تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نهایی شد

کد خبر: 1288094

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از بندهای این تحقیقات مربوط به ذوب آهن و واردات بی رویه زغال سنگ است.

 تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نهایی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نتایج تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از بندهای این تحقیقات مربوط به ذوب آهن و واردات بی رویه زغال سنگ است.

 عصر شنبه در نخستین نشست شورای معادن استان کرمان در سال ۱۴۰۳ افزود: یکی از بندهای تحقیق و تفحص مجلس مربوط به این است که ذوب آهن در زمانی که قیمت داخلی زغال سنگ یک سوم نرخ وارداتی بوده و کیفیت آن نیز در خیلی جاها جوابگوی مجموعه بوده، اقدام به واردات بی رویه کرده است.

وی تصریح کرد: زغال کرمان را به بندهای این قانون اضافه کردیم اما در این زمینه باید به صورت چند وجهی مابین چند دستگاه، تصمیم گیری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکل واگذاری شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان رفع شده و این معادن تعیین تکلیف می شود گفت: در این خصوص با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکاتبه کردم و توافق شد که این شرکت از زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فولاد، به صدر تامین منتقل و به ازای آن سهام شرکت های بورسی پرداخت شود.

وی عنوان کرد: زغال سنگ کرمان را بد اداره کردیم زیرا زغال سنگ طبس سودهای خوبی دارد و در تابلوی بورس است لذا مصوبه شورای معادن، زغال سنگ کرمان را تعیین تکلیف می کند.

افزایش مالیات به معنای اجحاف به مردم نیست

پور ابراهیمی در ادامه بیان کرد: نرخ رشد اقتصادی استان کرمان در رتبه نخست کشور است و در این زمینه سهم تولید ناخالص داخلی استان کرمان از ۳.۲ درصد به بالای چهار درصد رسیده است.

وی افزود: مالیات ۳۶۰ هزار میلیارد ریالی استان کرمان در سال گذشته بابت توسعه معادن بوده و ما در استان جهش های بزرگی داریم و لازم سهم عمده مالیات را واحدهای بزرگ استان پرداخت می کنند و افزایش مالیات به معنای اجحاف به مردم نیست.

۱۵۰ همت پروژه در شهر کرمان مراحل اجرایی را می گذراند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تخصیص یک و نیم درصد از سود معادن به تامین زیرساخت های جاده گفت: به‌جد پیگیر توسعه هستیم و فقط ۱۵۰ همت پروژه اقتصادی در شهر کرمان مراحل اجرایی خود را می گذراند که این طرح ها با منابع شرکت های معدنی احداث می شود.

وی یادآور شد: پروژه های اقتصادی ازجمله لاستیک های فوق سنگین، فروآلیاژ گروه وابسته به گل گهر و کارخانه تولید ورق های پوششی چترود با اعتبار شرکت های بزرگ در کرمان احداث می شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها