واکنش نماینده مجلس به تحریم‌ها علیه برخی رسانه ها و مسئولین ایران

کد خبر: 1245010

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تحریم رسانه‌های داخلی از سوی کشورهای اروپایی، گفت: ایران هم در اقدامی مقابله به مثل، باید رسانه‌های معاند اروپایی و آمریکائی که درصدد تخریب نظام و ملت ایران هستند را حتماً تحریم کند.

واکنش نماینده مجلس به تحریم‌ها علیه برخی رسانه ها و مسئولین ایران

  ولی الله بیاتی نماینده آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم‌های صورت گرفته علیه برخی رسانه، نهادها، مقامات و مسئولین ایران از سوی اروپائیها گفت: این تحریم‌هایی که برای رسانه‌های داخل کشور و مقامات مربوطه این رسانه‌ها انجام شده است در حقیقت ضعف، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا را می‌رساند و نشان از ناتوانایی آن‌ها در مقابل اراده ملت ایران است.

وی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی ناامید شدند، گفت: این کشور‌ها توقع داشتند اغتشاشات و آشوب‌های سال گذشته سبب سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران شود همچنین این کشور‌ها امسال هم فکر می‌کردند در سالگرد اغتشاشات اتفاقاتی رقم می‌خورد و می‌توانند در کشور خللی ایجاد کنند که اصلاً اینگونه نشد و عصبانیت این دولت‌ها را بیشتر کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از پیگیری تحریم های جدید در مجلس خبر داد و تصریح کرد: کشور‌های انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا ادعای شعار آزادی بیان و دموکراسی دارند، تحریم کردن رسانه‌هایی مانند خبرگزاری فارس و پرس تی وی، متناقض است با شعار‌هایی که در مورد آزادی بیان و دموکراسی دارند.

بیاتی با بیان اینکه آمریکا تنها شعار آزادی می دهد، افزود: اما در عمل و اثبات این چیزی که شعار می‌دهد، نیست و این حرف‌های شعارگونه آمریکا برای ملت ایران و مردم دنیا پدیده جدیدی نیست در حقیقت با آزادی مخالف هستند .

وی تاکید کرد: تحریم رسانه‌های ایران و مقامات مربوطه آن دلیل محکمی بر این موضوع که آمریکایی‌ها با آزادی بیان مخالف هستند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطر نشان کرد: فردا در مجلس درباره موضوع تحریم‌های صورت گرفته علیه برخی رسانه ها، نهادها، مقامات و مسئولین ایران از سوی اروپائیها حتماً تدبیری خواهیم کرد. تحریم رسانه‌های داخلی مانند خبرگزاری فارس که قصد روشنگری دارد، اشتباه است. باید تجزیه و تحلیل کرد این رسانه‌ها چه نوع فعالیتی دارند، با تجزیه و تحلیل متوجه روشنگری خبرگزاری فارس خواهیم شد.

بیاتی تاکید کرد:  ایران هم در اقدامی مقابله به مثل، باید رسانه‌های معاند اروپایی و آمریکائی که درصدد تخریب نظام و ملت ایران هستند را حتماً  تحریم  کند.

وی خاطر نشان کرد: ما صحبت از آزادی بیان داریم کشور ایران به منافع همه کشور‌ها اهمیت می‌دهد اما دولت‌های اروپایی و آمریکایی تنها به منافع شخصی خود و کشورشان اهمیت می‌دهند.

چهار کشور انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسایل حقوق بشری و حمایت از اغتشاشات سال گذشته، علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اُفک) وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری فارس و شبکه پِرِس تی‌وی به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه شدند.

در بیانیۀ وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده که ۲۵ شخص از جمله «پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس و چهار مؤسسه رسانه‌ای به بهانه «سرکوب آزادی بیان و محدود کردن دسترسی آزاد» به اطلاعات را تحریم کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد