مردمی و اجلاس موسسات خیریه جهان اسلام از دیگر موضوعاتی بود که این فعال حوزه تشکل‌ها به آن اشاره کرد.

وحیدی در پاسخ به دغدغه‌های مدیرعامل این تشکل مردم نهاد گفت: رتبه‌بندی تشکل‌ها در دستور کار است. از سوی دیگر اینکه در استان اتحادیه‌ای تشکیل شود پیشنهاد بسیار خوبی است. قرارگاه مشارکت مردمی که موضوعات متفاوتی در حوزه مدیریت بحران، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند دنبال شود.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر برخی از تشکل‌ها بتوانند میدان‌دار ارتباطات در حوزه جهان اسلام باشند ایده بسیار خوبی است. یکی از ابعاد کاری ما به ویژه با کشورهای اسلامی فعالیت و کار در حوزه ارتباطات مردمی است. برخی از عزیزان و تشکل‌های اصلی که توانایی انجام این کار را دارند می‌توانند در محوریت این موضوع قرار گیرند و ظرفیت‌های ارتباطات را بالفعل کنند.

ایرنا

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها