پیشنهاد دکتر قالیباف در نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA):

در غزه با یک هولوکاست واقعی مواجه هستیم/ملت فلسطین برای اعمال حق دفاع از خود نیاز به کسب مجوز یا دستور از هیچ طرف دیگری ندارد

کد خبر: 1267700

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این مرحله ضرورت دارد ۴ اولویت اساسی «توقف فوری، کامل و دائم حملات»، «تسهیل، تسریع و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و گشایش کریدور انسانی جهت انتقال مجروحان و بیماران به خارج غزه»، «رفع کامل محاصره غزه» و «مخالفت قاطع با کوچ اجباری» در دستور کار دولت های ما قرار گیرد. به علاوه بازسازی غزه یک فوریت اساسی پس از جنگ محسوب می شود. از کلیه اعضای این نهاد انتظار می رود برای موضوع بازسازی غزه و جمع آوری کمک های مالی، فنی و لجستیکی از هم اکنون طراحی و برنامه ریزی کنند.

در غزه با یک هولوکاست واقعی مواجه هستیم/ملت فلسطین برای اعمال حق دفاع از خود نیاز به کسب مجوز یا دستور از هیچ طرف دیگری ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این مرحله ضرورت دارد ۴ اولویت اساسی «توقف فوری، کامل و دائم حملات»، «تسهیل، تسریع و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و گشایش کریدور انسانی جهت انتقال مجروحان و بیماران به خارج غزه»، «رفع کامل محاصره غزه» و «مخالفت قاطع با کوچ اجباری» در دستور کار دولت های ما قرار گیرد. به علاوه بازسازی غزه یک فوریت اساسی پس از جنگ محسوب می شود. از کلیه اعضای این نهاد انتظار می رود برای موضوع بازسازی غزه و جمع آوری کمک های مالی، فنی و لجستیکی از هم اکنون طراحی و برنامه ریزی کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA) که عصر امروز(چهارشنبه، 20 دی ماه 1402) در تهران برگزار شد، گفت: در ابتدا مایلم مراتب خوشنودی خود را از حضور در جمع همکاران خویش از مجالس کشورهای آسیایی در اولین نشست کمیته فلسطین ابراز کنم و در همین جا باید از اهتمام پارلمان های کشورهای آسیایی برای تشکیل کمیته فلسطین در این شرایط حساس قدردانی کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: لازم می دانم از آقای دکتر مجیدی و همکاران ایشان در دبیرخانه APA برای انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری این نشست تشکر کنم. همچنین از تک تک اعضای هیئت ها و پارلمان ها برای پذیرش دعوت ما و حضورشان در تهران و توجه شان به رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم رنج کشیده فلسطین تشکر می کنم.

غزه آزمونی است تا بشریت وجدان خود را بیازماید

وی در ادامه با بیان اینکه امروز موضوع غزه مهم ترین مساله منطقه آسیا و بلکه جهان است، عنوان کرد: غزه آزمونی است تا بشریت وجدان خود را بیازماید. وضعیتی که امروزه در فلسطین اشغالی حاکم است هم مصداق آشکار ناامن سازی منطقه ای و بین المللی است و هم نمود روشن جنایت و نسل کشی؛ موضوع فلسطین و اشغال 75 ساله یک سرزمین کهن و آواره کردن اکثریت ساکنان بومی آن و سرکوب و تحقیر باقیمانده جمعیت در غزه و کرانه باختری یک موضوع فلسطینی-اسرائیلی صرف نیست.

در غزه با یک هولوکاست واقعی مواجه هستیم

دکتر قالیباف در ادامه با بیان اینکه مساله فلسطین، مساله بشریت و کل جامعه بین المللی است، گفت: بنابراین همه کشورها و تک تک انسان ها برای پایان دادن به این وضعیت غیرانسانی و شرم آور مسئولیت دارند. هم اکنون در غزه با یک هولوکاست واقعی مواجه هستیم. روزی نیست که شاهد تهاجم گسترده این رژیم به مراکز غیرنظامی از قبیل مدارس، مجتمع های مسکونی، مساجد، کلیساها و حتی بیمارستان ها نباشیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین با بیان اینکه در 3 ماه اخیر، رژیم اسرائیل بیش از 23 هزار فلسطینی را قتل عام کرده است که حدود 70 درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، اظهار کرد: جای بسی تاسف است که در برابر وقوع چنین حجم بالایی از بمباران، ویران سازی، نسل کشی، جنایت جنگی و نقض کلیه اصول حقوق بشردوستانه، جهان به اصطلاح متمدن غربی سکوت و انفعال اختیار کرده و در این قضیه سایه سنگین جاهلیت مدرن را به وضوح شاهد هستیم.

وی افزود: طی سال ها و دهه های اخیر متاسفانه جامعه جهانی و نهادهای حقوقی و حقوق بشری چشم خود را بر استمرار 75 سال اشغال، استعمار و استثمار کشور فلسطین توسط بیگانگان اروپایی و آمریکایی تبار و ارتکاب انبوهی از جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت توسط رژیم کودک کش بسته اند و در مقابل، انتظار خویشتنداری و پذیرش شرایط اشغال توسط ملت فلسطین را داشته اند.

دکتر قالیباف همچنین با بیان اینکه آنچه در فلسطین اشغالی و به ویژه غزه می گذرد مایه نگرانی و تأسف و شرمساری عمیق برای نوع انسان است، تأکید کرد: جنایاتی که در حال وقوع است ظلم مضاعف به ملتی است که از همه مولفه های حقوق بشری و کرامت انسانی خود محروم بوده اند؛ هیچ انسان با وجدان و هیچ دولت مسئولیت شناسی نمی تواند نسبت به جنایات شنیع درحال وقوع و نیز با آثار و تبعات بسیار خطرناک آن بر وضعیت بر صلح و امنیت منطقه بی اعتنا باشد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه ماده 1 منشور ملل متحد بر حق تعیین سرنوشت ملت ها تأکید دارد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی فلسطین و انتقال جمعیت خود به اراضی اشغالی، حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را به صورت فاحش نقض کرده است. بر این اساس مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگری و نقض فاحش و مستمر حقوق بشر آنها، به معنی واقعی کلمه «دفاع مشروع و قانونی» آنها در برابر ظلم و تجاوز و تعدی است.

وی افزود: حق دفاع مشروع، یک حق ذاتی است که ملت فلسطین به عنوان ملتی که به ناحق از حق بنیادین تعیین سرنوشت خود محروم شده است و هر لحظه در معرض تعرض و نقض حقوق بشر و هتک کرامت انسانی قرار دارد، در برابر اشغالگری و تجاوز رژیم جعلی اسرائیل از آن برخوردار است. این حقی است که ملت فلسطین برای اعمال آن نیاز به کسب مجوز یا دستور از هیچ طرف دیگری ندارد و خودش با بهره مندی از استقلال و بلوغ کاملی که محصول دهه ها مجاهدت و تحمل شدیدترین مصائب است، در مورد کیفیت دفاع از خود و نحوه اعمال حقش تصمیم گرفته و می گیرد.

دکتر قالیباف در ادامه گفت: فرافکنی های گمراه کننده این واقعیت مسلم را تغییر نمی دهد که عملیات طوفان الاقصی نماد حرکت خودجوش و طبیعی ملت فلسطین برای دفاع از حقوق ذاتی و کرامت انسانی خود و واکنشی ناگزیر در برابر ظلم و تعدی بی پایان اشغالگران علیه مردمان بی گناه فلسطین بوده است. کسانی که به دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی هستند باید پاسخ دهند که در کدام مکتب حقوقی تداوم اشغالگری منجر به مشروعیت آن می شود. طبق هیچ اصل حقوقی، تداوم اشغال موجب مشروعیت اشغالگری نشده و برای اشغالگر حق مالکیت ایجاد نمی کند، ولو آنکه 75 سال هم از آن بگذرد!

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز انتظار و مطالبه بجای ملت بی دفاع فلسطین و نیز افکار عمومی دنیا آن است که در برابر جنایات اسرائیل اشغالگر و متوحش گامی فراتر نهاده و صرفاً به موضع گیری و محکومیت این رژیم بسنده نکنیم و اقدامات عملیاتی را در پیش بگیریم.

وی اضافه کرد: در برهه فعلی آنچه می تواند به نحو موثر افسار جنایات اسرائیل را به دست گیرد و آنان را مهار کند، اقدامات علمیاتی شامل قطع و یا کاهش سطح روابط سیاسی و اقتصادی، تحریم نفت و کالاهای رژیم صهیونیستی، شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و تلاش برای آزادسازی مناطق اشغالی، همچنین شناسایی رژیم اسرائیل به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی و ایجاد یک ماموریت ویژه بین المللی برای رسیدگی به جنایات اسرائیل نزد محاکم بین المللی است.

4 اولویت اساسی در دستور کار دولت ها قرار گیرد

قالیباف اظهار داشت: در این مرحله ضرورت دارد 4 اولویت اساسی «توقف فوری، کامل و دائم حملات»، «تسهیل، تسریع و افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و گشایش کریدور انسانی جهت انتقال مجروحان و بیماران به خارج غزه»، «رفع کامل محاصره غزه» و «مخالفت قاطع با کوچ اجباری» در دستور کار دولت های ما قرار گیرد. به علاوه بازسازی غزه یک فوریت اساسی پس از جنگ محسوب می شود. از کلیه اعضای این نهاد انتظار می رود برای موضوع بازسازی غزه و جمع آوری کمک های مالی، فنی و لجستیکی از هم اکنون طراحی و برنامه ریزی کنند.

رئیس قوه مقننه افزود: جمهوری اسلامی ایران مجدداً و موکداً مسئولیت حامیان طرف اشغالگر برای فشار بر رژیم صهیونیستی و متوقف کردن اقدامات جنایتکارانه اش شامل تلاش برای نسل کشی فلسطینیان و ایجاد تغییرات دموگرافیک عمده در سیمای فلسطین اشغالی و منطقه را گوشزد کرده و هشدار می دهد، حامیان رژیم صهیونیستی هرچه سریعتر این رژیم را از ادامه جنایت هایش باز دارند. این تنها راه ممکن برای جلوگیری از گسترش و سرایت بحران در پهنه منطقه و فراتر از آن است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آینده فلسطین از آن ملت فلسطین است و هیچ بازیگری حق ندارد که به جای این مردم تصمیم بگیرد، عنوان کرد: هرگونه طرح سیاسی در رابطه با آینده غزه باید با نظرخواهی از مردم این باریکه انجام شود. ما معتقدیم در این برهه حساس و تعیین کننده، ضرورت دارد پیامی واحد و قوی به رژیم متجاوز صهیونیستی داده شود. این نشست باید با ابراز انزجار از جنایات افسارگسیخته صهیونیست ها در غزه، منجر به اتخاذ موضعی واحد و برداشتن گام‌هایی اثربخش و هماهنگ در فعال سازی همه اهرم های فشار جهت توقف فوری حملات ارتش سفاک رژیم صهیونیستی به غزه باشد.

ضرورت اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب عرف، حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل، ضمن به رسمیت شناختن حق مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگر، بر ضرورت اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان تأکید داشته و از تمامی کشورها می خواهد که رسیدگی به این موضوع را در دستور کار فوری و جدی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه روشن و اصولی است. طرح کشور ما تحت عنوان همه پرسی از ملت فلسطین مبتنی بر قواعد حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و یگانه راه حل عادلانه برای حل مساله فلسطین است که در سازمان ملل ثبت شده و می تواند آینده امیدبخشی را برای فلسطینیان ترسیم کند./خانه ملت

حموده صباغ

رئیس مجلس سوریه در نخستین نشست کمیته فلسطین (APA)؛مجمع مجالس آسیایی موضع مناسبی در برابر تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه مجمع مجالس آسیایی باید موضع مناسبی در مقابل رژیم صهیونیستی و تجاوز آشکار این رژیم داشته باشند، گفت: باید از سازمان های بین المللی بخواهیم که هر چه سریع تر بستر لازم برای آتش بس فوری در غزه را فراهم کند. همچنین باید زمینه ارسال کمک های پزشکی و انسان دوستانه به این منطقه فراهم شود.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) ، گفت: از جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی ایران و جناب آقای محمدباقر قالیباف به دلیل برگزاری این نشست در راستای حمایت از مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیست تشکر می کنم.

وی با اشاره به هشدار دسته جمعی مردم فلسطین توسط رژیم صهونیستی در 3 ماهه اخیر، ادامه داد: این رژیم موجب شهادت هزاران نفر کودک و زن و نابودی زیرساخت های غزه و کوچاندن اجباری شهروندان از خانه های خود در این منطقه شده است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه این اقدامات جنایتکارانه مایه شرمساری است، تصریح کرد: ما باید در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی که علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می شود، ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه طی 13 سال گذشته جنگ هایی که در سوریه رخ داده به همه سطوح زندگی مردم رسیده، تصریح کرد: ما بر اصول خود مبنی بر تاسیس دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید داریم و سوریه از هیچ اقدامی برای کمک به مردم فلسطین فروگذاری نمی کند.

صباغ با بیان اینکه مجمع مجالس آسیایی باید موضع مناسبی در مقابل رژیم صهیونیستی و تجاوز آشکار این رژیم داشته باشند، تصریح کرد: باید از سازمان های بین المللی بخواهیم که هر چه سریع تر بستر لازم برای آتش بس فوری در غزه را فراهم کند. همچنین باید زمینه ارسال کمک های پزشکی و انسان دوستانه به این منطقه فراهم شود.

عادل العسومی

رئیس پارلمان کشورهای عربی در نخستین نشست کمیته فلسطین (APA)؛ایستادگی مردم فلسطین در مقابل کشتارها در غزه به عنوان نماد خواهد ماند

رئیس پارلمان کشورهای عربی در نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، گفت: ایستادگی مردم فلسطین در مقابل کشتارها در غزه به عنوان نماد خواهد ماند.

عادل العسومی رئیس پارلمان کشورهای عربی امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA)، گفت: مردم غزه نزدیک به 3 ماه است که تحت بمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند و از لحاظ شرایط بهداشتی و انسانی در بدترین شرایط به سر می برند، از طرفی نیز بسیاری از افراد در غزه زیر آوارها مدفون شده و این وضعیت در تاریخ جهان ثبت خواهد شد و تمام کسانی که در مقابل این جنایات سکوت کرده اند شریک جرم رژیم صهیونیستی خواهند بود.

وی اضافه کرد: ما در ماه دسامبر در اتحادیه پارلمان کشورهای عربی جلسه ای را برای بررسی کمک های بشردوستانه و جلوگیری از ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برگزار کردیم، همچنین حق وتویی که آمریکا در جهت جلوگیری از توقف جنگ در غزه استفاده کرد را محکوم کردیم، از طرفی نیز اتحادیه کشورهای عربی به موسسات بین المللی هشدار داد که به وظایف اخلاقی و حقوق بشری خود پایبند باشند.

رئیس پارلمان کشورهای عربی اضافه کرد: ما در این جلسه مهم از دولت های خود خواهیم خواست که به ناتوانی و عدم تحرک سازمان ملل اعتراض کنند و شکایتی را به دادگاه بین المللی لاهه ارائه کرده تا جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنند و کمیته فلسطین که زاده این اتحادیه است در راستای کمک به ملت فلسطین کارهای خوبی انجام داده است.

وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را در جهت رفع چالش های مردم فلسطین به کار خواهیم گرفت و لازم است مواضع محکمی را به نفع مردم فلسطین اتخاذ کنیم. همچنین جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم، ایستادگی مردم فلسطین در مقابل کشتارها در غزه به عنوان نماد خواهد ماند و اولین حقوق مردم فلسطین تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف است، این مردم از حق خود دفاع کرده و در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایستاده اند.

202401109383751675

گلرو در حاشیه نشست کمیته فلسطین PUIC مطرح کرد:

نقش آفرینی پارلمان‌ها برای تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین با اشاره بر نقش راهبردی پارلمان‌ها در جهت تنویر افکار عمومی و نشست کمیته فلسطین PUIC در تهران، گفت: پارلمان‌ها، نمایندگان مردم کشورهای مختلف بوده و می‌توانند در جهت تنویر افکار عمومی نقش راهبردی داشته باشند.

عباس گلرو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه پارلمان‌های کشورهای اسلامی (PUIC)، گفت: این نشست که امروز به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نشست بسیار مهمی بود و برای اولین بار بعد از تحولات غزه صورت گرفته است که پیش از این نشست مجازی برگزار شد.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس یازدهم ادامه داد: دیپلماسی پارلمانی باید تحرک بسیاری داشته باشد که در فرآیندهای پارلمانی در اتحادیه پارلمان‌های کشورهای اسلامی، مجمع مجالس آسیایی و مجمع پارلمانی بین‌المللی در هر سه فرآیند جمهوری اسلامی ایران و مجلس نقش راهبردی و محوری دارند.

وی افزود:  در اجلاس APU که در کشور آنگولا برگزار شد نیز هیات پارلمانی ایران تلاش کرد که یک قطعنامه اضطراری با همراهی چند کشور از جمله الجزایر، اندونزی، فلسطین و کویت پیشنهاد کند.

گلرو یادآور شد: این اجلاس تاثیر مهمی در زنده نگه داشتن مسئله فلسطین دارد چرا که پارلمان‌ها، نمایندگان مردم کشورهای مختلف بوده و می‌توانند در جهت تنویر افکار عمومی نقش راهبردی داشته باشند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: 26 کشوری که در این نشست شرکت کرده‌اند، مواضع خود را اعلام داشتند. این کشورها نقش آفرینی و تحرک بیشتر پارلمان‌ها در جهت تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی تاکید داشتند.

عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، گفت: پارلمان ها می توانند در جهت پایان دادن جنایت‌های این رژیم، مجامع بین‌المللی را به کار گیرند به خصوص در حالی سازمان ملل متحد بسیار منفعلانه برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به کشته شدن خیل عظیمی از کودکان و زنان و خرابی های فراوان در غزه سازمان ملل تحرکی ندارد.

گلرو یادآور شد: در پایان این نشست بیانیه‌ پارلمانی صادر شد و در این بیانه‌ بر همکاری کشورهای اسلامی در مورد غزه و تشکیل دولت فلسطینی تاکید شد.

 نماینده مجلس مالزی

مالزی آماده همکاری با حماس برای توقف تنش و احقاق حقوق ملت فلسطین است

نماینده مجلس مالزی در نشست کمیته فلسطین APAگفت: اسرائیل در حال نقض قوانین جهانی است و باید کشورهای آسیایی برای آرمان فلسطین باهم متحد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، نماینده مجلس مالزی در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی، اظهار کرد: زمان آن رسیده در خصوص مسئله تشکیل دولت مستقل فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی سخن بگوییم.

وی افزود: اسرائیل در حال نقض قوانین جهانی است و ما این رژیم را محکوم می‌کنیم و باید اقدامات جمعی به عمل آوریم تا حمایت از ملت فلسطین محقق شود لذا از جامعه بین المللی درخواست داریم برای ایجاد فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷تلاش کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی باشیم، مالزی آماده است با حماس برای توقف تنش فعلی و احقاق حقوق ملت فلسطین همکاری کند و خواستار ارسال کمک های بشردوستانه به غزه هستیم.

نماینده مجلس مالزی در پایان تاکید کرد: ما باید باهم متحد شویم و در مقابل نسل کشی و آدم کشی ها مقاومت کنیم تا صلح در غزه و سراسر فلسطین مستقر شود.

نماینده مجلس سنای پاکستان

نماینده مجلس سنای پاکستان در نخستین نشست کمیته فلسطین APA:مردم و دولت پاکستان پشت مردم شجاع فلسطین ایستاده‌اند

نماینده مجلس سنای پاکستان با تأکید بر اینکه ارسال کمک‌های انسانی به فلسطین را حیاتی دانست، یادآور شد: مردم و دولت پاکستان پشت مردم شجاع فلسطین ایستاده‌اند.

عطاء الرحمن نماینده مجلس سنا پاکستان امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه) در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات جمعی ما پیام قوی برای پایان دادن به تجاوز اسرائیل و اتخاذ راه‌حل‌های مناسب و منصفانه برای حمایت از مردم فلسطین باشد، گفت: آزادی حق اساسی هر فردی است و مردم، پارلمان، دولت و نیروهای مسلح پاکستان با قدرت پشت مردم شجاع فلسطین در زمانه دردناک ایستاده‌اند.

وی با یادآوری اینکه پاکستان نگران حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین است، افزود: قلوب ما برای مردم غزه به ویژه زنان و کودکان به درد آمده و وضعیت فعلی نگران‌کننده است و نیاز به توجه فوری ما دارد. پاکستان خواهان این است که اسرائیل به خاطر نقض شدید حقوق بشر محاکمه شود و به عنوان اعضای APA  تأکید داریم که باید به نسل‌کشی مردم پایان دهد. ما خواستار بررسی حقوقی جنایت‌های جنگی در غزه هستیم و پاکستان از ملت‌های مظلوم مانند فلسطین و کشمیر حمایت می‌کند.

نماینده مجلس سنای پاکستان ارسال کمک‌های انسانی به فلسطین را حیاتی دانست و گفت: کمک‌های بشردوستانه باید به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد و ما به عنوان اعضای APA به تلاش‌های خودمان برای ارسال اقلام اولیه برای مردم غزه ادامه دهیم و از سازمان ملل بخواهیم به تجاوز رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه پایان دهد و جهان باید به منظور تضمین صلح پایدار با انجام اقدامات عملی همه شهرک‌های غیرقانونی یهودی را از بین برده و اشغالگران را خارج کند.

بحرین

نماینده پارلمان بحرین در نخستین نشست کمیته فلسطین APAنسل کشی در غزه هر چه سریع تر پایان یابد

نماینده پارلمان بحرین با اشاره به کشتار مردم غزه، گفت: مواضع ما پایان دادن فوری به نسل کشی در غزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، عبدالله الرومیحی نماینده پارلمان بحرین امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، گفت: امیدواریم برگزاری این نشست به پایان دادن به جنگ غزه کمک کند.

وی با اشاره به کشتار مردم غزه، بیان کرد: مواضع ما پایان دادن فوری به نسل کشی در غزه است.

نماینده پارلمان بحرین با اشاره به ایستادگی مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهونیستی، افزود: فلسطین حق دارد کشور مستقل خود را ایجاد کند تا مردم آن با آرامش و امنیت در آن زندگی کنند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را نقض کرده است، تصریح کرد: ما بر اینکه مردم فلسطین به حقوق خود دست یابند تاکید می کنیم.

زاهدی

زاهدی در نخستین نشست کمیته فلسطین APA:تروریسم نظام مند رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری داعش هر دو دارای آبشخوری همسان هستند

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA گفت: تروریسم نظام مند رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری داعش هر دو دارای آبشخوری همسان هستند. به باور ما، کیان صهیونیسم منشاء اصلی ترویج خشونت ‌‌و تروریسم در منطقه غرب آسیا است و داعش به عنوان یکی از اهرم‌های صهیونیست‌ها برای ثبات زدایی و گسترش ناامنی و تخریب در سطح کشورهای اسلامی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، محمدمهدی زاهدی رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA)، گفت: در ابتدا مایلم مراتب خرسندی و تشکر خود را از همکاران ارجمند برای حضور و مشارکت در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع پارلمان‌های آسیایی به میزبانی مجلس شورای اسلامی، ابراز کنم. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و مراتب قدردانی خود را از دبیرکل محترم مجمع مجالس آسیایی و همکاران ایشان در امر برنامه ریزی این نشست اعلام می‌دارم. همچنین از هیات رییسه مجلس به ویژه جناب آقای دکتر قالیباف ریاست مجلس تشکر می کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همه ما می دانیم که هر تحولی در هر نقطه ای از جهان، خواه ناخواه سایر نقاط جهان را متاثر از خود می سازد، اضافه کرد: در این میان، قاره آسیا با توجه به اهمیت استراتژیک خود در دنیا و به واسطه دارا بودن منابع مهم و مورد نیاز جهان از جمله انرژی، جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده و اینگونه است که مشاهده می‌کنیم که این منطقه به بهانه های مختلف، آماج ناآرامی ها و بی ثباتی ها قرار گرفت و هم اکنون جهان نظاره گر جنگ‌افروزی‌های رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت های برخی کشورهای غربی و آمریکا در تداوم سیاست‌های جنایتکارانه آنها در فلسطین در طول بیش از هفت دهه گذشته است.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA تصریح کرد: در این میان، بی نتیجه بودن اثرات قوانین و مقررات بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری در قالب کنوانسیون‌های جهانی متعدد، کمیته های مشترک، توافقنامه ها و همکاری های بین المللی، امید جهانیان به صلح، ثبات و امنیت را نشانه گرفته و آن را به یأس تبدیل کرده است؛ چراکه شرایط کنونی در غزه، حکایت از آن دارد که جامعه بین‌المللی توان و قدرتی برای پایان دادن به این ظلم ها و جنایات روز افزون را ندارد.

زاهدی گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمانهای بین المللی از جمله یونیسف، رژیم خونخوار و جنایتکار صهیونیستی در ارتکاب جنایت علیه کودکان رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است. حال سوال اینجاست که کدامیک از گروه های افراطی و تروریستی در جهان توانسته است تا به این اندازه آمار کودک کشی را در لیست جنایات خود ثبت نماید؟!

وی بیان کرد: تروریسم نظام مند رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری داعش هر دو دارای آبشخوری همسان هستند. به باور ما، کیان صهیونیسم منشاء اصلی ترویج خشونت ‌‌و تروریسم در منطقه غرب آسیا است و داعش به عنوان یکی از اهرم‌های صهیونیست‌ برای ثبات زدایی و گسترش ناامنی و تخریب در سطح کشورهای اسلامی عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: جنایت دهشتناک اخیر داعش علیه هموطنانم در کرمان در سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و صهیونیسم در منطقه، همزمان با تداوم جنایات خون‌بار رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در فلسطین نمادی آشکار از وحدت راهبردی تروریسم داعش و رژیم جعلی مذکور در مقابله با ثبات، امنیت و رفاه در جهان اسلام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از واکنش گسترده ملت‌ها و کشورها در محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی در شهر مقاوم کرمان که افتخار نمایندگی و خادمی این مردم را دارم که به شهادت و مجروحیت ده‌ها تن از شهروندان عادی کشورم انجامید، صمیمانه قدردانی می کنیم، گفت: هم اکنون رسالت ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان های کشورهای آسیایی، انتقال صدای مردم و مطالبات مردم در پیگیری و ضرورت انجام اقدام عاجل در جهت توقف هرگونه جنایت علیه مردم ستمدیده فلسطین، به ویژه زنان و کودکان غزه به مجامع بین المللی است. در میانه‌ی صدای توپ و تفنگ، این نجوای زنان و کودکان در غزه است که از آزادیخواهان جهان یاری می طلبد.

وی تصریح کرد: از این رو، ما باید انعکاس دهنده صدای مردم آزادیخواه جهان در جهت رساندن صدای عدالت خواهی زنان و کودکان بی پناه غزه در مجامع بین المللی باشیم.

زاهدی با بیان اینکه بر این اساس، کشورهای آزادیخواه باید از هر اقدامی برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی در جهت پایان دادن به حملات وحشیانه و غیرانسانی آنها، استفاده کنند، گفت: درخواست اعضای مجمع مجالس آسیایی مبنی بر اخراج رژیم صهیونیستی از اتحادیه بین المجالس جهانی در نشست یکصد و چهل و هشتم این مجمع، معرفی مرتکبین جنایات جنگی و نسل کشی به دیوان بین المللی کیفری، موضوع بازسازی غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی و به اطمینان رساندن آنها جهت زندگی در صلح و آرامش، لغو فوری روابط با رژیم صهیونیستی در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و تجاری و هر اقدام لازم دیگری که می تواند منجر به افزایش فشار و لغو فوری و بدون قید و شرط محاصره غزه و آتش بس دائمی و پایدار شود، باید در دستور کار همه کشورهای هوشیار و حامی حقوق انسان و بشریت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در پایان یادآوری می کنم که جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع شفاف و اصولی خود در حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین که همانا موضعی مبتنی بر اصول انسانی و اخلاقی و منطبق با قواعد حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است، تأکید می کند و بر این نکته اذعان دارد که همگرایی میان کشورها در عرصه بین المللی می تواند عاملی موثر در پایان دادن به جنایات رژیم سفاک صهیونیستی در فلسطین و به ویژه در نوار غزه باشد.

نماینده پارلمان عربستان

نماینده پارلمان عربستان در نخستین نشست کمیته فلسطین APA:پارلمان‌های عربی و اسلامی در جهت برقراری صلح و آزادی در فلسطین همکاری مستمر داشته باشند

نماینده پارلمان عربستان گفت: باید در پارلمان‌های عربی و اسلامی همکاری‌های مستمر باشد تا مردم فلسطین به آزادی و صلحی پایدار برسند و لازم است این کمیته اقدامات اساسی در این جهت انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فیاض الشهری نماینده پارلمان عربستان امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه) در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی گفت: ما هدف مشترکی برای خدمت به برادران مان در فلسطین داریم تا ظلم از آنجا برطرف شود و امید دارم که فعالیت این کمیته موفقیت‌آمیز باشد.

وی اضافه کرد: باید در پارلمان‌های عربی و اسلامی همکاری‌های مستمر باشد تا مردم فلسطین به آزادی و صلحی پایدار برسند و لازم است این کمیته اقدامات اساسی در این جهت انجام دهد./

نماینده مجلس امارات

نماینده مجلس امارات در نشست کمیته فلسطین PUIC:مجازات دسته جمعی متجاوزان غزه و توقف کوچ اجباری خواست اصلی امارات است

نماینده پارلمان امارات در پنجمین نشست کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: امارات از هیچ اقدامی برای ارسال کمک از طریق گذرگاه رفح دریغ نکرد.

 نماینده مجلس امارات در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی PUIC طی سخنانی، اظهار کرد: از ملت ایران و مجلس شورای اسلامی و اتحادیه پارلمان های اسلامی برای برگزاری این اجلاس تشکر و قدردانی می کنم.

وی گفت:کشورهای اسلامی امیدوارند بتوانند به یک موضوع واحد در خصوص فلسطین برسند. از وضعیت فاجعه بار و بی سابقه در غزه به شدت ابزار نگرانی می کنیم، ما از هیچ کمکی برای ارسال کمک ها از طریق گذرگاه رفح دریغ نکردیم.

نماینده پارلمان امارات در ادامه افزود: بیش از ۱۳۳ پرواز حامل کمک به غزه داشتیم، دولت امارات پویشی برای کمک به غزه راه اندازی کرده تا به خانواده های آسیب دیده کمک شود و یک بیمارستان صحرایی با کادر پزشکی داوطلب و ایستگاه آب شیرین کن به غزه ارسال کردیم و بیمارستان سرطانی غزه و کودکان غزه را در این بیمارستان درمان می کنیم و به دانشجویان غزه برای ادامه تحصیل در امارات کمک کردیم.

وی تصریح کرد: دولت امارات برای برقراری آتش بس دائم در غزه تلاش کرد و در راستای فشار به اسرائیل برای آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه از ابزارهای خود بهره برد. مجازات دسته جمعی متجاوزان و توقف کوچ اجباری خواست اصلی امارات در شرایط کنونی است.

نماینده پارلمان امارات در پایان گفت: امارات آمادگی دارد با نقشه راه مشخص و در چارچوب راه حل دو دولتی تلاش کند که ملت فلسطین زندگی با کرامتی داشته باشند و با چالش های پیش رو مقابله کنند.

نماینده پارلمان لبنان

نماینده پارلمان لبنان در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA):سکوت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی جایز نیست

نماینده پارلمان لبنان با بیان اینکه سکوت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی جایز نیست، گفت: بیش از ۳ ماه از جنگ نابودگرایانه رژیم صهیونیستی می گذرد و در غزه انسانیت از بین رفته و نابود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، هاشم قاسم نماینده پارلمان لبنان امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، با بیان اینکه موضوع فلسطین ما را در این نشست گرد هم آورده است، گفت: بیش از 3 ماه از جنگ نابودگرایانه رژیم صهیونیستی می گذرد و در غزه انسانیت از بین رفته و نابود شده و شاهد جنایات رژیم صهیونیستی هستیم؛ اتفاقی نیست که با آغاز سال جدید دایره جنایت ها گسترش یافته و این یک سلسله از جنایت ها است و در جهانی رخ می دهد که ادعای حقوق بشر دارند.

وی با بیان اینکه امروز زمان آن است در شرایطی که منطقه در آتش جنگ می سوزد اقدام موثری انجام دهیم، ادامه داد: سکوت در مقابل جنایاتی که ملت فلسطین 77 سال است با آن مواجه هستند به هیچ وجه جایز نیست؛ حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی باعث گسترش تنش در منطقه شده و شاهد جنگ نابرابری هستیم که همه سطوح زندگی مردم غزه را تحت تاثیر قرار داده، رژیم به ترور مردان و زنان ادامه داده و همه انواع جنایت ها را در حق آن ها انجام می دهد و باید اقدامات جدی در مورد آن در نظر بگیریم و تمامی روابطمان را در همه اشکال قطع و توافقات کشورها فسخ شود و مسیرهای عادی سازی روابط قطع و از تمامی امکانات برای آتش بس فوری استفاده شود.

نماینده پارلمان لبنان یادآور شد: از آرمان های فلسطین باید دفاع کرده و قدس شریف به عنوان پایتخت در نظر گرفته شود. ما اینجا جمع شدیم تا برای اجرای تصمیمات موثر همبستگی داشته باشیم و چیزی که الان باید فعال کرد ارتباطات پارلمانی در سطح اقتصادی، سیاسی و همبستگی برای دستیابی به اهداف است./

غلامرضا نوری قزلجه

نوری در حاشیه نخستین نشست کمیته فلسطین APA:فلسطین نیازمند توجه ویژه جهانی است

عضو گروه پارلمانی ایران در اجلاس مجالس آسیایی در حاشیه نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی گفت: این نشست از مهم ترین نشست هایی است که در حوزه دیپلماسی پارلمانی برای دفاع از آرمان های فلسطین در پایتخت برگزار می شود.

غلامرضا نوری قزلجه در حاشیه نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کشورهای همسایه و مسلمان حضور پررنگی در این اجلاس داشتند، گفت: 26 کشور در پنجمین نشست کمیته دائمی فلسطین و 19 کشور در نخستین نشست کمیته فلسطین (APA) حضور داشتند و معتقدیم در مقطعی که جنایت های رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان ادامه دارد، چنین اجلاس هایی باید برگزار شود.

وی با بیان اینکه فلسطین نیازمند توجه ویژه جهانی است، افزود: باید اقدامات عملی از جمله آتش بس فوری که اقدامی برای گذر از شرایط بسیار سخت مردم غزه است در دستورکار قرار گیرد البته باید دید کشورها تا چه اندازه در این رابطه همکاری می کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم ادامه داد: اقداماتی مانند تحریم سوخت و کالا و خودداری کشورها از برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی توسط برخی از اعضا از جمله مواردی است که در این اجلاس پیگیری می شود تا منجر به کاهش رنج و آلام مردم مظلوم فلسطین شود.

وی تصریح کرد: این نشست از مهم ترین نشست هایی است که در حوزه دیپلماسی پارلمانی برای دفاع از آرمان های فلسطین در پایتخت برگزار می شود.

ترکیه

نماینده پارلمان‌ترکیه در نخستین نشست کمیته فلسطین APA::

از تلاش برای طرح شکایت علیه اسراییل در دیوان های حقوقی بین المللی حمایت می کنیم

نماینده پارلمان ترکیه در نشست کمیته فلسطین بین المجالس آسیایی از حمایت کشور خود برای تلاش پارلمان ها جهت شکایت ار اسرائیل در دیوان های حقوقی بین المللی خبر داد.

عمر اوزمن نماینده پارلمان ترکیه امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)، گفت: در جلسه‌ ای که در آنتالیا برگزار شد در مورد تشکیل این کمیته تصمیم گرفته شد. ما معتقدیم این‌کمیته ‌‌اجلاس فرصتی برای تلاش مشترک جهت پایان دادن به بحران غزه خواهد بود.

وی افزود: مایه شرمساری است که در غزه جای امنی برای غیرنظامیان و مجروحان باقی نمانده است. ما نمی توانیم به جنایات اسرائیل نظاره کنیم و ببینیم که کرانه باختری به نقطه درگیری نزدیک شده، اتحاد در گفتار و عمل برای حل بحران فلسطین ضروری است.

نماینده پارلمان ترکیه یادآور شد: سران رژیم صهیونیستی باید در برابر قانون پاسخگو باشند. ما از تلاش برای طرح شکایت در دیوان های حقوقی بین المللی حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: علت اصلی اشغال مستمر در این منطقه اسرائیل است، آتش بس فوری باید اعلام شود و کمک های بشردوستانه ارسال و مذاکرات درباره پایتخت فلسطین به مرکزیت قدس انجام ‌پیگیری شود.

اوزمن اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۶۰۰ تن کمک برای مردم غزه ارسال کردیم و در مجموع ۲۸۳ بیمار فلسطینی برای مداوا به ترکیه آورده شدند.همه باید خود را برای دستیابی به اهداف به کار بگیریم.

نماینده پارلمان چین

نماینده پارلمان چین در نخستین نشست کمیته فلسطین APA:چین و ایران به حمایت‌های خود از غزه ادامه خواهند داد

نماینده پارلمان چین تاکید کرد:چین و ایران به حمایت‌های خود از غزه ادامه خواهند داد و تلاش خواهیم کرد آتش‌بس همه جانبه برقرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  ولی لی نماینده پارلمان چین امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه) در اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه ما هرگونه جنگی را در منطقه محکوم کرده و معتقدیم با گفت‌وگو و روابط همه‌جانبه می‌توان صلح و ثبات را در منطقه برقرار کرد و این جنگ را به پایان برسانیم، گفت: با اقداماتی که از طریق شورای امنیت انجام دادیم برای آتش‌بس فوری تلاش خواهیم کرد و باید با احترام به روابط بین‌الملل صلح را در جهان برقرار کرد.

نماینده پارلمان چین با بیان اینکه حقوق حقه مردم فلسطین باید رعایت شود، افزود: قوانین بین‌المللی باید اجرا شود و ما آمادگی داریم صندوقی را برای حمایت اقتصادی از مردم غزه ایجاد کنیم و همچنین به تأمین نیازهای اولیه آنها توجه داریم و باید در اولین فرصت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را بازسازی و جان مردم را نجات دهیم و همچنین نیازهای اولیه مردم غزه را فراهم و زمینه ایجاد کشور مستقل فلسطینی را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: چین و ایران به حمایت‌های خود از غزه ادامه خواهند داد و تلاش خواهیم کرد آتش‌بس همه جانبه برقرار شود/خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد