گفت‌وگوی «فردا» با جواد آرین‌منش‌ درباره سیاست انتخاباتی اصلاح‌طلبان

انتخابات مشروط معنی ندارد

کد خبر: 1218922

جواد آرین‌منش گفت: اصلاح‌طلبان بالاخره یا در انتخابات شرکت می کنند یا نمی کنند، انتخابات مشروط معنی‌ندارد.

انتخابات مشروط معنی ندارد

گروه سیاست سایت فردا: مواضع اصلاح طلبان نسبت به تحولات جامعه متغیر است و این عامل در آن ها بسیار گسترش یافته و همواره شاهد تغییرات این جریان سیاسی بوده ایم. اصلاح طلبان در سال گذشته از نظر کلامی و رفتاری با ناآرامی‌ها و اپوزیسیون خارج از کشور همراهی های لازم را نشان دادند اما حالا که تب و تاب براندازی خوابیده است در نهی براندازی و لزوم مشارکت در انتخابات صحبت می کنند.

جواد آریانمش، فعال سیاسی اصولگرا، در آغاز درباره تغییر تاکتیک اصلاح‌طلبان از همراهی با ناآرامی‌ها تا نفی براندازی به فردا گفت: «این یک اتفاق مثبت است. ما در سالی قرار داریم که سال انتخابات است و به هر حال اساس نظام ما مبتنی بر مشارکت مردم بوده است؛ ما اگر بنا را بر این بگذاریم که مشارکت را نادیده بگیریم یعنی ابعاد جمهوریت نظام را حذف کرده ایم، باید تلاش کنیم کسانیکه مخالف با موازین قانون اساسی که اصل جمهوریت هست را به اصل خود برسانیم. در سال های اخیر اعتماد مردم کاهش پیدا کرده و مشارکت مردم به حداقل رسیده است. در انتخابات ریاست جمهوری گذشته میزان مشارکت کمتر از پنجاه درصد داشتیم. اگر تلاش شود کسانی که خارج از نظام فکر می‌کردند، امسال به مشارکت توجه کنند و کسانی هم که جمهوریت را زیر سوال می برند به سمت جمهوریت بیایند و به اصل مشارکت مردم پایبند باشند».

او در ادامه نسبت به کارکرد انتخاباتی این تاکتیک افزود: «اگر هر جریان سیاسی الان مسئله ی خروج از حاکمیت را مطرح کند که دیگر موضوعیتی ندارد به انتخابات فکر کند. انتخابات مسلما با کسانی که موافق براندازی هستند تضاد دارد. اصلاح طلبان به دو گروه تقسیم شده اند، بخشی ممکن است از نظام عبور کرده باشند اما بخشی از آن ها معتقد به انتخابات اند و معتقدند که تغییرات را درون نظام می توان انجام داد».

این فعال سیاسی سپس درباره پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اشاره کرد: «در شرایط کنونی به اعتقاد من به علت مشکلات شدیدی که مردم با آن ها مواجه هستند به ویژه مسئله تورم و فشارهای زیادی که روی مردم هست، مردم بالاخره نسبت به گذشته توجه کمتری به انتخابات دارند و بنظر من میزان مشارکت در شرایط فعلی بسیار حداقلی خواهد بود مگر اینکه تا فاصله منتهی به انتخابات اقداماتی برای رفاه نسبی مردم و آزادی بیشتر فضا سیاسی صورت بگیرد و فضا سیاسی تغییر کند، شورا نگهبان نیز از شیوه های گذشته عبور کند آن گاه انتخابات با مشارکت بیشتری مواجه خواهد شد».

آرین‌منش در پایان درباره شرط اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات گفت: «بالاخره یا در انتخابات شرکت می کنند یا نمی کنند، انتخابات مشروط معنی‌ندارد. ممکن است در مسئله حضور نمایندگان جریان اصلاح طلب معتقد باشند اگر نمایندگان آن ها حضور داشته باشند در انتخابات حاضر می شوند که امری غیرعادی نیست. مردم عادی هم همین وضعیت را  دارند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد