آیت‌الله اعرافی: دستاوردهای انقلاب نیازمند تبیین و معرفی است

کد خبر: 1182368

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر ضعف در تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب، گفت: در سفر به کشورهای مختلف دنیا بارها دیده‌ام که اندیشمندان و نخبگان به موفقیت و پیشرفت‌های ایران نگاه اعجاب‌آمیزی دارند.

 آیت‌الله اعرافی: دستاوردهای انقلاب نیازمند تبیین و معرفی است

به نقل از روابط عمومی استانداری قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و مدیران کل مدیریت بحران کشور، مبحث تاب‌آوری اجتماعی از منظر اسلام، تصریح کرد: یک بخش از تاب‌آوری جامعه در بحران را ابعاد روحی فرد شامل می‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی، آموزش و مباحث حوزه روانشناسی است و بخش دوم آن نیز ابعاد فنی و علمی بحران است.

وی با تاکید بر همراهی ابعاد فکری، معنوی و روحی فردی با برنامه‌ریزی‌های فنی و علمی در وقوع بحران‌ها، یادآور شد: اگر ارتقای تاب‌آوری فردی و روحی به همراه تقویت مباحث سخت‌افزاری و فنی همزمان دنبال شود، جامعه با توان تاب‌آوری بالا شکل می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: بعد اعتقادی و نگرشی، خصلت و روحیات فردی و نظام رفتاری اسلام ابعاد اصلی تاب‌آوری اجتماعی در بعد فکری و فرهنگی است.

اعرافی تاکید کرد: ما هیچ‌وقت نباید تصور کنیم که فرهنگ، اعتقاد و باورهای دینی جای علم و تجربه را می‌گیرد و لازم است تا تحقیقات و طرح‌های مطالعاتی در دستور کار مباحث حوزه مدیریت بحران باشد.

وی با تاکید بر ضعف در تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب، گفت: در سفر به کشورهای مختلف دنیا بارها دیده‌ام که اندیشمندان و نخبگان به موفقیت و پیشرفت‌های ایران نگاه اعجاب‌آمیزی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سازمان مدیریت در ایجاد هماهنگی، یکپارچه‌سازی و شکل‌دهی جریان مطلوب مدیریتی نقش مهم و بسزایی دارد.

وی بابیان اینکه تاب‌آوری اسلامی متکی بر توسعه فردی و علمی است، گفت: مدیریت بحران در اسلام در دو بعد ویژگی‌های فردی و بهره‌گیری از علوم فنی و علمی تعریف‌شده است.

اعرافی با تاکید بر اینکه پیوست مدیریت بحران باید در تمام ارکان تصمیم سازی دولت و سایر نهادی علمی، اجرایی و خدماتی موردتوجه باشد، خاطرنشان کرد: مساله پیشگیری و مقاومت بخصوص در حوزه ساختمان و ابنیه جزو مباحث مورد اهتمام برنامه هفتم توسعه است.

امام جمعه قم یادآور شد: فردی که با شناخت متعالی به حقیقت دنیا دست پیدا کند وظایف فردی و اجتماعی خود مانند بروز بحران‌ها را متفاوت از معادلات رایج سود و زیان انجام می‌دهد.  

وی اضافه کرد: ساماندهی مدیریت بحران یک گرایش دانشی متنوع است که  بخشی از آن را مهارت و ویژگی‌های شخصی شکل می‌دهد و بخش دیگر آن‌هم را قدرت و عظمت روحی و توکل بر خداوند متعال و فرصت محوری است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد