دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از روسیه تا بدحجابی

کد خبر: 1233844

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از روسیه تا بدحجابی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان عنوان کرد: دروغ‌بافی غربگرایان از تعامل ایران و روسیه

در روزهای اخیر همراهی روسیه با بیانیه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس علیه جزایر سه‌گانه ایرانی بهانه‌ای شد برای اصلاح‌طلبان به‌منظور حمله به اصولگرایان. این در حالی است که چهره‌های شاخص این جریان برخلاف ترس اصلاح‌طلبان از آمریکا درباره این اقدام روسیه موضع صریح گرفتند.

روزنامه جوان در این خصوص نوشته: محمدباقر قالیباف و نمایندگان مجلس، وزارت خارجه و همه رسانه‌های انقلابی و اصولگرا علیه اقدام روسیه موضع صریح و علنی گرفتند. برای اصولگرایان موضع روسیه بهت و حیرتی در پی نداشت، چه آنکه گرچه از توسعه روابط با روسیه استقبال کرده‌اند، اما می‌دانند همه تخم مرغ‌های خود را در سبد روسیه نباید بچینند و می‌دانند در سیاست خارجی هر دولتی پی منافع خودش است. برخلاف غربگرایان که به ذوق دوستی با امریکا به عهد و امضای آن‌ها اعتماد کردند، در برنامه هسته‌ای عقب نشستند و انتظار داشتند نظام در برنامه موشکی و محور مقاومت و حقوق بشر هم از موضع خود بگذرد تا مباد غربی‌ها دلخور شوند!

 

کیهان: باید شبکه مروّجان متجاهر بدحجابی از هم گسیخته شوند

پس از انتشار اخبار و گمانه‌هایی درباره اقدام تازه فراجا در برخورد با بدحجابی اظهارنظر در این باره نیز مجددا داغ شد.

روزنامه کیهان در این راستا نوشته: ترویج سازمان یافته بی‌حجابی و بی‌عفتی را باید درست فهمید و متناسب این فهم، با شبکه واسطه آن در داخل کشور با شدت عمل برخورد کرد. وقتی در ضرورت و الزام حجاب تشکیک شد، متعاقبا نمی‌توان هیچ حدّی در‌باره نداشتن حجاب متصور شد. این، گام اول مسیری است که در غرب، به قهقرای اخلاقی، روابط بی‌بند‌و‌بار، استثمار زنان، همجنس‌بازی و ‌آمیزش با حیوانات، ارتکاب انواع جنایات، انهدام خانواده، بحران حرام‌زادگی و... انجامیده و در حال نابودی تمدن لیبرال است. مبارزه موثرتر، از هم گسیختن نقاط اتصال «شبکه مروّجان متجاهر» است. این شبکه شامل برخی احزاب و سیاسیون، رسانه‌های اجاره‌ای (زنجیره‌ای)، هنرمندان و افراد مشهور، و همچنین برخی سفارش‌دهندگان و تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان می‌شود.

 

صبح نو: ایران به دوستان خود از پشت خنجر نمی‌زند اما در مقابل رفتار دوگانه آنان نیز ساکت نیست

همراهی روسیه در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه واکنش‌ها و تحلیل‌های متعددی را برانگیخت.

روزنامه صبج نو در این ارتباط نوشته: هر چند که ایران روزی به‌ دلیل اوج تنش با غرب، سیاست «موازنه تهدید» را در برابر روسیه در پیش گرفت تا در زمان تنش با بلوک غرب، نیازمندی‌های خود را پر کند، همچنان‌که در قضیه سوریه، ایران برای متوازن‌سازی در برابر ائتلاف جهانی شکل‌گرفته در این کشور، پای روسیه را به دمشق باز کرد؛ اما سیاست سیال است و باید بر اساس اتفاقات و شرایط روز تصمیم گرفت. ایران هیچ‌گاه به دوستان خود از پشت خنجر نزده و نخواهد زد؛ اما در مقابل رفتار دوگانه آنان نیز ساکت نیست و قطعا در سیاست‌های خود چنین ملاحظاتی را مدنظر قرار می‌دهد. در کنار موضع وزیر امور خارجه، روز گذشته نیز کمال خرازی، رئیس شورای روابط خارجی ایران در دیدار با کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن با اشاره به اختلاف ارضی این کشور با روسیه تأکید کرد که «ایران به‌عنوان یک موضع اصولی با هر‌گونه مداخله نظامی، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها مخالف است و به اعتقاد اینجانب، بهترین راه برای حل‌وفصل اختلافات ارضی بین ژاپن و روسیه بر سر جزایر چهارگانه، مذاکره مستقیم بین دو کشور است.»

 

صبح نو: شگفتی‌های بیشتری انتظار نتانیاهو را می‌کشند

طرح تغییرات قضایی برای نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دردسرساز شده چنانکه نتانیاهو دیروز و هم‌زمان با تشکیل جلسه کنست برای تصویب این طرح، شاهد بزرگ‌ترین موج اعتراضات علیه خود بود.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: برخلاف آنچه نتانیاهو و اعضای تندروی کابینه‌‌اش بیان می‌کنند، شرایط برای آن‌ها هم آسان نیست و افزایش فشارها، اخیرا نخست‌وزیر درمانده تل‌آویو را به بیمارستان کشاند. پایگاه خبری واللا در این‌باره گزارش داد که حدود ۱۹۰هزار تظاهرکننده در خیابان کاپلان تل‌آویو و ۲۰۰هزار نفر در شهر‌ک‌های اشغالی دیگر در تظاهرات علیه طرح کابینه نتانیاهو شرکت کردند. تبعات تشدید بیماری نتانیاهو به همین‌جا ختم نمی‌شود و ضربه‌ای هم به ساختار دولتی رژیم اشغالگر خواهد زد؛ چراکه کابینه تل‌آویو، نه معاون نخست‌وزیر دارد و نه سرپرست. هفته سخت نتانیاهو که از دوشنبه هفته قبل با تمرد خلبانان و نیروهای ذخیره از خدمت در ارتش رژیم اشغالگر آغاز شده است، هنوز شگفتی‌های دیگری برای او دارد. مشکلات هفته‌ای که قرار است در آن طرح تغییرات قضایی به تصویب برسد، تازه دیروز برای او آغاز شد.

 

جام جم: فرصت سوزی ۱۴۰هزار مگاواتی برق تجدیدپذیر/ ایران ۳۰۰ روز آفتابی دارد

بی‌تردید حل مساله کمبود برق در ماههایی از سال علاوه بر مدیریت مصرف به مدیریت تولید و افزایش آن نیز بستگی دارد.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: امکان تامین ۱۴۰هزار مگاوات برق از تجدیدپذیرها وجود دارد که از این میزان ۱۰۰هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های خورشیدی و ۴۰هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های بادی می‌شود اما متاسفانه در ایران هنوز به رقم هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده نیز نرسیده‌ایم. بعد از گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم شواهد نشان می‌دهد که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هم در حد حرف و طرح‌های روی کاغذ باقی مانده است. به‌عنوان‌مثال سال گذشته برای تولید ۲۳۰۰ مگاوات برق صنایع پروانه احداث صادر شد و شرکت‌های بزرگ اقدامات خود را آغاز کردند. مناقصه برای شرکت‌هایی مانند گل‌گهر، صنایع مس و فولاد مبارکه برگزار و تاکنون کار احداث ۲۳۰۰ مگاوات مشخص شده و به گفته مسئولان وزارت نیرو، امسال هم این موضوع دنبال می‌شود اما معلوم نیست تا چه حد این طرح به نتیجه رسیده و آیا هنوز هم صنایع پیگیر کار هستند یا نه.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها