حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با «فردا»:

امروز خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که شکست خورده‌اند

کد خبر: 1175772

حسین ابراهیمی گفت: امروز کارشناسان آمریکایی هم می‌گویند که بایدن هم مانند روسای جمهور قبلی آمریکا در قبال ایران شکست خورده است.

امروز خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که شکست خورده‌اند

گروه سیاست سایت فردا: حضور سید ابراهیم رئیسی در سازمان ملل می‌تواند فرصتی برای ارائه دیدگاه‌های ایران به جهانیان باشد؛ به ویژه آنکه در شرایط کنونی غربی‌ها تمام سعی خود را می‌کنند تا افکار عمومی بین‌المللی را علیه ایران کنند که شاهد مثالش ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «نشست سازمان ملل تریبونی است که به گوش همگان می‌رسد و همه افراد از کشورهای مختلف حضور دارند و به نوعی رسانه‌ای است جهان‌شمول؛ بنابراین جایگاه بسیار مهمی است و سخنان افراد به گوش همگان می‌رسد و باور دارم آقای رئیسی باتوجه به اِشرافی که بر مشکلات کشور و جهان دارد، می‌تواند مواضعی معقول و منطقی را به گوش جهانیان برساند. این تریبون محملی است که همه رسانه‌های دنیا اخبار آن را منعکس می‌کنند. جایگاه خوبی است و حتما مشاوران، معاونان آقای رئیسی به او نکاتی می‌گویند و خود آقای رئیسی هم درک جامعی از اوضاع جهان دارد؛ به ویژه اینکه پیام ایرانیان مظلوم را به گوش جهانیان برساند و ظالمانه‌ترین فشارهایی که آمریکا به ایران وارد کرده است و ظلم‌هایی که به مردم ایران کرده است را بار دیگر مطرح کند و به‌خصوص می‌تواند از خسارت‌های بزرگ تحریم‌ها بگوید».

او ادامه داد: «مسئولان نظام در طول مبارزه با آمریکا توانسته‌اند پاسخ‌های لازم را بدهند و امروز خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که در برابر سیاست‌های ایران شکست خورده‌اند و کارشناسان آمریکایی می‌گویند که بایدن هم مانند روسای جمهور قبلی آمریکا در قبال ایران شکست خورده است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای رئیسی بارها چه قبل از سفر به نیویورک و چه بعد از آن بارها مواضع اصولی ایران را اعلام کرده است و همین اخیرا در مصاحبه‌اش با یکی از رسانه‌های آمریکایی به بهترین شکل از اصول جمهوری اسلامی سخن گفت. آمریکایی‌ها می‌خواهند بر مردم ایران سلطه داشته باشند که تحریم‌ها ابزاری برای هین هدف است اما خوشبختانه آقای رئیسی با گسترش روابط با کشورهای منطقه و شرق آسیا توانسته است تحریم‌ها را بی‌اثر کند».

ابراهیمی در پایان گفت: «دولت قبل گرچه سعی می‌کرد منافع ایران را تأمین کند اما تعبیر آقای روحانی و همکارانش این بود که باید کدخدا را دید و نتیجه گرفت؛ یعنی می‌خواستند هر طور که شده با غربی‌ها کنار بیایند اما آقای رئیسی و دولتش در برابر غربی‌ها زانو نمی‌زنند. این تفاوت میان دولت کنونی با دولت قبلی دیده می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها