سیما ثابت در مسیر رعنا رحیم پور افتاد

اپوزیسیون غرق در باتلاق

کد خبر: 1243121

به تازگی فایلی صوتی لورفته‌ای از سیما ثابت، مجری برکنارشده شبکه اینترنشنال، منتشر شده است که او اذعان می‌کند هم خودش و هم بسیاری از اساتید در لندن باور دارند مناسب‌ترین حکومت برای ایران، جمهوری اسلامی است. او در این فایل صوتی می‌گوید: «معمولا کسی نیست که از مواضع جمهوری اسلامی حرف‌ بزند. من در مسائل امنیت ملی، تحریم‌ها و مذاکرات ملی در به در دنبال آدم‌هایی می‌گردم که آن سمت قضیه را بگویند.

اپوزیسیون غرق در باتلاق

گروه سیاست سایت فردا: به تازگی فایلی صوتی لورفته‌ای از سیما ثابت، مجری برکنارشده شبکه اینترنشنال، منتشر شده است که او اذعان می‌کند هم خودش و هم بسیاری از اساتید در لندن باور دارند مناسب‌ترین حکومت برای ایران، جمهوری اسلامی است. او در این فایل صوتی می‌گوید: «معمولا کسی نیست که از مواضع جمهوری اسلامی حرف‌ بزند. من در مسائل امنیت ملی، تحریم‌ها و مذاکرات ملی در به در دنبال آدم‌هایی می‌گردم که آن سمت قضیه را بگویند. ما نمی‌توانیم چهارنفر آدم را بگذاریم که حرف‌های ما را بزنند، حرف‌های این سمتی را هم بزنند؛ هیچکس را نداریم. گروه خیلی زیادی از اساتید دانشگاه در لندن موافقند که حکومت اسلامی ایران باید بماند. یعنی الان بهترین آپشن برای این کشور این است [و] هیچ اتفاقی نباید برای این حکومت بیفتد. منم یکی از آنها هستم. حالا استاد دانشگاه نیستم ولی سال‌های سال است که عمیقا به این قضیه معتقدم و هرچه قدر هم اتفاقات منطقه‌ای بیشتر جلو می‌رود، این قضیه بیشتر ثابت می‌شود. من اگر فکر کنم کسی بر خلاف مصالح ملی‌ام‌ کار می‌کند، دوست دارم آن آدم دچار ضربه شود».

چندی پیش خبر جدایی این مجری از شبکه اینترنشنال به گوش رسید‌. تا این لحظه دلیل رسمی این قطع همکاری اعلام نشده است اما می‌شود حدس زد او نیز به سرنوشت مشابه رعنا رحیم‌پور، مجری سابق بی‌بی‌سی فارسی دچار شده است. رحیم‌پور هم پس از انتشار مکالمه‌اش با مادرش که از ماندگاری جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد و می‌گفت که هیچ یک از کشورها دلسوز ایران و ایرانی نیستند از بی‌بی‌سی فارسی اخراج شد.

نکته مهم دیگر آن است ثابت از جمله مجریان بسیار تندروی اینترنشنال بوده است که حالا مواضعی تازه را ابراز می‌کند. موضع‌گیری اخیر او نشان می‌دهد یا اپوزیسیون خارج از کشور از ابتدا می‌دانستند که براندازی در ایران ممکن نیست و اقدامات ضدایرانی‌شان صرفا به دلیل پول‌هایی بوده که دریافت می‌کردند یا امروز به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت و توان کافی برای اهداف شان ندارند. در هر صورت آنچه مسلم است آن است که اپوزیسیون خارج‌نشین در‌مقطع کنونی بیش از هر زمان ناتوان در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد