دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

نگاه‌ها به غزه

کد خبر: 1249596

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

نگاه‌ها به غزه

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

گزارش رادیو فردا از غافلگیری و درماندگی بی‌سابقه اسرائیل

گزارش رادیو فردا از تحولات جنگ غزه، غافلگیری و درماندگی رژیم صهیونیستی را بازگو می‌کند.

روزنامه کیهان به نقل از وب‌سایت رادیو فردا نوشته: چرا اسرائیل در برابر حمله حماس غافلگیر شد؟ غافلگیری کم‌سابقه اسرائیل از حمله گسترده حماس عمدتاً به پای دولت نتانیاهو نوشته می‌شود که شاید با کاهش شعله‌های جنگ، ناقوس سقوط دولت او را به صدا درآورَد. شوک ناشی از غافلگیری و سهولت حمله برنامه‌ریزی‌شده حماس و جهاد اسلامی در کنار شمار بالای کشته‌ها و زخمی‌ها و گروگان‌های اسرائیل، همچنین خطرات ناشی از تعمیق و تعمیم خدشه‌برداشتن تصور آسیب‌ناپذیری اسرائیل، شرایطی را ایجاد کرده‌اند که دولت نتانیاهو و کل طبقه سیاسی اسرائیل زیر فشار افکار عمومی باشد. بمباران‌های بی‌امان هوایی در کنار محاصره کامل غزه و قطع آب و برق و گاز و سوخت این منطقه اقدامات اولیه در واکنش متقابل اسرائیل بوده‌اند. اسرائیل در هر پنج جنگی که از سال ۲۰۰۸ به این‌سو با حماس و جهاد اسلامی داشته، هدف حمله زمینی را عنوان کرده، ولی هم روند دشوار و تقریباً غیرممکنِ جنگ در کنار تلفات و ویرانی‌های بالا، مانع تحقق هدف فوق بوده‌اند.

 

جوان: اسماعیل‌زهی از آرمان فلسطین هم عبور کرد

این روزها نحوه موضع‌گیری و تحلیل‌ها درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی بیشتر از همیشه مورد توحه و واکاوی است.

روزنامه جوان در این باره نوشته: موضع‌گیری عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان درباره عملیات «طوفان الاقصی» موجب انتقاداتی شده و واکنش‌هایی را برانگیخته است.  روزنامه جمهوری اسلامی، از رسانه‌های حامی دولت حسن روحانی مواضع عبدالحمید اسماعیل‌زهی پیرامون عملیات «طوفان الاقصی» را مشابه مواضع امریکا و ضدانقلاب دانسته است. برخی سایت‌های خبری همسو با این روزنامه نیز همین مطلب را بازنشر کرده‌اند. اسماعیل‌زهی در توییتی نوشته است: «درگیری اخیر اسرائیل و فلسطینیان باعث تلفات سنگین انسانی مخصوصاً در میان غیرنظامیان شده است. جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف فوری این درگیری و پایان دادن به منازعه طولانی طرفین و حل و فصل عادلانه این قضیه که تضمین کننده حقوق مسلم و امنیت پایدار باشد، عمل کند.»

 

جام جم: گویا غزه و لبنان اصالت و ارزشی برای سازمان ملل ندارد!

انتظار از مجامع بین‌المللی برای دفاع از مردم فلسطین در برابر ظلپ و جنایات صهبونیست‌ها هیچ‌گاه برآورده نشده است.

روزنامه جام جم در این رابطه نوشته: استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در جنوب لبنان، طبق معمول با سکوت سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی رو‌به‌رو شده است! جنایات آشکار صهیونیست‌ها در جنگ غزه نیز یکی پس از دیگری با سکوتی وقیحانه از سوی سازمان ملل توأم می‌شود. در جریان برخی حوادثی که در خاک کشورهای غرب رخ می‌دهد یا حتی در آنچه جریانات مقاومت در دفاع از خود در برابر دشمنان اشغالگر صورت می‌دهند، شاهد ابراز همدردی و حمایت همه‌جانبه سازمان ملل از تل‌آویو هستیم اما گویا غزه و لبنان اساسا اصالت و ارزشی برای این سازمان ندارد! محکوم کردن ظاهری محاصره غزه از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد، قطعا کافی نیست. مطالبه‌گری افکار عمومی درخصوص اصلاح ساختار سازمان ملل و متعاقبا تغییر رویکرد آن در قبال بحران‌های بین‌المللی، امروز جدی‌تر از هر زمان دیگری است.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد