رئیس جمهور: رودربایستی در جابجایی مدیران کنار گذاشته شود

کد خبر: 1198572

رئیس جمهور گفت: استان یزد یک هویتی دارد و آن هویت تمدنی، فرهنگ، دینی، قرآنی و اهل بیتی است که سرمایه استان است و به هیچ عنوان نباید گذاشت این هویت مورد آسیب قرار بگیرد.

 رئیس جمهور: رودربایستی در جابجایی مدیران کنار گذاشته شود

رئیس جمهور گفت: استان یزد یک هویتی دارد و آن هویت تمدنی، فرهنگ، دینی، قرآنی و اهل بیتی است که سرمایه استان است و به هیچ عنوان نباید گذاشت این هویت مورد آسیب قرار بگیرد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حقیقت وجودی حضرت زهرا(س) گمشده امروز بشریت است.

رئیس جمهور با تبریک میلاد حضرت امام خمینی(ره) گفت: آن حضرت منشا تحول و احیاگر دین در عصرحاضر بودند.

وی قدرانی از میزبانی مردم استان یزد از هیئت دولت گفت: این حضور برای دشمن پیام یاس و ناامیدی و برای دوستان پیام امید و پیشرفت داشت.

رئیس جمهور گفت: استان یزد یک هویتی دارد و آن هویت تمدنی، فرهنگ، دینی، قرآنی و اهل بیتی است که سرمایه استان است و به هیچ عنوان نباید گذاشت این هویت مورد آسیب قرار بگیرد.

رئیسی گفت: هویت استان یزد  با تمدن، تاریخ، مردان و مفاخر و چهره های نامداری که دارد به همراه حضوری که یزدی ها در دفاع مقدس داشتند آن را نامدار کرده و باید حافظ آن باشیم.

وی با بیان اینکه شور و شوق جوانان یزدی را در این سفر به خوبی دیدم و آنها اعلام کردند که پشتیبان ولایت و نظام هستند خاطرنشان کرد: به مسئولان فرهنگی و افرادی که الگوساز و فرهنگساز هستند تاکید می کنم که باید در استان یزد به مباحث فرهنگی توجه خاص و ویژه ای داشته باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: انسجام ملی که در استان یزد وجود دارد را نباید اجازه دهیم مخدوش شود، هرکسی با هر نگاه و سلیقه ای که هست همه در حوزه نظام و ولایت و شهدا متحد النظر هستیم و صرفا ممکن است در روش‌ها نظر مخالفی داشته باشیم.

رئیسی افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که این وحدت و انسجام ما برای دشمن کمر شکن و برای دوستان زمینه تقویت باشد، سرمایه این اتحاد ملت ایران و نقطه عطف آن مقام معظم رهبری هستند.

وی تاکید کرد: مطلقا نباید اجازه دهیم مسائل حاشیه ای به متن وارد شده و متن به حاشیه برود، امروز متن خدمت به مردم، توجه به اقتصاد و گره گشایی از مردم است، حاشیه ها وقتگیر است و مردم هم به هیچ عنوان علاقه ای به آن ندارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ابر طرح ما باید اعتماد افزایی در دل مردم باشد خاطرنشان کرد: این مهم با سخن محقق نمی‌شود و باید در میدان عمل به آن محقق شود. یکی از لازمه آن داشتن روحیه تحول خواهی است. با نامه نوشتن کاری حل نمی شود باید به دنبال رفع و بازکردن گره‌های مردم بود.

وی گفت: مدیری که هر شرایطی برایش تفاوتی نداشته باشد و صرفا اقدام به پیرو زدن نامه داشته باشد هیچ کاری پیش نمی رود، باید همانند بچه های تیپ الغدیر یزد در دفاع مقدس، به متن وارد شویم و با پیگیری و تلاش مشکلات را رفع کنیم.

رئیسی به خط انتقال آب یه یزد  اشاره کرد و گفت: این طرح آرزوی دیرینه مردم استان یزد بوده و در محل اعلام شد که چهار  سال زمان اجرای آن است. من در خودرو از مسئول طرح پرسیدم و گفت اگر اعتبار لازم تامین شود این طرح تا نصف این زمان هم امکان اجرا دارد و ما قول دادیم با تامین اعتبار به کار سرعت دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام به یک معضلی در طول سال‌های قبل تبدیل شد گفت: اینکه چرا دولت‌ها و مجلس‌ها اقدام نکردند مربوط به الان نیست و ما باید اقدام کنیم که به پایان برسد و اصلا هم برای ما مهم نیست که این طرح به نام ما یا دیگری تمام شود بلکه تنها به دنبال آن هستیم که پروژه ها به نفع مردم و نظام به مرحله تولید و فعالیت وارد شوند.

وی افزود: مگر رزمندگان ما که سالها و سال کار کردند خدمتشان حذف شده است؛ خداوند خودش کارهایی که از روی اخلاص و برای رفع مشکلات مردم انجام می‌شود را ثبت و ضبط می کند.

رئیسی تصریح کرد: برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم برای مصوبات طرح‌ها را تامین کند و این طرح یک کار کاملا جدی نیاز دارد و برای اجرای آن حتما باید به صورت کاملا جهادی فعالیت داشته باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: دولت باید صادق الوعد باشد و مطلقا مخالفم که وعده ای داده شود و عمل نشود و حتی اگر در موردی با مشکل مواجه شدیم باید به جمع مردم برویم و ضمن عذرخواهی دلیل را به آنها بیان کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: چه در تصمیم‌سازی ها و چه در حوزه‌های مختلف تصمیم سازی باید از ظرفیت بانوان استفاده کنیم تا بتوانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه استان یزد در حوزه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی، فرهنگی، هنری و فناوری ظرفیت‌های زیادی دارد گفت: استان یزد را باید به عنوان یکی از کانون‌های فناوری و دانش بنیان کشور معرفی کنیم چرا که اقدامات بسیار گسترده ای در این حوزه انجام شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: معادن جزو ذخایر جدی کشور هستند و به هیچ عنوان این بحث نباید معطل بماند، شورای معادن استان باید حتما تشکیل شود و محیط زیست هم نظر فنی و تخصصی دهد، گاهی ممکن است در برخی پروژه ها کشمکش هایی به وجود آید اما محیط زیست حتما باید کار فنی خود را دنبال کند.

رئیسی با بیان اینکه نباید در ارتباط با مجوزها صرفا بگوییم نمی‌شود. خیلی راحت است اما اینکه راهکار ارائه کنیم برای رفع مشکل موضوع بسیار مهمی است که حتما باید در تمام مباحث مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: دولت به دنبال حل مسئله است و از جلو مسائل گذشتن در روش کار ما نیست؛  اینکه ما از کنار مسائل عبور کنیم هیچ ارزشی ندارد بلکه باید مسائل را بررسی و رفع کنیم تا به نتیجه برسد.

هیچ مسئله ای که قابل حل نباشد نداریم

رئیسی ادامه داد: ما در نظام هیچ مسئله ای که قابل حل نباشد نداریم و هیچ موضوعی هم که در نظام اداری به بن بست برسد نداریم، در واقع هنر مدیران این است که بنبست ها را باز کنند و این موضوع با روحیه شهدا به ویژه شهید حاج قاسم و حضرت امام امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: امروز کشور  در رشد اقتصادی است و در ارتباط با سرمایه ثابت هم رشد داشتیم، تولید کشور بهبود یافته و در تجهیزات و ماشین آلات تولیدی و عرصه های مختلف دیگر از جمله صنایع و کشاورزی با رشد مواجه هستیم.

رئیس جمهور بیان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کشور در حال پیشرفت است را عمیقا با اطلاع فرمودند چرا که ما در حوزه‌های مختلف با پیشرفت و رشد روبرو هستیم و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم این رشد متوقف شود.

رئیسی به مسئله آلودگی هوا و محیط زیست اشاره کرد و گفت: محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر توسعه ای باید به همراه حفاظت از محیط زیست باشد و این اختیاری که قانون به محیط زیست داده هم حق است و هم تکلیف و باید به آن عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ساختارهای بودجه، نظامات بانکی و موارد مختلف دیگر از جمله مسائلی است که برای رفع آن اقداماتی انجام شده و در این بودجه اصلاحاتی اجرا شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی و ناترازی در صندوق‌ها در دستور کار است گفت: این موضوع نیاز به کار و تلاش دارد و دولت در تلاش است که این مسائل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه ما خیلی از مصوبات داریم که سالهای سال معطل مانده گفت: هر مصوبه ای که داریم باید پیگیری شود و اقدام لازم برای اجرایی شدن و نهایی شدن آنها با سرعت انجام شود.

رئیسی ادامه داد: با توجه به اینکه اعلام شد که وضعیت مدارس در شهرستان تفت مناسب نیست، بایددر سریعترین زمان اقدامات لازم برای بهبود وضعیت این مناطق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به ویژه در بخش‌هایی که خیرین ورود کرده‌اند و بخشی از کار را انجام دهند، دولت باید به صورت ویژه و خارج از نوبت اقدام به تکمیل کار کند و حتما باید به عنوان طرح و اقدام ویژه دنبال کنیم.

رئیس جمهور در ارتباط با بحث مسکن و زمین گفت: استان یزد خوشبختانه زمین دارد و در دستور کار استاندار نیز است. در بسیاری از شهرستان‌های استان که امکان واگذاری زمین به صورت ساخت ویلایی وجود دارد و در استان‌هایی که امکان واگذاری زمین برای ساخت خانه ویلایی وجود دارد هیچ ابایی از آن نداریم اما در جایی که امکان این موضوع نیست طبیعتا باید به سمت ساخت آپارتمانی پیش برویم.

رئیسی در ارتباط با خسارت‌های کشاورزان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات کشاورزان بحث تسهیلاتی است که دریافت کرده اند اما به دلیل سرما زدگی و خسارت نتوانستند درآمدی برای پرداخت اقساط داشته باشند؛ در این حوزه باید زمان لازم به کشاورزان برای اینکه بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند داده شود.

وی با اشاره به حمایت دولت از نقش تعاونی‌ها، بخش خصوصی، مشارکت و حضور مردم در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف گفت: یکی از راه‌کارهای تمام شدن پروژه‌های نیمه تمام استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی است البته باید اصل و سود حضور مردم کاملا تضمین شود.

رئیسی در ارتباط با آلاینده گفت: در این زمینه هم محیط زیست باید تلاش کند که بی جهت اقدام به توقیف یک پروژه نکند و از طرف دیگر هم تاکید می کنم که واحدهای صنعتی حتما باید مجوزها را اخذ کنند و کارشناسی در ارتباط با آلاینده نبودن آن با سرعت انجام شود تا هم جلو ایجاد صنایع آلاینده گرفته شود و هم سرمایه گذار کارش سریع انجام شود.

وی افزود: به صورت جد درخواست دارم برای اینکه مردم به اینگونه سفرها امیدوار باشند و اعتمادشان افزایش پیدا کند کار و فعالیت جهادی انجام دهیم و مصوبات سفر برای اجرا نیاز به همت دستان با کفایت مدیران دارند.

رودربایستی در جابجایی مدیران کنار گذاشته شود

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر کسانی هستند که در حوزه مدیریتی انگیزه برای فعالیت ندارند را اخراج نکنید بلکه به حاشیه کار بگذارید و افرادی که توان و انگیزه دارند را به متن وارد کنیم و در این عرصه به هیچ عنوان و مطلقا نباید رودروایستی و تعارف داشته باشیم.

رئیسی تصریح کرد: اینکه فلانی 20 سال یا 25 سال کار کرده و دیگر نمی توانیم کنارش بگذاریم به هیچ عنوان نباید وجود داشته باشد، احترام پیشکسوتان لازم است اما احترام نظام، احترام اعتماد مردم به نظام اداری، احترام انجام کار مردم بسیار لازم تر است؛ رودروبایستی یکی از موانع اصلی نظام در پیشرفت است.

وی تاکید کرد: باید کار را به صورت انقلابی، متعهدانه و با توجه به نتیجه و حل مسئله دنبال کنیم و این تاکید من به تمام همکاران اداری خودم در سطوح مختلف است و توقع دارم که این توقع مردم را بتوانیم با کار مضاعف، کار جهادی و تلاش مخلصانه محقق کنیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد