منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «فردا»:

همه گروه‌های سیاسی پشت نظام ایستاده‌اند/ باید در داخل، مداراگر باشیم

کد خبر: 1286092

یک فعال سیاسی گفت: در موضوع اقدام غرور‌آفرین ایران علیه رژیم صهیونیستی شاهد وحدت در عین کثرت همه گروه‌های سیاسی داخلی بودیم.

همه گروه‌های سیاسی پشت نظام ایستاده‌اند/ باید در داخل، مداراگر باشیم

گروه سیاست سایت فردا: پس از عملیات غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی همه کشورهای مستقل و همه ملت‌ها به ابراز شادمانی پرداختند و البته همه گروه‌های سیاسی داخلی هم با یکدیگر در اجماعی فراگیر اقدام اخیر ایران را پاسخی معقول، بجا و کوبنده به رژیم غاصب قدس تلقی کردند و در بیانیه‌های مختلف اشاره کردند که ایران در پاسخ به تعدی رژیم صهیونیستی حمله کرد تا این رژیم دیگر نتواند به منافع کشورمان تعرض کند. نکته مهم در این بین همین وحدت در عین کثرت گروه‌های سیاسی در موضوعات ملی است. حالا پرسش این است که از این ظرفیت چگونه می‌شود بهره برد؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «این نعمت بزرگی است که همه گروه‌های سیاسی داخلی در موضوعات مهم و ملی یکپارچه می‌شوند. چنین شرایطی نشان می‌دهد اختلافات گروه‌های سیاسی مبنایی نیست و سلیقه‌ای است. وقتی دیدیم که همه گروه‌ها پشت نظام می‌ایستند و از آن حمایت می‌کنند باید در ادامه در حیطه داخلی مدارا را افزایش دهیم زیرا دیگر همه این اطمینان را دارند که گروه‌های سیاسی که می‌خواهند فعالیت قانونی داشته باشند، حامی کشور و نظام‌اند».

او ادامه داد: «اکنون یک فرصت بسیار خوب در اختیار مسئولان قرار دارد؛ آنکه از شرایط وحدت کنونی استفاده کنند و در عرصه داخلی هم بکوشند این همدلی ایجاد شود. ما باید قدرت تحمل یکدیگر را داشته باشیم تا در حوزه مسائل داخلی هم همدلی ایجاد شود. حتی می‌شود روی این موضوع پی‌ریزی کرد که افراد سیاسی کشورمان یک اجماع سراسری با هم داشته باشند و به صورت واحد از موجودیت نظام و این اقدام افتخارآمیز اخیر دفاع کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «باز هم تأکید می‌کنم که اختلافات داخلی گروه‌های سیاسی اساسی نیست و می‌شود همه یکدیگر را تحمیل کنیم. به نوعی می‌شود گفت که مقابله در خارج و مدارا در داخل. البته ما با کشورهای مختلف هم اهل مدارا هستیم اما طبیعی است اگر کشور یا رژیمی بخواهد منافع ما را به خطر بیندازد، برخورد قاطع می‌کنیم».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «رهبر انقلاب اسلامی در این میان خیمه وحدت و یکپارچگی‌ هستند و سخن ایشان باید فصل‌الخطاب همه گروه‌های سیاسی باشد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها