حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

مسئولان مدارای بیشتری از خود نشان دهند

کد خبر: 1179175

حسین سبحانی‌نیا گفت: حجاب یکی از ضروریات دینی است اما می‌شود در اجرای قانون حجاب بهتر عمل کرد.

مسئولان مدارای بیشتری از خود نشان دهند

گروه سیاست سایت فردا: چگونه می‌توان به مطالبات عمومی پاسخی درخور داد؟ شاید این پرسش مهم‌ترین موضوع این روزهای ایران است؛ اینکه اولا جوانان چه می‌خواهند و مسئولان در مواجه با آنها باید چه رویکردی داشته باشند؟

حسین سبحانی‌نیا، نماینده پیشین مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در چندهفته اخیر مسائلی پیش آمد که نیاز است همه مسئولان قدری با تأمل و تدقیق بیشتری عمل کنند. مسئولان باید مدارای بیشتری از خود نشان دهند. نباید فضا به سمتی برود که بیگانگان و دشمنان از هر موضوعی برای تخریب نظام استفاده کنند. دشمنان سعی می‌کنند نارضایتی مردم را به نفع خود تعبیر کنند در صورتی که مردم ایران دنبال آشوب نیستند اما دشمنان می‌خواهند هر اعتراضی را به این سمت بکشانند. در این بین مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند».

او ادامه داد: «وقتی خانم مهسا امینی فوت می‌کند، دشمنان خارجی به سرعت و قبل از آنکه روند قانونی پیگیری‌ها طی شود، موضع‌گیری می‌کنند و می‌کوشند شعله را مشتعل‌تر کنند و کاملا قابل مشاهده است که جوانان را تحریک می‌کنند. از آن سو هم می‌بینیم که برخی از جوانان دهه هشتادی فریب آنها را می‌خورند. حالا من یک پرسش از خودمان دارم، آنکه چه کاری در حوزه فرهنگی برای جوانان دهه هشتادی انجام دادیم؟ آیا توانستیم آنها را با فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا کنیم؟ آنها عمده وقت خود را در مدرسه گذرانده‌اند؛ آموزش و پروش برای آنها چه کرده است؟ واقعیت این است که ما هم در حوزه فرهنگی کم‌کاری کردیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «از این بحران هم عبور می‌کنیم و خود خارجی‌ها هم می‌دانند که چنین تحرکاتی موجب براندازی نمی‌شود اما همین ناآرامی‌ها خسارت بر مسیر رو به رشد اقتصادی و دیپلماتیک ما زد و دشمنان دست‌کم تا همین حد ضرر خود را به کشور زدند و در این شرایط برای عدم تکرار چنین رخدادهایی لازم است که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ضعف‌های خود را جبران کنیم تا دشمنان نتوانند با تحریک احساسات جوانان چنین ناآرامی‌هایی را در کشور ایجاد کنند».

این نماینده پیشین مجلس همچنین بیان کرد: «حجاب یکی از ضروریات دینی است اما می‌شود در اجرای آن بهتر عمل کرد. هم مجلس و هم شورای انقلاب فرهنگی می‌توانند شیوه اجرای قانون حجاب را اصلاح کنند. به نظرم ضرورتی ندارد نیروهای انتظامی مجری رعایت حجاب باشند. بخش مهم این موضوع به حوزه فرهنگی برمی‌گردد تا بخش انتظامی. به نظرم باید در موضوع اجرای قانون قدری تأمل کرد».

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها