نظر سلیمی درباره پیشنهاد ایجاد ارز بریکس

کد خبر: 1248747

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش تعاملات تجاری میان کشورهای عضو بریکس سبب جهش در اقتصاد دنیا خواهد شد.

نظر سلیمی درباره پیشنهاد ایجاد ارز بریکس

علیرضا سلیمی در خصوص پیشنهاد معاون دوما برای کار مشترک مجالس ایران و روسیه درباره ارز بریکس، گفت: تهران و مسکو به دلیل روابط نزدیک سیاسی که دارند می توانند مسیر رشد و توسعه همکاری میان کشورهای بریکس را هموار کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تعاملات میان کشورهای بریکس و تاثیر آن بر جهش اقتصاد دنیا، اظهار کرد: کشورهای عضو این مجموعه بین المللی دارای تولید ناخالص چشم گیری هستند و در حوزه های مختلف مانند انرژی، کشاورزی و غیره ظرفیت های قابل تاملی دارند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل اتاق های بازرگانی و کمیسیون های اقتصادی مشترک میان کشورهای بریکس دارای اهمیت دوچندان است، ادامه داد: بر این اساس می توان سیاست دلارزدایی و انجام معامله اقتصادی بر پایه ارز مشترک یا همان ارز بریکس را عملیاتی کرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه کشورهای ابرقدرت تلاش کرده اند با یکجانبه گرایی، اقتصاد کشورها را خدشه دار کنند، افزود: اکنون زمان آن رسیده که دولت‌ها همراه با پارلمان‌های خود سیاست‌هایی را تبیین کنند که منافع ملی را تامین کند؛ به عبارتی پارلمان ها به عنوان نماینده ملت ها می توانند با قانونگذاری هدفمند، زمینه افزایش روابط اقتصادی، سیاسی، تجاری، فرهنگی و غیره را فراهم کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین باید اذعان کرد امروزه دیپلماسی پارلمانی به عنوان بخش جدایی ناپذیر سیاست خارجی در حال ایفای نقش موثر است./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها