انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در دستورکار امروز مجلس

کد خبر: 1162290

بررسی طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با پیشنهاد هیأت‌رئیسه در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس است.

 انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 در  دستورکار امروز مجلس

جلسه علنی امروز یکشنبه 26 تیر مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل آغاز شد.

طبق اعلام هیات رئیسه مجلس دستورکار امروز صحن علنی مجلس به شرح ذیل است:

بررسی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

 بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی

 بررسی لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها 1973

بررسی طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس

بررسی طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی

بررسی طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با پیشنهاد هیأت‌رئیسه

بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران

منبع: فارس

پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر را به عنوان رییس کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد را برای ریاست کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم به صحن مجلس معرفی کردند.

در نهایت با رای نمایندگان نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب شد./ ایسنا

شرایط اعمال تغییرات در اساسنامه تشکل‌ها مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلاکی‌در مصوبه ای شرایط اعمال تغییرات در اساسنامه تشکل های صنفی- تخصصی را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی، مواد ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲  را تصویب کردند.

ماده ۹- پس از صدور پروانه، اساسنامه باید از طریق کمیته با هزینه تشکل در روزنامه رسمی چاپ و منتشر گردد.

 ماده 10- تشکل ها پس از اخذ پروانه فعالیت نهایی و ثبت در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری دارای شخصیت حقوقی می‌گردند.

ماده ۱۱- کلیه تشکل‌ها موظفند تغییرات مربوط به اساسنامه، اعضای ارکان و صورتجلسات برگزاری مجامع عمومی خود را به کمیته اعلام نمایند. درصورتی که کمیته تغییرات صورت گرفته را مغایر قانون تشخیص داد، لازم است با ارائه دلایل و استنادات قانونی، اصلاح آن را از تشکل درخواست نماید. تشکل موظف به رفع موارد مورد ایراد می باشد. درصورت عدم تأمین نظر کمیته، پروانه فعالیت تشکل توقیف می شود و رفع آن منوط به انجام اصلاحات مورد نیاز است. ‌

تبصره- عضویت همزمان یک فرد در ارکان بیش از یک تشکل اعم از استانی یا ملی (به جز مجمع عمومی) ممنوع می باشد.

ماده ۱۲- مرجع رسیدگی به شکایات تشکل ها از تصمیمات و اقدامات کمیته، دیوان عدالت اداری است./ ایسنا

منابع درآمدی تشکل‌ها تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشی از منابع درآمدی تشکل ها را از محل حق عضویت اعضا و کمک ها و هدایای نقدی و غیرنقدی اشخاص تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس، گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی – تخصصی را بررسی کرده و ماده ۱۴ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۱۴ این طرح؛منابع درآمدی تشکل ها عبارتند از:

الف ـ حق عضویت اعضاء؛

ب ـ کمک ها و هدایای نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی یا غیر ایرانی با مجوز وزارت اطلاعات یا اطلاعات سپاه یا وزارت امورخارجه؛

پ ـ وجوه حاصل از فعالیت‌های قانونی انجام شده در چهارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه.

بر اساس تبصره ۱ این ماده؛ هرگونه استفاده تشکل ها از منابع و امکانات دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. کانون های بازنشستگان از حکم این تبصره مستثنی هستند.

بر اساس تبصره ۲ این طرح؛ انجام هرگونه فعالیت اقتصادی و انتفاعی از جمله از طریق تأسیس شرکتها و مؤسسات تجاری یا اقدام به واردات و صادرات‌ ممنوع است.

بر اساس تبصره ۳ این طرح؛‌تشکل ها موظف اند منابع مالی خود را با رعایت این قانون در اساسنامه تعیین کنند و کلیه دریافتی ‌ها و پرداختی‌ های خود را از طریق حساب بانکی صورت دهند و عملکرد مالی خود را در دفاتر مالی مربوط ثبت کنند.

همچنین نمایندگان ماده ۱۳ این طرح را به منظور رفع ابهام به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد