جوان: روحانیت به چالش حجاب ورود کند

کد خبر: 1287254

جوان نوشت: توقع از روحانیت به عنوان اقامه‌کنندگان نهاد دین در جوامع این است که این بار هم با ورودی حساب‌شده و عاقلانه به این چالش ملی، هم به بازیابی پایگاه اجتماعی خود در کشور کمک کنند و هم باری دیگر به رسم سنت و عادت دیرینه این نهاد، جامعه را از تشتت و چندگانگی رهایی دهند و به کرانه آرامش برسانند.

جوان: روحانیت به چالش حجاب ورود کند

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه جوان نوشته: بعد از گذشت دو قرن از نهضت تنباکو و نقش‌آفرینی بدیل نهاد دین در حل مسائل و بحران‌های اجتماعی، مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گریبانگیر جامعه ایرانی است که هزینه‌های بسیاری برای مردم داشته‌است.  

به خصوص مسئله حجاب که مشخصاً امری دینی و مذهبی است و مهیای حضور و نقش‌آفرینی مجدد پناهگاه دین و نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه.  

این روز‌ها شبهات متعددی راجع به اصل مسئله حجاب، کیفیات، حدود، ارتباطش با حاکمیت، وظایف اجتماعی مؤمنین و نحوه تقابل با کم‌حجابی در سطح جامعه و میان مردم رایج است، اما آیا این‌بار هم روحانیت شیعه توان ورود به موقع به این چالش و باز کردن آغوش دین و حل مسئله این روز‌های جامعه را خواهد داشت؟ 

پس از ورود اسلام به ایران تا سال‌های اخیر، دین و بزرگان دینی همواره تکیه‌گاه و مفر مردم در روز‌های سخت و تلاطم‌های اجتماعی بوده‌اند.  

توقع از روحانیت به عنوان اقامه‌کنندگان نهاد دین در جوامع این است که این بار هم با ورودی حساب‌شده و عاقلانه به این چالش ملی، هم به بازیابی پایگاه اجتماعی خود در کشور کمک کنند و هم باری دیگر به رسم سنت و عادت دیرینه این نهاد، جامعه را از تشتت و چندگانگی رهایی دهند و به کرانه آرامش برسانند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها