آملی‌لاریجانی: دین را با فهم و درک به نسل جدید بشناسانیم

کد خبر: 1258097

رئیس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دین را با فهم و درک به نسل جدید بشناسانیم، گفت: انبیای الهی اولیای حق هستند که قدم به قدم به سمت خدا عروج کردند و احیای امر ائمه‌ اطهار مهمترین وظیفه برای هدایت است.

 آملی‌لاریجانی: دین را با فهم و درک به نسل جدید بشناسانیم

صادق آملی‌لاریجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام،پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت و یادمان حجت‌الاسلام صفرعلی ادبی (ره) از چهره‌های ماندگار در منبر و موسس و مدیر حوزه علمیه ولی عصر روستای فریمک هزارجریب که به فلسفی ثانی معروف بود،در حسینیه قتلگاه بهشهر اظهار کرد: تبلیغ وظیفه انبیای الهی است و مبلغ رسالت‌الله هستند و روحانیت باید تلاش کنند تا شمه‌ای از آن تبلیغ را داشته و به وظیفه خود عمل کنند.

وی گفت: زندگی ما به طور دائم در خوف و ترس است، اما انبیای الهی تنها از خداوند خشیت دارند.

رئیس تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: عده‌ای اهل مجاهده می‌شوند که جهاد نفس اشرف بر جهاد بدنی است و جهاد نفس دشوارتر است، چرا که مشکلات فراوانی دارد و کشتن‌نفس اماره دشوارتر است.

 آملی‌لاریجانی گفت: انبیای الهی اولیای حق هستند که قدم به قدم به سمت خدا عروج کردند.

وی افزود: ما در مسیر زندگی به دنبال کمک هستیم‌ و صراط مستقیم، عبودیت حق است و اینکه هر چه حق بفرماید عمل کنیم و اگر به عمل رسید، انسان عبد است و خشیت از خداوند پشتوانه روحی و معنوی عظیم‌ می‌خواهد که کار اولیا و آنانی که اهل مجاهده و جهاد نفس هستند.

* علمامصداق احیای امر اولیای الهی هستند

رئیس تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: فرصت‌های زندگی را قدر بدانیم و مصداق تبلیغ دین باشیم و امثال آیت الله ادبی  منابر مجلل و زیاد و کثیر بود و سخنوری توانمند بودند.

وی گفت: هر سخنرانی مصداق رسالت‌الله است، در مورد مبلغان  باید گفت که مبلغان احیای امر ائمه اطهار انجام‌می دهند.

 آملی‌لاریجانی افزود: امامان معصوم دعایش مستجاب است و کسی همچون مرحوم ادبی و علمایی که در طول شب و روز و ماه‌ها و سال‌ها مذاکره دین‌ می‌کردند و شیعیان را جمع کرده مصداق احیای امر اولیای الهی هستند و باید قدر خود و اوقات‌مان را بدانیم و به باطل هدر ندهیم که زندگی ما به سرعت در حال گذشتن است.

وی خاطرنشان کرد: امشب دور هم نشسته و مذاکره علم‌ می‌کنیم و مورد فرمایش امام صادق (ع) هستیم که فرمودند:« این مراسم‌ها را دوست دارم و امر ما را احیا کنید که مورد رحمت الهی هستند، هر کس که از ما یاد کند از دیدگانش اشک بیاید،  خداوند گناهان او را می‌بخشد مگر اینکه به اندازه کف دریاها باشد.»

* حیات و احیای  امر انبیای الهی در تبلیغ دین است

رئیس تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه ائمه اطهار عبادالله هستند، یادآور شد: خداوند حاضر بر همه‌ ماست و باید براساس اوامر الهی عمل کنیم که ولایت ائمه اطهار به ورع و تقوا و تلاش برای دوری از گناهان و خیرات است و بزرگترین عذاب برای کسی است که از قافله عقب ماند.

آملی‌لاریجانی افزود: در آیات قرآنی داریم که اگر یک‌نفر را به گناه بکشید، انگار بشریت را کشته است و اگر کسی یک نفر را احیا کند، مثل این است که همه انسان‌ها را احیا کرد.

وی اظهار کرد: یهودیان در غزه هزاران کودک را کشتند و ارزش الهی و انسانی و اخلاقی را رعایت نمی کنند و افراد بیگناه را به خاک و خون کشیدند.

* دین را با فهم و درک به نسل جدید بشناسانیم

آملی‌لاریجانی گفت: باید قدر تبلیغ دین را بدانیم‌که خاصیت فراوان دارد و امروز دعوت اسلام باید چنین باشد که نسل جدید سوال دارد و سوال دعوا ندارد و باید با فکر و تدبیر، سوال را فهم کرد و مساله را طرح و اسلام را تعریف کرد و اسلام و دین را شناساند و جوانان را از دین فراری ندهیم و باید پاسخ مناسب به سوال داد.

وی افزود: هدایت، مساله غریبی نیست و اگر کسی شبهه دارد با مهربانی جواب دهید که این هدایت است و هر چیزی که در امر دین به کسی بیاموزید هدایت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت هفته گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج تقدیر مدبرانه و حکیمانه امام راحل و باقیات صالحات ایشان است و در کل دنیا اثرگذار است، امیدواریم بسیجیان حقیقت بسیجیان را به منحصر ظهور برسانند و خداوند سایه رهبر را مستدام بدارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد