«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

ترامپ از عملیات بزرگ اخراج مهاجرین می گوید/ بیگانه ستیزی به سبک جمهوریخواهان

کد خبر: 1279815

دونالد ترامپ مهاجرت و مرز را به یک موضوع اصلی در مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده است. او گفته است «بزرگترین عملیات اخراج داخلی در تاریخ آمریکا» را انجام خواهد داد».

ترامپ از عملیات بزرگ اخراج مهاجرین می گوید/ بیگانه ستیزی به سبک جمهوریخواهان

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، که اکنون نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود در مبارزات انتخاباتی وعده‌های بسیاری داده است.هرچند برخی از برنامه‌های آقای ترامپ فاقد جزئیات هستند، با این حال سیاست‌های کلی تا کنون تقریبا معلوم شده‌اند. دونالد ترامپ مهاجرت و مرز را به یک موضوع اصلی در مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده است. او در مقاله‌ای که تقریباً یک هفته قبل منتشر کرد قول داد از «قانون ‘دشمنان بیگانه’ برای اخراج اعضای شناخته‌شده یا مشکوک باندها، فروشندگان مواد مخدر یا اعضای کارتل از ایالات متحده» استفاده خواهد کرد.او همچنین گفته است «بزرگترین عملیات اخراج داخلی در تاریخ آمریکا» را انجام خواهد داد. در این میان، ترامپ در صدد است به بهانه مبارزه با عدم یکدستی اجتماعی و با القای  این گزاره کاذب که جرایم جاری در آمریکا توسط اقلیتهای نژادی و قومی و همچنین مهاجرین ( حتی مهاجرین قانونی) صورت می گیرد، بر شدت برخورد با آنها بیافزاید. یکی دیگر از وعده های ترامپ، افزایش استقلال فرمانداران ایالات است! ترامپ در یک ویدئوی تبلیغاتی در سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد وزارت آموزش را ببندد و «اختیار کلیه کارها و نیازهای آموزشی و پرورشی را به ایالت‌ها بازگرداند.»

رئیس‌جمهور سابق همچنین قول داده است که اختیارات والدین را برای انتخاب مدیران مدارس بیشتر کند، حقوق معلمان را بالاتر ببرد و مشاغلی نظیر «ناظر برابری و تنوع» را از سیستم آموزشی حذف کند. وی با ادعای اینکه «آموزش ارزش‌های آمریکایی و ترویج تاریخ و سنت‌هایمان به فرزندانمان» را بازخواهد گرداند، تعهد کرده است «مارکسیست‌ها» را از وزارت آموزش حذف کند.ترامپ همچنین وعده داده است که قانون مراقبت مقرون به صرفه موسوم به «اوباماکر» را جایگزین کند. تلاش او پیشتر یک بار در دور اول و در سال ۲۰۱۷ در کنگره شکست خورد، اما وی مصمم است که بار دیگر علیه این قانون اقدام کند و همچنین در سیاست‌های دارویی بایدن تجدید نظر کند.

او در این باره گفته است: «مسئله هزینه نیست، موضوع سلامتی است. آمریکا یکی از بهترین برنامه‌های مراقبت های بهداشتی را در هر نقطه از جهان خواهد داشت. در حال حاضر یکی از بدترین ها را دارد.»

دونالد ترامپ قول داده است «دادستان‌های نامطلوب »  را اخراج خواهد کرد. او در ماه ژوئن گفت: «من یک دادستان ویژه واقعی منصوب خواهم کرد تا فاسدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا، جو بایدن، و کل خانواده جنایتکار او را تعقیب کند.»

او گفته است وزارت دادگستری را موظف می‌کند تا درباره سانسور آنلاین تحقیق کند، آژانس‌های فدرال را از «تبانی» برای سانسور شهروندان منع می‌کند و کمک فدرال به دانشگاه‌هایی که در «فعالیت‌های حمایت از سانسور» شرکت می‌کنند را تعلیق می‌کند.وی همچنین از برنامه‌هایی برای ادامه انتصاب قضات محافظه‌کار خبر داده است.  ترامپ همچنین وعده کرده کارگروهی تشکیل خواهد داد تا کسانی که «ناعادلانه توسط دولت بایدن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند» مورد عفو واقع شوند یا در حکم خود تخفیف بگیرند.ترامپ گفته است کسانی که در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه محکوم شده‌اند مشمول تخفیف قرار خواهند گرفت. اوهمچنین متعهد شده است که با یک «سرمایه‌گذاری بی‌سابقه» برای استخدام و بازآموزی پلیس، حمایت‌هایی مانند مصونیت ماموران واجد شرایط و افزایش مجازات‌ها برای عاملان تجاوز به قانون را انجام خواهد داد.وی گفته است در دولت بعدی در صورتی که مقامات ایالتی «از اقدام خودداری کنند»، افسران گارد ملی را برای اجرای قانون به مناطق اعزام خواهد کرد.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها