علم الهدی: تحول فرهنگی نیاز امروز جامعه است

کد خبر: 1287851

امام جمعه مشهد گفت: امروز به یک تحول فرهنگی یا تجدید حیات فرهنگی در کشور نیاز داریم تا نسل جوان از فرهنگ خداباوری و اراده قوی ملت که نشات گرفته از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است، صیانت کند.

علم الهدی: تحول فرهنگی نیاز امروز جامعه است

امام جمعه مشهد گفت: امروز به یک تحول فرهنگی یا تجدید حیات فرهنگی در کشور نیاز داریم تا نسل جوان از فرهنگ خداباوری و اراده قوی ملت که نشات گرفته از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است، صیانت کند.

سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی، عملیات "وعده صادق" ایران علیه رژیم صهیونیستی را تبلور اراده قوی ملت ایران و نیروهای مسلح آن دانست که هیمنه اسرائیل را فروریخت و قلب مسلمانان را شاد کرد، مسلمانانی که حکمرانان بی لیاقت و سرسپرده استکبار جهانی دارند.

وی اظهار کرد: "وعده صادق" نشان از اراده ملتی بود که ۴۵ سال در جنگ و تحریم اقتصادی مبارزه کرده است، این اراده از جوشش انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به امروز رسید و پرورش یافته بستر انقلابی است که فرهنگ خداباوری و اعتماد به خدا را در دل مردم جای داده است و امام راحل فردی بودند که مردم را در این مسیر قرار دادند.

امام جمعه مشهد گفت: با تمام این توفیقات امروز نسبت به نسل جوان و آینده سازان کشور ایران اسلامی بیمناک هستیم، نسلی که باید این اراده قوی ملت و این فرهنگ خداباوری را ادامه دهد زیرا در غیر این صورت ناهنجاریها پدیدار می شود و بینش های انقلابی رو به ضعف خواهد گذاشت لذا امروز به یک تحول فرهنگی یا تجدید حیات فرهنگی در کشور نیاز داریم تا نسل جوان از این فرهنگ و اراده قوی صیانت کند.

علم الهدی اظهار کرد: تحول عظیم فرهنگی در ابتدا باید از مردم، سپس از سوی حکمرانان و همه جریانهای حکومتی آغاز شود، جامعه مردمی ایران باید از مشتری مداری به میدان داری تعییر رویکرد دهند، در برابر ناهنجاریهای فرهنگی وارد میدان شوند به ویژه جوانان متدین در این عرصه باید سردمدار باشند، در غیر این صورت جهت گیری انقلابی در کشور با خطر مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: حکمرانان نیز در این تحول فرهنگی نباید فقط ناظر و مشوق باشند، بلکه باید مدیریت فرهنگی را در سیاستگذاریهای خود اعمال و هزینه های آن را هم تامین کنند و این که بیایند پس از حساب و کتاب همه مخارج در بودجه سالانه، هر جا کم آوردند از بودجه فرهنگی بردارند، درست نیست، باید اعتبارات این تحول فرهنگی به طور کامل تامین شود.

برخی راهبردهای فرهنگی رهبری تحریف می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعضا اوامر و راهبردهای رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی به جای عمل فقط تکرار می شود و مسئولان آن را مدام تکرار و برخی اوقات هم تحریف می کنند و آن را تغییر می دهند، نمونه بارز آن در راهبرد رهبری مبنی بر "جذب حداکثری" است.

علم الهدی افزود: "جذب حداکثری" از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به آن معناست که همه دستگاه های اجرایی و جریانات و تشکلهای مردمی بروند و بر جمعیت انقلابی و متدین ایران بیفزایند و افرادی را از جریان لائیک و جریان بی تفاوت جذب جمعیت متدینین کشور کنند. این معنای جذب حداکثری است اما این را تحریف کرده اند و دست به ناهنجاریهایی می زنند، وقتی هم که به آنان اعتراض می کنی که این عوامل ضد ارزشی و ناهنجار در صدا و سیما یا در فلان برنامه فرهنگی چرا هستند، می گویند "جذب حداکثری کرده ایم".

وی اضافه کرد: آیا "جذب حداکثری" به این معناست که نیروی خودی را دفع کنیم؟ متدینین از این حرکات ناراحت می شوند، ما سبدی در این نظام داریم که پر از افراد متدین و انقلابی است، آن وقت برخی یک حرکت ناهنجار انجام می دهند که متدینین ناراحت می شوند، در حالی که باید این سبد را حفظ کنند و بر جمعیت آن از افراد لائیک یا بی تفاوت بیفزایند.

امام جمعه مشهد گفت: برخی راهبردهای فرهنگی مقام معظم رهبری در اقدام و عمل تحریف می شود. عنصری ناپاک و ضد انقلاب که فقط هنرمند است و جزو عوامل خارج نشین به شمار می رود را می آورند و می گویند "برای جذب حداکثری"بوده است و وقتی این فرد برنامه اجرا کند، مردم دیگر جذب او می شوند، جذب دین نخواهند شد، بعد هم حرکتی است که همه متدینین را ناراحت خواهد کرد، درست نیست که ما فرمایشات رهبری را این گونه تعبیر کنیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها