حزب‌الله شهرک‌های صهیونیستی را خالی از سکنه کرد

کد خبر: 1283837

مقاومت اسلامی لبنان دیروز اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف منطقه رامیا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داده است. حزب‌الله روز شنبه در مجموع پنج بار به مواضع رژیم صهیونیستی حمله کرد.

حزب‌الله شهرک‌های صهیونیستی را خالی از سکنه کرد

 بنابر اطلاعاتی که صهیونیست‌ها منتشر کرده‌اند، رژیم تل‌آویو طی ماه‌های اخیر بزرگ‌ترین روند تخلیه شهرک‌ها را تجربه می‌کند و این موضوع به ویژه ناشی از حملات مداوم حزب‌الله به مواضع اشغالگران است. تحلیلگران و صاحب‌نظران رژیم صهیونیستی بر این باورند که در تقابل با حزب‌الله، دبیرکل این جنبش دست برتر را دارد، حزب‌الله در ایجاد رعب و وحشت در میان اسرائیلی‌ها موفق عمل کرده و در مجموع اسرائیل جنگ را باخته است.

 

مقاومت اسلامی لبنان دیروز اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف منطقه رامیا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داده است. حزب‌الله روز شنبه در مجموع پنج بار به مواضع رژیم صهیونیستی حمله کرد. پایگاه‌های مالکیه، جل العلام، شتولا و شومیرا دیگر اهداف مقاومت لبنان بودند. شبکه المیادین هم از برخورد چند موشک از خاک لبنان به سمت پایگاه‌های «برکه ریشا» و «الضهیره» در منطقه «الجلیل غربی» خبر داد. در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات توپخانه‌ای را به اطراف شهرک «الضهیره» در جنوب لبنان انجام داد. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدان ما پایگاه «جل العلام» و محل تجمع نظامیان دشمن در نزدیکی شلومی را با موشک‌های «برکان» هدف قرار دادند.» تشدید شرایط امنیتی باعث شد مقامات رژیم اشغالگر از ساکنان شهرک «شلومی» بخواهند به پناهگاه‌ها بروند.

 

 نصرالله تصمیم‌گیرنده مرز‌ها

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند. گزارش مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حاکی از این است که روند تخلیه شهرک‌های اسرائیل در جریان جنگ کنونی، بزرگ‌ترین روند در این زمینه از زمان تأسیس اسرائیل بوده است. در نتیجه این امر، اسرائیلی‌هایی که شهرک‌ها را تخلیه کرده‌اند تبدیل به باری روی دوش جامعه و اقتصاد اسرائیل شده‌اند. اور هیلر، خبرنگار نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها هزار شهرک‌نشینی که از شمال فرار کرده‌اند هرگز به خانه‌های‌شان برنمی‌گردند و این وضعیت درباره جبهه جنوبی هم صدق می‌کند. همچنین بیش از ۸۰ درصد ساکنان شمال معتقدند تصمیم‌گیری برای مرز‌ها در دست نصرالله است و آن‌ها نمی‌توانند به خانه‌های‌شان برگردند. نتایج نظرسنجی این شبکه در میان شهرک‌نشینان صهیونیست نشان داد که تنها ۶ درصد از شهرک‌نشینانی که از شمال فرار کرده‌اند از عملکرد ارتش اسرائیل در این جبهه راضی هستند. در این نظرسنجی آمده است که بدون عقب‌نشینی حزب‌الله از مرزها، هرگز به خانه‌های‌شان برنمی‌گردند و تنها ۵ درصد از شهرک‌نشینان حاضر به بازگشت به شهرک‌های شمالی هستند. در مورد جنگ جاری میان ارتش صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هم نتایج نظرسنجی مذکور نشان داد که ۸۱ درصد از اسرائیلی‌ها از وضعیت موجود و عملکرد ارتش به شدت ناراضی بوده و معتقدند سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله کسی است که درباره وضعیت مرز‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) تصمیم می‌گیرد.

 

 نتانیاهو به تمسخر گرفته شد

ایال برکوویچ، تحلیلگر این شبکه صهیونیستی تأکید دارد که اسرائیل باید اعلام کند که در جنگ شکست خورده است زیرا چهار هدفی که تعیین کرده بود هیچ یک محقق نشد. این اهداف متشکل از نابودی حماس، بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه، توقف شلیک موشک‌ها از جبهه‌های مختلف علیه اسرائیل و بازگشت همه آوارگان اسرائیلی به شهرک‌هاست. وی افزود: «این جنگ تمام نمی‌شود زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر نمی‌خواهد که جنگ به پایان برسد و جبهه جنوب یا شمال هیچ اهمیتی برای نتانیاهو ندارد و تنها چیزی که برای او مهم است، صندلی ریاست وی است.» آویخای استرن، رئیس مؤسسه موسوم به شهرداری شهرک کریات شمونه در شمال اراضی اشغالی در گفتگو با شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «هر روزی که بدون بازگشت ما به خانه‌های‌مان می‌گذرد به معنای آن است که جنگ را از پیش باخته‌ایم.» وی افزود: «الان شش ماه از جنگ گذشته و هیچ چیز تغییر نکرده است. تاریخ به ما آموخته که وقتی حزب‌الله بخواهد آتش علیه ما به راه بیندازد این کار را می‌کند به ویژه در جبهه شمالی. ما امروز شاهد حجم بالایی از آتش و خسارات در شمال هستیم و این مسائل در مقایسه با جنگ‌های قبلی کاملا بی‌سابقه است.» این مسئول صهیونیست تأکید کرد هدف حزب‌الله از این عملیات‌ها، ایجاد وحشت و ترس در میان اسرائیلی‌هاست و همین اتفاق هم افتاده و این امر بسیار نگران کننده است. نیر دفوری، تحلیلگر نظامی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که حسن نصرالله، کسی است که این نبرد را از منظر راهبردی مدیریت می‌کند و شهرک‌نشینان در شمال هرگز قادر به بازگشت به شهرک‌های این منطقه نخواهند بود. جاکی خوجی، خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی درباره سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «نصرالله، نتانیاهو را به تمسخر گرفت و گفت که شش ماه گذشت و نتانیاهو نتوانست حماس را شکست دهد. آن‌ها (سران صهیونیست) هیچ چشم‌انداز روشنی در پیش ندارند، هیچ برنامه‌ای برای روز پس از جنگ ندارند و نمی‌دانند چه کار کنند.» ناحوم برنیا، نویسنده اسرائیلی در همین راستا در روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که مقامات اسرائیلی مدام در حال تهدید کردن هستند، اما در طول شش ماه جنگ در غزه هیچ دستاورد راهبردی نتوانسته‌اند به دست آورند. برنیا ضمن اینکه حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را یک اشتباه دانست، با اشاره به شرایط جنگ غزه نوشت: «مقامات اسرائیل آمال و آرزو‌هایی دارند، اما هیچ راهبردی برای پیروزی مطلق وجود ندارد، پیروزی فقط در لفاظی‌های نتانیاهو دیده می‌شود. توافق تبادل اسرا میان قاهره و دوحه سرگردان مانده است و السنوار همچنان کنترل اوضاع را در دست دارد و گروگان‌ها را دور خود جمع کرده است، ۱۰۰ هزار پناهنده از خانه و زندگی مانده‌اند، کنترل دولت در شمال و جنوب کاهش یافته و همه منتظر ضربه بعدی هستند.»

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها