صبح نو / چالش دوباره هک و گسترش شایعات/ هک به‌جای انقلاب کارتونی

کد خبر: 1262929

صبح نو نوشت: دشمنانی که سال گذشته خواب فروپاشی جمهوری اسلامی را می‌دیدند و ادعای انقلاب کارتونی و سقوط شهرها را داشتند، امروز متوسل به اقداماتی می‌شوند که به جز زبونی و حقارت خود، دستاورد دیگری نخواهد داشت.

صبح نو / چالش دوباره هک و گسترش شایعات/ هک به‌جای انقلاب کارتونی

گروه سیاست سایت فردا - این دومین مرتبه دو سال اخیر بود که جایگاههای سوخت با هم مواجه می‌شوند و همین موضوع واکنش‌های گوناگونی در پی داشت. 

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: با وجود آنکه مسئولان وزارت نفت ادعا می‌کردند سامانه هوشمند سوخت فاقد هر گونه ارتباطی برخط و هک‌ناپذیر است؛ بنابراین هم وزارت نفت و هم سازمان پدافند غیرعامل باید نسبت به تکرار چنین چالشی پاسخگو بوده و تنها به صدور اطلاعیه و تحت کنترل بودن اوضاع بسنده نکنند. البته پیش از این نیز برخی شبکه‌های بسته داخلی مانند زندان اوین و سایت نهاد ریاست‌جمهوری هک شده بودند که هوشیاری مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.   

نکته قابل توجه در این ماجرا، گسترش سریع شایعات است که به دلیل عملکرد دولت روحانی در گران کردن بنزین بدون اطلاع مردم در سال 98، هر اتفاقی که رخ می‌دهد، ذهن مردم به سمت گران شدن سوخت سوق پیدا می‌کند و شایعه گران شدن بنزین، امنیت روانی جامعه را به هم می‌زند.  

نکته بعدی اقدام دشمن در هک بنزین است که اقدامی استیصالی است که به اقتدار و امنیت کشور ضربه و خدشه‌ای وارد نمی‌کند و تنها مزاحمتی چند ساعته برای مردم دارد.  

دشمنانی که سال گذشته خواب فروپاشی جمهوری اسلامی را می‌دیدند و ادعای انقلاب کارتونی و سقوط شهرها را داشتند، امروز متوسل به اقداماتی می‌شوند که به جز زبونی و حقارت خود، دستاورد دیگری نخواهد داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها