در نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس چه گذشت؟

کد خبر: 1266984

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون آموزش با حضور امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر شیخ معاونت آموزش ارتش، عنوان کرد: تأکید اعضای کمیسیون در این نشست بر افزایش سرانه و توزیع عادلانه آن در بین تمامی دانشجویان به ویژه دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

در نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست امروز کمیسیون آموزش با حضور امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر شیخ معاونت آموزش ارتش، عنوان کرد: تأکید اعضای کمیسیون در این نشست بر افزایش سرانه و توزیع عادلانه آن در بین تمامی دانشجویان به ویژه دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه 17 دی) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نشست امروز به ارائه گزارش معاونت آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی اختصاص داشت که با حضور امیر سیاری رئیس ستاد آجا، امیر شیخ معاون آموزش آجا و سایر امرا و فرماندهان ارتش جمهور اسلامی ایران برگزار شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاونت آموزش ارتش، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ۵ دانشگاه است که هر یک از دانشگاه‌های افسری آجا ضمن تجهیزات محور  و هزینه محور بودن،  ماموریت، اهداف، سیاست، راهبرد، شرح وظایف و اساسنامه مستقل و جداگانه دارند.

 وی اضافه کرد: دانشگاه افسری امام علی نزاجا، دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری نهاجا،  دانشگاه علوم دریایی نداجا و دانشگاه علوم و فنون فارابی از جمله دانشگاه‌هایی هستند که ارتش جمهوری اسلامی ایران راهبری کرده که هر یک دارای اساسنامه و بودجه مستقل است.

فلاحی با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون ارتش و نیروهای مسلح کشور هستیم، یادآور شد: سرانه دانشجویی باید در همه دانشگاه ها تقسیم شود که در حوزه نیروهای مسلح با توجه به آموزش های خاص مانند آموزش‌های پروازی هزینه‌های بیشتری به ارتش تحمیل می‌‎شود که باید در زمان بررسی لایحه بودجه 1403 نسبت به تقویت و حمایت از آموزش‌ها اقدام کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: بحث آمایش دانشگاه های ارتش و اصلاح ساختار نیز موضوع دیگری بود که در نشست امروز مطرح و تأکید شد با این اقدامات نگاه‌های مد نظر در ارتش تأمین شود./

دانشجویان نگران افزایش قیمت غذای سلف دانشگاه نباشند/ مجلس اجازه گران کردن را نداده است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای ممانعت از افزایش قیمت غذای دانشجویان، گفت: دولت در جریان لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهادی برای افزایش سهم دانشجو در هزینه غذای دانشگاه ارائه کرده بود که کمیسیون آموزش با جدیت مقابل آن ایستاد و اجازه افزایش قیمت به غذای دانشجو را نداد.

علیرضا منادی سفیدان  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: روند کار غذای دانشجویی در سلف دانشگاه به این ترتیب است که 90 درصد هزینه غذا را دولت و 10 درصد را دانشجو پرداخت می کرد اما دولت در لایحه بودجه 1403 پیشنهاد جدیدی برای تغییر این روند به مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد دولت، دانشجو باید 50 درصد هزینه غذای سلف دانشگاه را پرداخت کند که 30 درصد آن به صورت وام و 20 درصد دیگر به صورت نقدی پرداخت می شود.

وی در ادامه به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر هزینه هر وعده غذایی در سلف دانشگاه، 100 هزار تومان تعیین شده باشد، در حال حاضر 90 هزار تومان آن را دولت و 10 هزار تومان را دانشجو می پردازد اما با پیشنهاد جدید دولت، این رقم میان دانشجو و دولت به صورت مساوی تقسیم می شود.  

منادی سفیدان با اشاره به مخالفت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این پیشنهاد، گفت: از این رو با پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403، این پیشنهاد دولت حائز رأی نمایندگان کمیسیون تلفیق نشده و به صورت کلی ملغی شد از این رو دانشجویان دیگر نگران افزایش هزینه غذای سلف دانشگاه نباشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: طبخ و توزیع غذای باکیفیت و کاهش قیمت آن از طریق تخصیص یارانه برای غذای دانشجویان از حقوق دانشجویان بوده و ما به عنوان نمایندگان آنها در کمیسیون آموزش و مجلس اجازه هیچگونه افزایش قیمت در این زمینه را نخواهیم داد و جای نگرانی درباره اخباری که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می شود، وجود ندارد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها