نماینده مجلس: مردم از دعواهای سیاسی خسته شدند

کد خبر: 1232231

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم از دعواهای سیاسی خسته شدند، گفت:یکی از مهم‌ترین اولویت های مجلس یازدهم پیگیری وضعیت معیشت مردم است.

نماینده مجلس: مردم از دعواهای سیاسی خسته شدند

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم از دعواهای سیاسی خسته شدند، گفت:یکی از مهم‌ترین اولویت های مجلس یازدهم پیگیری وضعیت معیشت مردم است.

فاطمه محمدبیگی عصر یکشنبه در نشست خبری با رسانه های جمعی استان ضمن تبریک روز قلم با تاکید بر اینکه در حال حاضر جنگ روایت ها و ترکیبی هستیم، افزود: این جنگ نرم رسانه‌ای چنان سیطره هستی را تحت‌الشعاع قرار داده که اهمیت قلم و رسانه دوچندان شده است.

وی با بیان اینکه، امروزه جنگ ترکیبی، مدل نماینده مجلس بودن با دوره‌های پیشین را متفاوت کرده است، اظهار کرد: هر آنکس که می خواهد در لباس نمایندگی خدمت کند، باید بداند که در اتاق شیشه ای شفاف است و کسی که شفافیت را باور نکند در منجلاب ناباروری خود فرو خواهد رفت.

محمد بیگی تصریح کرد: باتوجه به جنگ رسانه‌ها و اهمیت شفافیت از مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضا دارم هرچه زودتر قانون شفافیت مصوب و ابلاغ شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: چهار سال متوالی است که اعلام شفافیت کرده‌ام و این مسیر را ادامه می‌دهم چراکه معتقدم رضایت خدا، خلق خدا و خانواده شهدای اسلام تنها در مسیر شفافیت میسر می‌شود.

وی به طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در طرح جوانی جمعیت اقدامات خوبی توسط مجلس انقلابی صورت گرفته است. در سال ۹۹ قانون واگذاری زمین به مسکن به خانواده‌های بالای سه فرزند طرح ریزی شد و امروز در قزوین شاهد اهدای زمین به سه خانواده چند فرزندی بوده‌ایم.

۷۳۰ هزار فقره وام فرزند آوری پرداخت شد

عضو فراکسیون جوانی جمعیت و خانواده مجلس از اعطای ۷۳۰ هزار فقره وام فرزندآوری به پدران ایرانی خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر خودروی ویژه مادران دریافت کردند.

محمد بیگی تاکید کرد: براساس ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی رهبری انجام شده و جمعیت به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد و برنامه های تعریف شده برای آن بدقت عملیاتی شود.

وی‌ اضافه کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت احداث خوابگاه متاهلان کلید خورده اما به علت کم کاری های صورت گرفته از وزارت علوم گله مند هستیم و با کمک و همت مجلس انقلابی نرخ بیکاری در استان قزوین کاهش یافته و در این راستا قزوین رتبه دوم را کسب کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس، شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه بهداشت نیز اتفاق های خوبی برای استان رقم خورده است، افزود: به روال افتادن فرآیند ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین از مهم‌ترین دستاوردهای بنده در کمیسیون بهداشت بوده است. همچنین در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز شاهد دستاوردهای خوبی بودیم که راه اندازی صندوق بیماران صعب‌العلاج و اهدای بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات گواه این سخن است.

محمد بیگی اشاره به لایحه عفاف و حجاب تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیز اقدامات مجلس انقلابی قابل تحسین است و در فراکسیون قرآن و عترت مباحثی چون عفاف و حجاب، قرآن، غدیر، فطرت و عترت و همچنین امامت پیگیری می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب با تمامی وزرا مکاتبه داشتیم اما در گزارش دادن‌ها شاهد ضعف دستگاه‌ها هستیم و متأسفانه نتوانستیم آنطور که باید موضوع عفاف و حجاب را در بین دستگاه‌های دولتی تبیین کنیم چراکه قوانین مذکور در ادارات به خوبی رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از وزاری آموزش و پرورش و همچنین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه عفاف و حجاب سوال پرسیده‌ام اما هنوز جوابی از این ۲ وزیر دریافت نکرده‌ام.

محمد بیگی گفت: نسبت به لایحه عفاف و حجاب نقدهایی دارم و نسبت به این لایحه دچار نگرانی هستم. به عنوان مثال در این لایحه نقش محلات، نخبگان محدود است. مهندسی فرهنگی و دسته بندی مخاطبان در این لایحه دیده نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آوار لایحه‌ای که بر عهده مجلس نبوده است بر سر مجلس خراب شده است.

وی با اشاره به وضعیت خودرو در کشور افزود: بیش از سه سال است که مجلس درگیر موضوعات مرتبط با خودرو از واردات خودرو تا کیفیت آن است. متاسفانه مافیای خودرو در استان وجود دارد و در حال مبارزه با این سودجویان در استان هستیم.

نماینده مجلس گفت: در مجمع نمایندگان پیگیری بحث افزایش بودجه استان را به جدیت داشتیم اما باید گفت که مشکل بودجه قزوین، عدم استفاده دستگاه‌ها از ردیف بودجه ملی است.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: رتبه قزوین در بودجه همیشه رتبه‌های آخر جدول بوده است و امسال نیز قزوین به دلیل عدم حمایت دولت، استان رتبه ۲۹ را کسب کرده است.

طرح استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به انتخابات مجلس پیش‌رو و اهمیت سلامت و صحت انتخابات، طرح استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست و از این رو شخصا با استیضاح وزیر مخالف هستم

محمد بیگی در راستای محرومیت زدایی استان قزوین افزود: اقدامات مجمع نمایندگان استان در راستای محرومیت زدایی قابل تامل است و چون شدت محرومیت زدایی استان به‌قدری کند است که سبب گلایه‌مندی از برخی مدیران اجرایی شده است.

محمد بیگی تصریح کرد: امسال با اجرای قرارگاه محرومیت‌زدایی در صدد آن هستیم که محرومیت استان کاهش یابد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتخاب استاندار قزوین گفت: مسوولیت انتخاب استاندار با دولت است و تفاوت نظر با استاندار وجود دارد و باید گفت که در ارزیابی تیم مدیریتی استان، به این نتیجه رسیده‌ام که در مقابل برخی مدیران ناکارآمد تعداد مدیران جوان، انقلابی و پویا بیشتر است.

وی یاد آور شد: مجمع نمایندگان استان ارتباط خوب و سازنده‌ای با استاندار قزوین دارد و دلیل نقش نظارتی که مجلس دارد، از استاندار خواستار تغییر برخی مدیران بی‌کفایت هستیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها