«فردا» گزارش می‌دهد:

لیست شورای ائتلاف، محور انتخاباتی جبهه انقلاب

کد خبر: 1277266

گفتمان شورای وحدت برخلاف‌ گروه‌های دیگر گروه‌های همواره ایجابی بوده است؛ به این معنی که برنامه محوری و ارائه راهکارهای عینی و مؤثر یکی از مهم‌ترین محورها بوده است.

لیست شورای ائتلاف، محور انتخاباتی جبهه انقلاب

گروه سیاست سایت فردا: بالاخره لیست‌های انتخاباتی گروه‌های سیاسی منتشر شد و در این بین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) به سرلیستی محمدباقر قالیباف لیست اصلی و محوری جریان انقلاب و اصولگرایی است. شورای ائتلاف توانست با تجمیع مهم‌ترین نیروهای سیاسیِ فعال با پایشی گسترده و چندماهه به لیستی سی‌نفره برسد که می‌تواند سلایق مختلف اصولگرایی را در خود جای دهد. اعضای لیست عبارتند از محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی، زهرا قلن‌بر، فاطمه قاسمپور، فاطمه حائری شیرازی، الهه عطایی، زهره سادات لاجوردی، زهره طبیب زاده، اسماعیل کوثری، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، حسن خجسته باقرزاده، حسین نجابت، امیرابراهیم رسولی، رضا تقی‌پور، عبدالحسین روح الامینی، علی اصغر پورمحمدی، سعید احدیان، مالک شریعتی نیاسر، بابک نگاهداری، حجت‌الاسلام محمود نبویان، علی خضریان، مرتضی کامل‌نواب، غلامحسین رضوانی، مجتبی صفایی، مصطفی غفاری، سعید آجورلو، مجتبی زارعی، مهدی شریفیان (اسلامشهر)، میلاد میرزایی (شهرری)

نکته قابل توجه در بررسی کارنامه نفرات این لیست آن است که شورای ائتلاف سعی کرده است در ارزیابی‌های خود علاوه بر داشتن روحیه انقلابی و جهادی، دانش آکادمیک نیز لحاظ شود؛ چنانکه ۲۴ نفر از افراد این لیست دارای درجه دانشگاهی دکتری هستند که یا اکنون در دانشگاه مشغول به تدریس‌اند یا سابقا در دانشگاه تدریس می‌کرده‌اند. 

شانا کوشیده است تا تخصص‌های مختلف مورد نیاز برای کسب عنوان نمایندگی مجلس را در لیست خود در نظر بگیرد؛ چنانکه رشته‌های تحصیلی نامزدها عبارتند از: علوم سیاسی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، سیاستگذاری فرهنگی ، مدیریت استراتژیک، پزشکی و داروسازی و فناوری‌های دارویی ، مهندسی سیستم‌های انرژی ، مطالعات زنان و خانواده، فلسفه تطبیقی، حقوق ، دفاعی و امنیت ملی و فیزیک هسته‌ای.

افزون بر اینها در حوزه سیاسی نیز نفرات مذکور هم مورد اجماع بسیاری از طیف‌هایی سیاسی است و هم بیشترین اقبال را در میان جامعه دارند. انتخاب نمایندگانی که عملکرد موفقی در مجلس یازدهم داشتند و اضافه‌کردن نیروهای سیاسی-آکادمیک که همه اینها رویکردی انقلابی-عملگرا در عرصه سیاسی داشته‌اند و دارند باعث شده است که بشود گفت هم از نظر گستره اجتماعی و هم از حیث کارآمدی لیست شورای ائتلاف اصلی‌ترین لیست اصولگرایان باشد.

ائتلاف شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم نکته‌ مهم دیگری است که نشان‌دهنده قدرت اجماع سازی شورای ائتلاف دارد.

عملکرد مثبت مجلس یازدهم نیز پشتوانه فکری-عملی لیست شورای ائتلاف است. حضور شخص رئیس مجلس به عنوان سرلیست این لیست و حضور نمایندگانی که عملکرد موفقی در چهارسال اخیر داشته‌اند همه و همه باعث شده است، دلایل ایجابی این لیست بر عموم مردم نمایان باشد‌.

از سوی دیگر گفتمان شورای وحدت برخلاف‌ گروه‌های دیگر گروه‌های همواره ایجابی بوده است؛ به این معنی که برنامه محوری و ارائه راهکار به جای انتقاد صرف مورد تأکید بوده است؛ چنانکه در چهار سال مجلس شخص قالیباف همواره سعی کرده است به جای سیاسی کاری و هجمه به این یا آن گروه، صرفا بر رفع مشکلات موجود با ارائه راهکارهایی عینی مبادرت کرده است. از طرفی نگاه شورای ائتلاف همواره تعامل انتقادی با دولت بوده است و به هیچ وجه خود را مقید به حمایت صرف از دولت نمی‌داند و البته هیچ وقت هم در صدد تضعیف دولت برمی‌آمده است. نمونه این روحیه در مجلس یازدهم هم دیده شد؛ به نحوی که مجلس یازدهم در عین حال که سعی در کمک به دولت برای پیشبرد اهدافش داشت اما همواره نقایص را گوشزد می‌کرد و از ابزارهای نظارتی خود به شکل کامل بهره برد.

با این اوصاف بی‌تردید لیست شورای ائتلاف می‌تواند در مقطع کنونی بهترین گزینه برای مردم باشد تا بار دیگر با تشکیل مجلسی قدرتمند و جسور به ادامه رفع مشکلات پرداخت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها