«فردا» گزارش می‌دهد

وزیر جدید صمت کیست؟

کد خبر: 1227064

علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت.

 وزیر جدید صمت کیست؟

گروه سیاست سایت فردا - مجلس در جلسه امروز با دادن رای اعتماد به عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، تکلیف این وزارتخانه را روشن کرد.  نمایندگان با 187 رای موافق، 58 رای مخالف، 8 رای ممتنع و 2 رای باطله از مجموع 255 نفر، به علی‌آبادی رأی اعتماد دادند. اما برای اینکه وزیر جدید را بهتر بشناسید با بگوییم که عمده شهرت او  به دلیل پانزده‌ سال مدیریت گروه مپنا باشد؛ مهم‌ترین بخش مدیریت نیروگاه‌های کشور. علی‌آبادی بیش از آنکه نیرویی سیاسی باشد کار اجرایی کرده است و شاید انتخاب او توسط رئیسی هم برای همین باشد که قدری حواشی از وزارت صمت دور شود؛ هرچند مشخص نیست که علی‌آبادی هم بتواند از پس مسئولیت سنگین وزارت صمت برآید یا نه؟ وزارتخانه‌ای چند وجهی است و به نوعی گلوگاه اقتصاد کشور در اختیار این نهاد است و تجربه نشان داده است علاوه بر آشنایی به کار اجرایی توان مدیریت بسیار بالای و البته نگاه اقتصادی مدونی برای اداره این وزارتخانه نیاز است.

علی آبادی دکتری خود را در رشته مهندسی مکانیک گذرانده است. او در هر دو بخش دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت بوده است که از آن جمله می‌توان به فعالیت به عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجری طرح های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و... همچنین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از پانزده سال، اشاره کرد.

در رزومه منتشر شده از علی آبادی آمده است: «او تا به امروز قراردادهای بین المللی بیشماری در داخل و خارج از کشور مذاکره، منعقد و اجرا کرده و به واسطه این طرح های عظیم سابقه تجارت جهانی در مقیاس داشته است و در این دوره ۱۵ ساله گروه مپنا چندین بار، بزرگترین صادر کننده نمونه و ممتاز صنعتی کشور لقب گرفت». علی آبادی همچنین استاد دانشگاه و کتبی نیز در زمینه تخصصی خود تألیف کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد