توصیه امیرعبداللهیان به آمریکایی ها

کد خبر: 1263273

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مجموعه فضای گفت‌وگوهای دیپلماتیک نشان می‌دهد که به مرور، منطقه به سمت یک آتش‌بس پیش می‌رود.

توصیه امیرعبداللهیان به آمریکایی ها

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر خود به قطر اظهار کرد: در گفت‌وگوهای امروز و شب گذشته، یکی از موضوعات مورد توجه ما مسئله فلسطین و توقف جنایات علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بود.

وی ادامه داد: مجموعه فضای گفت‌وگوهای دیپلماتیک نشان می‌دهد که به مرور، منطقه به سمت یک آتش‌بس پیش می‌رود و گفت‌وگوهای مستقیم و غیر مستقیمی که بتواند این وضعیت فاجعه‌بار در غزه را پایان دهد یا حداقل در مسیر کاهش آلام مردم فلسطین از جمله ساکنان غزه و کرانه باختری باشد، جریان دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها مدعی هستند که تلاش می‌کنند تا پایان سال جاری میلادی و در روزهای آینده، نوعی توافق در دسترس باشد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رژیم اسرائیل، همچنان به روش‌های جنگی خود و تداوم جنایات و وضعیت محاصره‌ای غزه پافشاری دارد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در رابطه با تحولات غزه تلاش‌های منطقه‌ای در جریان است، گفت: طبعا مقامات حماس که طرف اصلی این ماجرا به نمایندگی از ملت فلسطین و ساکنان غزه هستند، معتقدند در سایه تداوم جنگ و کشتار زنان و کودکان، دستیابی به توافق، امر عینی و واقعی نیست و اگر آمریکا و طرف‌های مقابل جدی هستند، باید بعد از برقراری نوعی آتش‌بس، وارد گفت‌وگو برای تحقق یک آتش‌بس پایدار و رفع محاصره انسانی شوند.

وی ادامه داد: بخشی از رایزنی‌ها هم با مقامت حماس و رهبران آن بود؛ از آقای «اسماعیل هنیه» شنیدم که علی‌رغم همه صحنه‌های تلخی که در غزه می‌بینیم، تاکنون حداکثر ۱۴ درصد امکانات دفاعی و نیروی انسانی مقاومت، درگیر صحنه جنگ بوده و برای ماه‌ها سعی و برنامه‌ریزی کردند تا در این جنگ نابرابر، پایداری فلسطین و غزه را نشان دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه قطر گفت: راجع به موضوع فلسطین و همچنین طرح‌های سیاسی که روی میز است، گفت‌وگو کردیم که جزییات آن را در زمان خودش، بیشتر اعلام خواهیم کرد. امیرعبداللهیان افزود: در عین حال با استفاده از فرصت حضور در قطر، در خصوص همکاری‌های تجاری، اقتصادی ، گردشگری و موضوعاتی که در مناسبات دو جانبه میان دو کشور وجود دارد، گفت‌وگو کردیم.

وی اضافه کرد: برخی از مسایل تهران و دوحه، در پی دیدار سران دو کشور حل‌وفصل شده و در مسیر خوب و به سرعت در حال پیشرفت است؛ در برخی موارد هم همچنان نیازمند پیگیری بیشتر توسط سفارتخانه‌های دو کشور هستیم و سفرای دو کشور، موضوعات را فعالانه پیگیری می‌کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها