انبارلویی در گفت‌وگو با «فردا»:

در حوزه دیپلماسی همچون میدان اهداف‌مان محقق شد

کد خبر: 1286897

فعال سیاسی گفت: دولت عملکرد موفقی در حوزه سیاست خارجی داشت.در دولت سیزدهم روابط با همسایگان بهبود یافت و حضور ایران در مجامع بین المللی و پیمان های جهانی پررنگ و تقویت شد.

در حوزه دیپلماسی همچون میدان اهداف‌مان محقق شد

گروه سیاست سایت فردا: دستگاه سیاست خارجی در چند هفته اخیر تحرک بالایی داشت و همپای میدان تلاش کرد تا با تماس های دیپلماتیک و حضور در مجامع بین المللی از موضع جمهوری اسلامی دفاع کند.

کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم در چند هفته اخیر گفت: همان طور که ما در حوزه میدان به همه اهداف مان رسیدیم، در حوزه دیپلماسی نیز اهداف مان محقق شد. در همان ساعات اولیه سفرای فرانسه، آلمان و انگلیس احضار شدند و درباره مواضع دولت های شان به آنها تذکرات لازم داده شد چون این کشورها حمله اسرائیل به کنسولگری ایران را محکوم نکردند اما پاسخ ایران به اسرائیل را محکوم کردند.

وی افزود: به سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا پیام داده شد که اگر واشنگتن کوچکترین تحرکی انجام دهد با پاسخ 10 برابری ایران مواجه خواهد شد. همچنین اگر اسرائیل چه در خاک ایران و چه در خارج از خاک ایران در مقام پاسخگویی برآید پاسخ دوم جمهوری اسلامی شکننده تر و پرحجم تر و خسارت بارتر خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به نیویورک اظهار کرد: او در سازمان ملل متحد محکم از اقدام جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل دفاع کرد که با استقبال کشورهای جهان به ویژه مسلمانان مواجه شد. وقتی نیز که آمریکا درصدد محکوم کردن ایران در شورای امنیت سازمان ملل بود مخالفت چین و روسیه نتوانست به هدفش برسد.

وی درباره لزوم پیگیری حقوقی و سیاسی موضوع اقدام اسرائیل در اصفهان از طریق شورای امنیت سازمان ملل افزود: آنچه در اصفهان رخ داد یک بازی کودکانه بود حتی آن را نمی توان یک اقدام شبه نظامی خواند. اسرائیلی ها با چندتا اسباب بازی فکر کردند می توانند پاسخ 10 ها موشک کروز و بالستیک و پهپاد را بدهند. اسرائیل در مقام پاسخ دادن نبود اگر پاسخش خسارت داشت قطعا ایران پاسخ 10 برابری می داد.

انبارلویی درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت رئیسی در پایان سال سوم گفت: دولت عملکرد موفقی در حوزه سیاست خارجی داشت.در دولت سیزدهم روابط با همسایگان بهبود یافت و حضور ایران در مجامع بین المللی و پیمان های جهانی پررنگ و تقویت شد. درباره غرب، این واقعیت را باید درنظر داشت که آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در حالت جنگ با ما هستند و روزنه ای برای گفتگو با آنها نیست. البته در دولت روحانی نیز چنین فضایی نبود اما آنها رفتند و تعهدات نقدی را به آمریکا دادند و تعهدات نسیه ای را از آمریکا پذیرفتند، حال آنکه امریکایی ها به هیچ یک از تعهدات شان عمل نکردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها